Pick-upy patří mezi nejpopulárnější vozy v USA ale i v Evropě jejich popularita poslední dobou roste. Proto také přibývá automobilek které je nabízí a svůj podíl na trhu si chce získat i skupina PSA.
Peugeot v současné době už jeden pick-up nabízí, ne však na evropském trhu. Vůz, pojmenovaný nápaditě Peugeot Pick Up, se totiž prodává pouze v několika afrických zemích a především jde jen o přeznačkovaný čínský Dongfeng Rich. Ten sám je pak licenční verzí Nissanu Navara první generace, který se vyráběl od roku 1997. Tato kooperace mezi Peugeotem a Dongfengem dává smysl, v Číně totiž spoluvlastní joint-venture produkující vozy PSA pro čínský trh a Dongfeng navíc vlastní necelých 14 % akcií Groupe PSA.
Vloni však PSA oznámilo, že pick-up pod svými značkami uvede i na evropský trh. Půjde o vozidlo vyvinuté ve spolupráci s čínskou státní automobilkou Changan. Ta je čtvrtou největší automobilkou Číny a největším prodejcem lehkých užitkových vozidel v zemi. Také s Changanem má PSA společné joint venture, vyrábějící pro Čínu vozy pod značkou DS. Pro PSA nejde o nic nového, všechny vozy kategorie LSV byly spoluvyvinuty s dalšími automobilkami, konkrétně Fiatem a Toyotou v joint venture Sevel.
Vývoj nového pick upu pro PSA má na starosti automobilka Kaicheng Auto, produkující vozy Kaicene, jedna ze čtyř hlavních podznaček spadajících do skupiny Changan. Nový vůz je už v pokročilém stádiu vývoje, ostatně na čínský trh má být uveden ještě dříve než na evropský. V čínských médiích se už ukázaly špionážní fotky zamaskovaných prototypů, jak s logem Peugeotu, tak Kaicene.
Nově se ale můžeme podívat na sadu fotek z čínského Ministerstva pro průmysl a informační technologie, které na svém webu zveřejnilo fotografie a údaje čínské verze vozu, nazvané oficiálně Changan SC1035SPCA5, s obchodním názvem Kaicene F70. Uvedení na stránkách ministerstva znamená, že je vůz hotový a schválen k prodeji v Číně.
Bílý pick-up na fotkách designem příliš neohromí, některými detaily jako například spodní linka oken nebo tvarování kapoty připomene současný Nissan Navara. O vyloženou kopii ale nejde, verze pro PSA by pak měly přijít s přední částí odpovídající designovému jazyku každé ze značek. Pod kapotou čínského vozu se nachází benzínový čtyřválec Yunnei o výkonu 148 koní, evropské verze však využijí místní motory PSA.
PSA plánuje vůz nabídnout pod značkami Peugeot, Citroën a nově i Opel, spolu s britskou verzí jako Vauxhall. V Evropě půjde pro PSA o návrat mezi pick upy po 25 letech, naposledy se zde totiž v 90. letech prodával model 504 pick up, dovážený z Argentiny.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?