Pick-upy patří mezi nejpopulárnější vozy v USA ale i v Evropě jejich popularita poslední dobou roste. Proto také přibývá automobilek které je nabízí a svůj podíl na trhu si chce získat i skupina PSA.
Peugeot v současné době už jeden pick-up nabízí, ne však na evropském trhu. Vůz, pojmenovaný nápaditě Peugeot Pick Up, se totiž prodává pouze v několika afrických zemích a především jde jen o přeznačkovaný čínský Dongfeng Rich. Ten sám je pak licenční verzí Nissanu Navara první generace, který se vyráběl od roku 1997. Tato kooperace mezi Peugeotem a Dongfengem dává smysl, v Číně totiž spoluvlastní joint-venture produkující vozy PSA pro čínský trh a Dongfeng navíc vlastní necelých 14 % akcií Groupe PSA.
Vloni však PSA oznámilo, že pick-up pod svými značkami uvede i na evropský trh. Půjde o vozidlo vyvinuté ve spolupráci s čínskou státní automobilkou Changan. Ta je čtvrtou největší automobilkou Číny a největším prodejcem lehkých užitkových vozidel v zemi. Také s Changanem má PSA společné joint venture, vyrábějící pro Čínu vozy pod značkou DS. Pro PSA nejde o nic nového, všechny vozy kategorie LSV byly spoluvyvinuty s dalšími automobilkami, konkrétně Fiatem a Toyotou v joint venture Sevel.
Vývoj nového pick upu pro PSA má na starosti automobilka Kaicheng Auto, produkující vozy Kaicene, jedna ze čtyř hlavních podznaček spadajících do skupiny Changan. Nový vůz je už v pokročilém stádiu vývoje, ostatně na čínský trh má být uveden ještě dříve než na evropský. V čínských médiích se už ukázaly špionážní fotky zamaskovaných prototypů, jak s logem Peugeotu, tak Kaicene.
Nově se ale můžeme podívat na sadu fotek z čínského Ministerstva pro průmysl a informační technologie, které na svém webu zveřejnilo fotografie a údaje čínské verze vozu, nazvané oficiálně Changan SC1035SPCA5, s obchodním názvem Kaicene F70. Uvedení na stránkách ministerstva znamená, že je vůz hotový a schválen k prodeji v Číně.
Bílý pick-up na fotkách designem příliš neohromí, některými detaily jako například spodní linka oken nebo tvarování kapoty připomene současný Nissan Navara. O vyloženou kopii ale nejde, verze pro PSA by pak měly přijít s přední částí odpovídající designovému jazyku každé ze značek. Pod kapotou čínského vozu se nachází benzínový čtyřválec Yunnei o výkonu 148 koní, evropské verze však využijí místní motory PSA.
PSA plánuje vůz nabídnout pod značkami Peugeot, Citroën a nově i Opel, spolu s britskou verzí jako Vauxhall. V Evropě půjde pro PSA o návrat mezi pick upy po 25 letech, naposledy se zde totiž v 90. letech prodával model 504 pick up, dovážený z Argentiny.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?