Pick-upy patří mezi nejpopulárnější vozy v USA ale i v Evropě jejich popularita poslední dobou roste. Proto také přibývá automobilek které je nabízí a svůj podíl na trhu si chce získat i skupina PSA.
Peugeot v současné době už jeden pick-up nabízí, ne však na evropském trhu. Vůz, pojmenovaný nápaditě Peugeot Pick Up, se totiž prodává pouze v několika afrických zemích a především jde jen o přeznačkovaný čínský Dongfeng Rich. Ten sám je pak licenční verzí Nissanu Navara první generace, který se vyráběl od roku 1997. Tato kooperace mezi Peugeotem a Dongfengem dává smysl, v Číně totiž spoluvlastní joint-venture produkující vozy PSA pro čínský trh a Dongfeng navíc vlastní necelých 14 % akcií Groupe PSA.
Vloni však PSA oznámilo, že pick-up pod svými značkami uvede i na evropský trh. Půjde o vozidlo vyvinuté ve spolupráci s čínskou státní automobilkou Changan. Ta je čtvrtou největší automobilkou Číny a největším prodejcem lehkých užitkových vozidel v zemi. Také s Changanem má PSA společné joint venture, vyrábějící pro Čínu vozy pod značkou DS. Pro PSA nejde o nic nového, všechny vozy kategorie LSV byly spoluvyvinuty s dalšími automobilkami, konkrétně Fiatem a Toyotou v joint venture Sevel.
Vývoj nového pick upu pro PSA má na starosti automobilka Kaicheng Auto, produkující vozy Kaicene, jedna ze čtyř hlavních podznaček spadajících do skupiny Changan. Nový vůz je už v pokročilém stádiu vývoje, ostatně na čínský trh má být uveden ještě dříve než na evropský. V čínských médiích se už ukázaly špionážní fotky zamaskovaných prototypů, jak s logem Peugeotu, tak Kaicene.
Nově se ale můžeme podívat na sadu fotek z čínského Ministerstva pro průmysl a informační technologie, které na svém webu zveřejnilo fotografie a údaje čínské verze vozu, nazvané oficiálně Changan SC1035SPCA5, s obchodním názvem Kaicene F70. Uvedení na stránkách ministerstva znamená, že je vůz hotový a schválen k prodeji v Číně.
Bílý pick-up na fotkách designem příliš neohromí, některými detaily jako například spodní linka oken nebo tvarování kapoty připomene současný Nissan Navara. O vyloženou kopii ale nejde, verze pro PSA by pak měly přijít s přední částí odpovídající designovému jazyku každé ze značek. Pod kapotou čínského vozu se nachází benzínový čtyřválec Yunnei o výkonu 148 koní, evropské verze však využijí místní motory PSA.
PSA plánuje vůz nabídnout pod značkami Peugeot, Citroën a nově i Opel, spolu s britskou verzí jako Vauxhall. V Evropě půjde pro PSA o návrat mezi pick upy po 25 letech, naposledy se zde totiž v 90. letech prodával model 504 pick up, dovážený z Argentiny.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?