V Japonsku jsou poslední dobou populární automobily z kategorie kei, se vzhledem evokujícím legendární retro vozy. Po loňském konceptu Honda S660 Neo Classic představuje automobilka novou evoluci kitu, který zachází ještě mnohem dál.
Minulý rok představený koncept Honda S660 Neo Classic se po nadšených reakcích dostal v průběhu roku do prodeje na domácím trhu. Retro úprava kei sporťáku s motorem uprostřed se inspirovala vozy ze 70. let a lze ji zakoupit jako kit přímo u prodejců Hondy, s instalací si však už musíte poradit sami.
Na nadcházejícím autosalonu v Tokiu Honda ukáže novou evoluci retro kitu, nazvanou Honda S660 Modulo Neo Classic Racer. Ten vzhledově vychází z loňského kitu, ale dovádí jej do větších extrémů, s inpirací v old school závodních vozech. Přední kulaté světlomety se tak dočkaly zcela nového vzhledu, připomínajícího do kříže zalepené světlomety na starých závoďácích. Také na zádi kit nenechal nic jako u běžné verze, s novými kulatými světly a velkým spoilerem.
Blatníky s obnaženými šrouby rozšiřují karosérii miniauta a přední agresivní nárazník dostal na poměry vozu velký spoiler. Kapota je alespoň na oko přichycena koženými popruhy a zrcátka se přestěhovala na kapotu, jak ostatně bylo v Japonsku donedávna zvykem. Iluzi klasického zavodního auta podtrhuje zvolená stříbrná barva a červené polepy na karosérii.
Ve voze samozřejmě zůstává původní motor o objemu 660 ccm s výkonem 63 koní, který přenáší výkon na zadní kola přes šestirychlostní manuální nebo sedmirychlostní převodovku. Díky tomu se vůz vejde do specifické japonské kategorie kei, na kterou se vztahují podstatně menší daně a další úlevy.
O dostupnosti kitu zatím Honda neřekla ani slovo, vzhledem k popularitě podobných přestaveb v Japonsku se však dá očekávat uvedení na domácí trh. Předchozí kit se prodává nenalakovaný za cenu kolem 260 tisíc kč, což nezahrnuje instalaci. U nového a podstatně rozsáhlejšího kitu by se dala očekávat cena ještě vyšší.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?