V Japonsku jsou poslední dobou populární automobily z kategorie kei, se vzhledem evokujícím legendární retro vozy. Po loňském konceptu Honda S660 Neo Classic představuje automobilka novou evoluci kitu, který zachází ještě mnohem dál.
Minulý rok představený koncept Honda S660 Neo Classic se po nadšených reakcích dostal v průběhu roku do prodeje na domácím trhu. Retro úprava kei sporťáku s motorem uprostřed se inspirovala vozy ze 70. let a lze ji zakoupit jako kit přímo u prodejců Hondy, s instalací si však už musíte poradit sami.
Na nadcházejícím autosalonu v Tokiu Honda ukáže novou evoluci retro kitu, nazvanou Honda S660 Modulo Neo Classic Racer. Ten vzhledově vychází z loňského kitu, ale dovádí jej do větších extrémů, s inpirací v old school závodních vozech. Přední kulaté světlomety se tak dočkaly zcela nového vzhledu, připomínajícího do kříže zalepené světlomety na starých závoďácích. Také na zádi kit nenechal nic jako u běžné verze, s novými kulatými světly a velkým spoilerem.
Blatníky s obnaženými šrouby rozšiřují karosérii miniauta a přední agresivní nárazník dostal na poměry vozu velký spoiler. Kapota je alespoň na oko přichycena koženými popruhy a zrcátka se přestěhovala na kapotu, jak ostatně bylo v Japonsku donedávna zvykem. Iluzi klasického zavodního auta podtrhuje zvolená stříbrná barva a červené polepy na karosérii.
Ve voze samozřejmě zůstává původní motor o objemu 660 ccm s výkonem 63 koní, který přenáší výkon na zadní kola přes šestirychlostní manuální nebo sedmirychlostní převodovku. Díky tomu se vůz vejde do specifické japonské kategorie kei, na kterou se vztahují podstatně menší daně a další úlevy.
O dostupnosti kitu zatím Honda neřekla ani slovo, vzhledem k popularitě podobných přestaveb v Japonsku se však dá očekávat uvedení na domácí trh. Předchozí kit se prodává nenalakovaný za cenu kolem 260 tisíc kč, což nezahrnuje instalaci. U nového a podstatně rozsáhlejšího kitu by se dala očekávat cena ještě vyšší.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?