V okolí tuzemských dálnic a silnic první třídy stále zůstává více než tisícovka nelegálních billboardů, z toho stovky jsou kolem dálnic. Vyplývá to z vyjádření ministerstva dopravy pro ČTK. Zákaz reklam v ochranném pásmu dálnic a silnic první třídy platí více než 15 měsíců.
Odstranění billboardů z ochranného pásma dálnic a silnic první třídy vyžaduje novela zákona o pozemních komunikacích platná od loňského září. Majitelům reklamních ploch nařizuje jejich odstranění, pokud jsou blíže než 250 metrů od dálnic a 50 metrů od silnic první třídy. Legální zůstávají reklamy například uvnitř obcí, v tzv. souvisle zastavěném území, a také pokud byly povoleny podle stavebního zákona.
Podle mluvčí ministerstva Lenky Rezkové bylo k minulému týdnu odstraněno 1712 nelegálních reklam, z toho 912 u dálnic. Loni silničáři před začátkem odstraňování nelegálních poutačů napočítali kolem 3000 těchto zařízení.
"Drtivá většina billboardů od dálnic již byla odstraněna, u zbývajících probíhá postupně správní řízení, které je díky obstrukcím některých vlastníků poměrně zdlouhavé. Rozumní majitelé vzdali svůj tichý boj, dodržují zákon a svoje reklamy si odvezli nebo postupně odvážejí na základě výzev silničních správních úřadů," uvedla mluvčí.
Ministerstvo dopravy se na odstranění billboardů snaží dohodnout s provozovateli. Jeden z největších provozovatelů venkovní reklamy v Česku společnost Czech Outdoor po dohodě s ministerstvem odstranila všechna své nelegální zařízení na podzim, šlo celkem o 663 poutačů.
Podle Vojtěcha Razimy z organizace Kverulant je však postup státu i krajů, které mají na starosti billboardy u silnic první třídy, pomalý a nedostatečný. "Nejen, že ještě neodstranily více než třetinu nelegálních billboardů, ale pokud víme, tak za neodstraňování neudělily jedinou pokutu. Pokud by za každý včas neodstraněný billboard byla pokuta dejme tomu 50.000 korun, stát by mohl vybrat více než 100 milionů korun. Majitele billboardů by to bolelo a veřejnost by snad tentokrát neměla oprávněný pocit, že zákon neplatí pro každého," uvedl.
Ministerstvo i krajské úřady se hájí tím, že zákon vyžaduje, aby správní úřad nejprve majitelům a provozovatelům nelegálního poutače doručil výzvu k jeho odstranění. To je podle nich problém, protože u některých firem je složité dohledat jejich zástupce a sídlo.
Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) v minulosti mezi takové provozovatele zařadil například firmu A.C.E. Media, která má oficiální sídlo v USA. Společnost billboardy stále aktivně využívá.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.