Ředitel služby cizinecké policie plk. Milan Majer převzal včera v Uherském Hradišti 5 nových termovizních monitorovacích automobilů.Vozidla VW Crafter upravila uherskohradišťská firma EVPÚ DEFENCE přesně podle požadavků policie a jejich vnitřní technické vybavení je na špičkové úrovni.
Nejmodernější mobilní termovizní kamera umístěná ve střeše vozidla umožňuje bezvadné noční vidění v terénu a zároveň nahrávání sledovaného úseku. Samozřejmostí je stejným způsobem zabudovaná mobilní kamera pro denní pozorování.
Obsluhu speciálních automobilů zajišťují vždy 2 operátoři, kterými jsou policisté školení realizační firmou pro práci s touto technikou. Cena jednoho automobilu vybaveného termovizním zařízením se pohybuje okolo 6,8 milionu korun a celková vynaložená suma se tak vyšplhala k 35 milionům korun.
Nová a modernější speciální vozidla nahradí původní, zastaralé modely termovizních automobilů z roku 2005, a budou sloužit na pracovištích cizinecké policie v karlovarském, plzeňském, libereckém, jihočeském a jihomoravském kraji.
Prioritně jsou určena pro monitorování naší státní hranice se sousedními státy, ale zároveň budou využívána při zahraničních misích, kterých se čeští policisté pravidelně účastní. V současné době doprovázejí taková vozidla naše policisty při nasazení v Makedonii.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.