Ředitel služby cizinecké policie plk. Milan Majer převzal včera v Uherském Hradišti 5 nových termovizních monitorovacích automobilů.Vozidla VW Crafter upravila uherskohradišťská firma EVPÚ DEFENCE přesně podle požadavků policie a jejich vnitřní technické vybavení je na špičkové úrovni.
Nejmodernější mobilní termovizní kamera umístěná ve střeše vozidla umožňuje bezvadné noční vidění v terénu a zároveň nahrávání sledovaného úseku. Samozřejmostí je stejným způsobem zabudovaná mobilní kamera pro denní pozorování.
Obsluhu speciálních automobilů zajišťují vždy 2 operátoři, kterými jsou policisté školení realizační firmou pro práci s touto technikou. Cena jednoho automobilu vybaveného termovizním zařízením se pohybuje okolo 6,8 milionu korun a celková vynaložená suma se tak vyšplhala k 35 milionům korun.
Nová a modernější speciální vozidla nahradí původní, zastaralé modely termovizních automobilů z roku 2005, a budou sloužit na pracovištích cizinecké policie v karlovarském, plzeňském, libereckém, jihočeském a jihomoravském kraji.
Prioritně jsou určena pro monitorování naší státní hranice se sousedními státy, ale zároveň budou využívána při zahraničních misích, kterých se čeští policisté pravidelně účastní. V současné době doprovázejí taková vozidla naše policisty při nasazení v Makedonii.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?