Snad nikdo z nás nemá rád chvíli, kdy musí svůj vůz odevzdat do servisu. Kromě finančních výdajů a dočasného návratu k hromadné dopravě totiž člověk nikdy neví, v jakém stavu se mu auto ze servisu vrátí. V autoservisech by sice měli kondici vašeho vozu zlepšit, ovšem v některých případech se můžete setkat i s opačným výsledkem. Podobně jako majitel žluté Hondy S2000, která se místo nové spojky dostala pořádně zabrat.
Vidět zbytečně poškozený či zničený vůz je pro každého milovníka aut bolestivé, zvláště pak když se jedná o automobily, jako je Honda S2000. Ta už sice nepatří k tomu nejnovějšímu na silnicích, přesto si díky svému úchvatnému motoru a skvělým jízdním vlastnostem vysloužila pověst ikonického sportovního vozu.
A právě Hondu S2000 si před pár měsíci pořídil jeden z hlavních protagonistů YouTube kanálu theSupercarSuspects, který se však před pár dny pochlubil s velice nepříjemným zážitkem. Jeho Hondu totiž trápily potíže se spojkou, které nebyl schopen se svými přáteli opravit. A tak Hondu naložili na vlek a odtáhli do profesionálního servisu.
Další den však majiteli Hondy zazvonil telefon a lidé ze servisu pro něj měli špatné zprávy. Zvedák, na kterém byla Honda umístěna, selhla a vůz byl poškozen. Po příchodu do servisu však na majitele S2000 čekal pohled na skutečné dílo zkázy. Žlutý sporťák ležel zaklíněny na bok mezi sloupy zvedáku, měl poškozenou karoserii, poškozený výfuk a z motoru unikly provozní kapaliny.
V příběhu o pádu se později začaly objevovat nesrovnalosti a podle poslední varianty lidí ze servisu měl vůz ze zvedáku nejprve sklouznout, narazit zadní částí na podlahu (proto poškozený výfuk) a až poté se měl vůz překulit na bok. Během pádu navíc došlo k poškození karoserie o ramena zvedáku, který evidentně na první pohled neselhal. Jak k pádu skutečně došlo je otázkou, kterou bude muset vyřešit pojišťovna.
Majitel vozu kontaktoval pojišťovnu, policii a odtahovou službu, Po narovnání vozu na kola se ukázal skutečný rozsah poškození. Kromě karoserie byla poškozena i kola a části interiéru. V jaké kondici je motor a podvozek není jasné, ve videu však padlo, že vůz má poškozený i rám.
Zvláště roadstery a kabriolety jsou přitom velmi citlivé na každé poškození a tak je docela možné, že pád ze zvedáku nakonec vůz skutečně odepsal. Vůz byl nakonec převezen do jiného servisu a majitel nyní čeká na vyjádření ze servisu i pojišťovny. Podle jeho slov už je ale smířený s tím, že vůz je "na odpis." Něco takového zkrátka v servisu zažít nechcete.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?