Snad nikdo z nás nemá rád chvíli, kdy musí svůj vůz odevzdat do servisu. Kromě finančních výdajů a dočasného návratu k hromadné dopravě totiž člověk nikdy neví, v jakém stavu se mu auto ze servisu vrátí. V autoservisech by sice měli kondici vašeho vozu zlepšit, ovšem v některých případech se můžete setkat i s opačným výsledkem. Podobně jako majitel žluté Hondy S2000, která se místo nové spojky dostala pořádně zabrat.
Vidět zbytečně poškozený či zničený vůz je pro každého milovníka aut bolestivé, zvláště pak když se jedná o automobily, jako je Honda S2000. Ta už sice nepatří k tomu nejnovějšímu na silnicích, přesto si díky svému úchvatnému motoru a skvělým jízdním vlastnostem vysloužila pověst ikonického sportovního vozu.
A právě Hondu S2000 si před pár měsíci pořídil jeden z hlavních protagonistů YouTube kanálu theSupercarSuspects, který se však před pár dny pochlubil s velice nepříjemným zážitkem. Jeho Hondu totiž trápily potíže se spojkou, které nebyl schopen se svými přáteli opravit. A tak Hondu naložili na vlek a odtáhli do profesionálního servisu.
Další den však majiteli Hondy zazvonil telefon a lidé ze servisu pro něj měli špatné zprávy. Zvedák, na kterém byla Honda umístěna, selhla a vůz byl poškozen. Po příchodu do servisu však na majitele S2000 čekal pohled na skutečné dílo zkázy. Žlutý sporťák ležel zaklíněny na bok mezi sloupy zvedáku, měl poškozenou karoserii, poškozený výfuk a z motoru unikly provozní kapaliny.
V příběhu o pádu se později začaly objevovat nesrovnalosti a podle poslední varianty lidí ze servisu měl vůz ze zvedáku nejprve sklouznout, narazit zadní částí na podlahu (proto poškozený výfuk) a až poté se měl vůz překulit na bok. Během pádu navíc došlo k poškození karoserie o ramena zvedáku, který evidentně na první pohled neselhal. Jak k pádu skutečně došlo je otázkou, kterou bude muset vyřešit pojišťovna.
Majitel vozu kontaktoval pojišťovnu, policii a odtahovou službu, Po narovnání vozu na kola se ukázal skutečný rozsah poškození. Kromě karoserie byla poškozena i kola a části interiéru. V jaké kondici je motor a podvozek není jasné, ve videu však padlo, že vůz má poškozený i rám.
Zvláště roadstery a kabriolety jsou přitom velmi citlivé na každé poškození a tak je docela možné, že pád ze zvedáku nakonec vůz skutečně odepsal. Vůz byl nakonec převezen do jiného servisu a majitel nyní čeká na vyjádření ze servisu i pojišťovny. Podle jeho slov už je ale smířený s tím, že vůz je "na odpis." Něco takového zkrátka v servisu zažít nechcete.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.