Ve světě automobilových kříženců už jsme viděli mnoho podivnosti, Tractorri Custom Coupe je však extrémní přestavbou, kterou její výrobce dotáhl k dokonalosti. Základem vozu se stal Ford Mustang z roku 2007, který však prošel kompletní přestavbou. Pod jeho kapotou tak najdete prakticky kompletní techniku z Lamborghini Gallardo, včetně motoru V10 a pohonu všech kol.
Unikátní vůz. který původně vznikl pro show SEMA v roce 2009, kombinuje vzhled výrazně upraveného Fordu Mustang s technikou a technologiemi Lamborghini Gallardo. Přestavba je to skutečně působivá a tak není divu, že vyšla na 700 000 dolarů, tedy cca 15,9 milionů korun.
Základem vozu se stal Ford Mustang z roku 2007, jehož techniku byste zde hledali marně. Uprostřed vozu je nově instalován 5.0 litrový motor V10 z Lamborghini, který spolupracuje s 6-stupňovou automatickou převodovkou a výkon posílá na všechna čtyři kola - podobně jako u klasického Lamborghini.
Úprava však neskončila jen u techniky, ale dotkla se i úprav vzhledu interiéru a exteriéru. Karoserie vozu prošla výraznou úpravou, během které vůz dostal například blinkry z Porsche 911 Turbo, rozšířené blatníky, upravené nárazníky, zadní světla z Lamborghini, uprostřed umístěnou dvojitou koncovku výfuku a speciálně vybranou barvu v odstínu karmínové červené.
Úpravy se dotkly i interiéru, do kterého byla instalována lehce upravená palubní deska z Lamborghini, která dokonale navazuje na středovou konzoli. Nechybí kůží čalouněná sportovní sedadla, zakázkově vyráběné výplně dveří nebo stropnice čalouněná Alcantarou. Vše je navíc plně funkční, včetně ovládání ventilace nebo dálkového centrálního odemykání s elektrickým otvíráním dveří.
Vůz však nebyl koncipován jen k postávání na prezentacích, ale ke skutečnému jezdění. Podvozek tedy prošel výraznou úpravou, díky které byl zachován i systém ABS nebo možnost přizvednout příď při přejíždění nerovností či zpomalovacích prahů.
A proč vlastně jméno Tractorri Custom Coupe? Podle všeho se jedná o poctu zakladateli automobilky, kterým byl Ferrucio Lamborghini. Ten se totiž ve svých začátcích věnoval výrobě traktorů a až později se vrhl na sportovní automobily.
Vůz vyrobený v roce 2009 najel okolo 2564 mil (cca 4 126 km) a nyní je nabízen aukční společností Barrett-Jackson. Ta navíc dodává, že vůz se dá servisovat v jakémkoliv servisním středisku Lamborghini a tak by s jeho provozováním neměly být problémy. Cena vozu nebyla zveřejněna a zájemci ji server prozradí až na žádost. Rozhodně to ale nebude málo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.