Sláva a pověst spojená s dvanácti vítězstvími na Dakaru a 5 tituly ve WRC jsou pro značku Mitsubishi stále velkou výzvou a energií do budoucích projektů. A jedním z nich je i start upraveného modelu Eclipse Cross na jednom z nejnáročnějších dálkových závodů světa, slavné Rally Dakar 2019
Španělský sportovní duch
V tomto směru vždy hráli důležitou roli jednotliví distributoři vozů Mitsubishi. Od klíčového rozhodnutí francouzského dovozce SONAUTO počátkem 80. let nasadit do dakarského závodu tehdy zbrusu nové Pajero, až po dnešní podporu, kterou poskytuje Mitsubishi Motors Spain místní hrdince, závodní jezdkyni Cristině Gutierrezové s jejím vozem Eclipse Cross ve třídě upravených sériových vozidel na Dakaru 2019 (od 6. do 17. ledna 2019).
Společně se svým navigátorem Pablem Huetem, se 26letá španělská pilotka – která je ambasadorkou bezpečnostního programu Vial Fun společnosti Santander Consumer Finance – vydá do závodu, který by měl být minimálně stejně náročný jako předchozí ročníky a čítající 5 000 km měřených úseků rozdělených do deseti etap, z toho 70 % v písku.
Po důkladných přípravách je Cristina již plně připravena na svůj třetí ročník (po letech 2017 a poté 2018, kdy do cíle dojela jako nejlépe hodnocená mezi ženami)
„Jako před každou účastí na Dakaru máte velká očekávání, ale současně si uchováváte spoustu respektu vůči této zkoušce. Prvořadým cílem je samozřejmě dojet až do cíle této nejnáročnější rallye světa, již potřetí v řadě.“
„Díky novému vozu a novému týmu se však budeme schopni skutečně zapojit do bojů a postavit se našim soupeřům v nejtěžších etapách Dakaru. Jasno mám rozhodně v tom, že po dvou letech zkušeností na Dakaru si letos tuto zkoušku hodně užiji.“ dodává Cristina.
Mega-Eclipse Cross
Cristina Gutiérrez, která si předsevzala dojet do cíle v první dvacítce, vyráží do 41. ročníku Rallye Dakar s vozem Mitsubishi Eclipse Cross T1 ve třídě upravených sériových vozidel.
O svém speciálu říká: „Z mého pohledu je to v porovnání s předchozími ročníky velký posun kupředu. Vůz je hodně rychlý a současně se snáze řídí a má lepší terénní schopnosti. Závodní speciál, jehož design se inspiroval nádherným sériovým modelem Eclipse Cross, je vskutku úžasný: Je to nejpozoruhodnější vůz, ve kterém jsem kdy jezdila, a také přitahuje spoustu pozornosti!“
Technická specifikace vozu:
Ocelový trubkový rám, karoserie z karbonových vláken Nezávislé dvojité lichoběžníkové zavěšení, vinuté pružiny (vpředu a vzadu) 2x tlumiče u každého kola, plně nastavitelné tlumiče s stabilizátory Diferenciál s omezenou svorností vpředu a vzadu Permanentní pohon všech kol 4WD, mechanický mezinápravový diferenciál 6.st převodovka, sekvenční řazení a mechanická volba převodových stupňů Elektrický posilovač řízení Vpředu i vzadu kotoučové brzdy s odvětráváním o průměru 280 mm s 4-pístkovými třmeny Výkon motoru: 340 k a 686 Nm točivého momentu Nádrž: 350 litrů Hmotnost: 1850 kgTrh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.