Sláva a pověst spojená s dvanácti vítězstvími na Dakaru a 5 tituly ve WRC jsou pro značku Mitsubishi stále velkou výzvou a energií do budoucích projektů. A jedním z nich je i start upraveného modelu Eclipse Cross na jednom z nejnáročnějších dálkových závodů světa, slavné Rally Dakar 2019
Španělský sportovní duch
V tomto směru vždy hráli důležitou roli jednotliví distributoři vozů Mitsubishi. Od klíčového rozhodnutí francouzského dovozce SONAUTO počátkem 80. let nasadit do dakarského závodu tehdy zbrusu nové Pajero, až po dnešní podporu, kterou poskytuje Mitsubishi Motors Spain místní hrdince, závodní jezdkyni Cristině Gutierrezové s jejím vozem Eclipse Cross ve třídě upravených sériových vozidel na Dakaru 2019 (od 6. do 17. ledna 2019).
Společně se svým navigátorem Pablem Huetem, se 26letá španělská pilotka – která je ambasadorkou bezpečnostního programu Vial Fun společnosti Santander Consumer Finance – vydá do závodu, který by měl být minimálně stejně náročný jako předchozí ročníky a čítající 5 000 km měřených úseků rozdělených do deseti etap, z toho 70 % v písku.
Po důkladných přípravách je Cristina již plně připravena na svůj třetí ročník (po letech 2017 a poté 2018, kdy do cíle dojela jako nejlépe hodnocená mezi ženami)
„Jako před každou účastí na Dakaru máte velká očekávání, ale současně si uchováváte spoustu respektu vůči této zkoušce. Prvořadým cílem je samozřejmě dojet až do cíle této nejnáročnější rallye světa, již potřetí v řadě.“
„Díky novému vozu a novému týmu se však budeme schopni skutečně zapojit do bojů a postavit se našim soupeřům v nejtěžších etapách Dakaru. Jasno mám rozhodně v tom, že po dvou letech zkušeností na Dakaru si letos tuto zkoušku hodně užiji.“ dodává Cristina.
Mega-Eclipse Cross
Cristina Gutiérrez, která si předsevzala dojet do cíle v první dvacítce, vyráží do 41. ročníku Rallye Dakar s vozem Mitsubishi Eclipse Cross T1 ve třídě upravených sériových vozidel.
O svém speciálu říká: „Z mého pohledu je to v porovnání s předchozími ročníky velký posun kupředu. Vůz je hodně rychlý a současně se snáze řídí a má lepší terénní schopnosti. Závodní speciál, jehož design se inspiroval nádherným sériovým modelem Eclipse Cross, je vskutku úžasný: Je to nejpozoruhodnější vůz, ve kterém jsem kdy jezdila, a také přitahuje spoustu pozornosti!“
Technická specifikace vozu:
Ocelový trubkový rám, karoserie z karbonových vláken Nezávislé dvojité lichoběžníkové zavěšení, vinuté pružiny (vpředu a vzadu) 2x tlumiče u každého kola, plně nastavitelné tlumiče s stabilizátory Diferenciál s omezenou svorností vpředu a vzadu Permanentní pohon všech kol 4WD, mechanický mezinápravový diferenciál 6.st převodovka, sekvenční řazení a mechanická volba převodových stupňů Elektrický posilovač řízení Vpředu i vzadu kotoučové brzdy s odvětráváním o průměru 280 mm s 4-pístkovými třmeny Výkon motoru: 340 k a 686 Nm točivého momentu Nádrž: 350 litrů Hmotnost: 1850 kgMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.