Do odhalení nové generace Toyota Supra zbývá ještě několik měsíců, automobilce se však nepodařilo uhlídat údajně jeden z již produkčních kousků, jehož fotografie nyní koluje po internetu. A již na první pohled je jasné, že se máme skutečně na co těšit. Nová Supra bude zřejmě oprávněným nástupcem dnes již legendární modelové řady.
Nové generace Toyoty Supra byla vyvíjena ve spolupráci s BMW, ovšem jak již několikrát padlo, po ukončení vývoje platformy a pohonných jednotek se obě automobilky rozdělily a každá vedla vývoj vlastní cestou. Místo dvojčat s drobnými rozdíly se tak na trh dostanou dva unikátní modely.
U Toyoty je vidět, že se automobilka silně inspirovala svým konceptem FT-1, který představila již před necelými pěti lety. Vůz je stejně agresivní, svalnatý a už na první pohled dává jasně najevo své sebevědomí. Bohužel však máme k dispozici pouze jedinou fotku, která byla pořízena v přepravním náklaďáku a poprvé zveřejněna na webu SupraMKV. I tak toho na sebe ale Supra prozrazuje dost.
Podobně jako koncept FT-1 si i Supra ponechala poměrně výrazný "nos," který po stranách lemují výrazné LED proužky denního svícení a masivní světlomety. V kapotě však nezůstal průhledný panel, který by nechal nahlédnout na motor. V předním nárazníku však zůstaly velké nasávací otvory, které zajisté poskytnou dostatek vzduchu pro motor i brzdy. Nabízí se však otázka, kam Toyota umístí registrační značku?
Při pohledu na kabinu vidíme další výrazný prvek, který Supra převzala od konceptu FT-1. Tím je dvojice bublin nad sedačkou řidiče a spolujezdce. A-sloupky byly černě zabarveny, podobně jako kryty zrcátek. Z přední části je tedy podoba mezi konceptem a silničním modelem poměrně výrazná. Nyní si ale budeme muset počkat, jak moc se nechali designéři unést u zadní části, ve které koncept kromě výrazného křídla nabízel i výrazný difuzor a dvojici koncovek výfuku integrovaných do nárazníku.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.