S příchodem zimy a chladného počasí se pro kunu stává teplý motor auta neodolatelným místem k zahřátí a zpravidla přibíhají k autu těsně po vašem příjezdu. Tito hlodavci dokáží způsobit poměrně závažné a nákladné škody. Naštěstí se lze bránit a své auto proti tomuto nechtěnému hostu zabezpečit.
Kuny mají rády teplo. To je všeobecně známý fakt. Už zdaleka není pravidlem, že by se vyskytovaly jen na vsi a v odlehlých částech města, čím dál častěji je můžete potkat i v centru. Tento nevítaný host vám může rozkousat kabely chladicího a brzdového systému nebo kompletně zničit termoizolační tkaninu. Při tomto „odborném kuním zásahu“ se už v autě nezahřejete nebo ani nenastartujete. Oprava v servisu vás tak vyjde na nemalé peníze, to ovšem záleží na konkrétním rozsahu poškození.
Důrazně vás upozorňujeme, že chytání a zabíjení kun je v chatařských oblastech, na půdách a v zahradách nezákonné a to dokonce i pro myslivce! Tento nápad tedy okamžitě smeťte ze stolu.
Jako efektivní řešení se jeví elektronická plašička, ale její aplikace má svá pravidla. „Nejdříve je nutné zbavit motor veškerých pachových stop a teprve poté instalovat zařízení k autobaterii, odkud je napájeno,“ upozorňuje Michal Knor z Auto Kelly. Motor nejlépe umyjete mýdlem nebo příslušným čisticím prostředkem. Je důležité, aby v motorovém prostoru nezůstala pachová stopa kuny.
Plašičky se dělí na více typů. Ty akustické pracují s napětím 12 V a vysílají slyšitelné vlny, které vyhání kuny z motorového prostoru. Ideální umístění takové plašičky je v malém prostoru, kde je co nejvíce plastů, které pomáhají lépe odrážet zvuk. Ultrazvukový odpuzovač má výhodu, že je člověkem neslyšitelný. „Toto zařízení je nutné umístit tak, aby ultrazvukové vlny mohly prostupovat celým motorovým prostorem,“ doporučuje Michal Knor. Vhodné umístění je na vrcholu motorového prostoru u spodu čelního okna. Třeba tam, kde má většina automobilů nádobu na kapalinu ostřikovačů. Oba typy odpuzovače jsou napájeny z baterie automobilu a aktivují se s vypnutím motoru.
Na trhu dále existují i pachové odpuzovače ve spreji. Motor se v tomto případě nastříká roztokem, který je pro kuny zapáchající. Zápach aplikovaného přípravku vydrží několik týdnů, pak je potřeba ho obnovit.
Nezapomeňte na fakt, že kuny jsou poměrně chytrá stvoření. Brzy poznají, že nebezpečí, která jste na ně nastražili, nejsou zas tak ohrožující, jak se na první pohled může zdát, a jejich invaze za teplým pelíškem může pokračovat. Bude třeba přistoupit k razantnějším krokům. Pokud bydlíte mimo město, můžete použít elektrický ohradník. Nejlepším řešením je kombinovat více možností dohromady, čímž se zvýší pravděpodobnost úspěchu.
Jak vidíte, možností je spousta. Která bude vyhovovat vám, je otázkou. Na tu vám mohou pomoci odpovědět ve specializovaných prodejnách, kde veškerý zmiňovaný sortiment jednoduše nakoupíte. Třeba v jedné z více než osmdesáti kamenných prodejen Auto Kelly, kde můžete navíc konzultovat i své další speciální požadavky ohledně vybavení automobilu, pokud nějaké máte.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.