Pokud toužíte po novém SUV s pohonem všech kol a dostatkem místa pro občasné výlety v sedmi lidech, určitě narazíte na modely jako Škoda Kodiaq, Volkswagen Tiguan Allspace nebo Kia Sorento. Který z těchto modelů ale nabízí nejlepší poměr mezi praktičností, kvalitou zpracování, prostorem a jízdními vlastnostmi?
Na to se tentokrát podíval Matt Watson z YouTube kanálu Carwow, který již v předchozích měsících většinu z těchto modelů náležitě vyzkoušel a věnoval jim samostatnou epizodu. Tentokrát však postavil všechna velká sedmimístná SUV vedle sebe a vrhl se na srovnání jejich klíčových parametrů.
První aspektem je samozřejmě cena, respektive nejnižší ceníková nabídka za sedmimístné provedení. Ta může být na každém trhu jiná, v tomto případě ale vyhrává Škoda Kodiaq. Je potřeba však zdůraznit, že dražší Kia nabízela rovnou i naftový motor a pohon všech kol.
Od ceníku se můžeme přesunout ke zpracování interiéru, kde by možná kdekdo očekával jiný výsledek. Škoda totiž bývá mnohdy označována jako levnější varianta VW, v tomto případě ale působí lépe a hodnotněji, než de facto sesterský Tiguan Allspace. Kia pak zanechala velice pozitivní dojem, na čemž se podepsali kvalitní materiály i bytelné zpracování.
Co se týče prostoru na druhé řadě sedadel, není si příliš na co stěžovat. všechny tři vozy nabízí dostatek místa, posuvné lavice a nastavitelné opěráky. Do všech vozů se dá navíc snadno umístit sedačka a ani trojice cestujících nebude příliš trpět. Drobnou výtku si odneslo pouze Sorento za méně místa nad hlavou, což ale ale typická chyba panoramatických střech.
Na třetí řadě sedadel už jsou ale rozdíly výraznější. S místem nad hlavou sice bojují všechny tři modely, Kia však problém kompenzuje větším místem před koleny a cestování na třetí řadě jejích sedadel tak údajně bude nejmenším problémem. Stejně tak Kodiaq nabízí celkem dostatek prostoru, ačkoliv luxus je jinde. Třetí Tiguan Allspace pak Wattson označil za mučící stroj, neboť chybělo místo téměř ve všech směrech.
A jak je na tom kufr? Opět se dostáváme do kategorie kde rozhodují malé detaily. Většina modelů nabízí v 7-místném provedení poměrně omezený prostor, avšak kompenzací může být dvojitá podlaha kufru. Všechny sedáky se navíc dají sklápět přímo z kufru - pouze u Volkswagenu je potřeba sedačky ručně domáčknout. V případě sklopení všech sedaček se ale všechny vozy promění v malé stěhováky, přičemž nejlepší využitelnost prostoru údajně nabízí opět Škoda.
A co jízdní vlastnosti? Všechny vozy nabízí komfort a luxus, Kia Sorento je na tom ale možná asi nejlíp, ačkoliv jeho motor není tak sofistikovaný jako u německé konkurence. Tiguan nabízí údajně velice slušné chování podvozku, kterému standardní Kodiaq naštěstí. Pokud si však připlatíte za adaptivní podvozek, stane se podvozek Škodovky ještě zajímavější, než u Volkswagenu.
Nebudeme vás tedy dlouho napínat, vítěze tohoto střetnutí už asi nejspíš tušíte. Stal se jím totiž Kodiaq, který podle Wattsona nabídne nejlepší poměr ceny a užitných vlastností. A to je u podobného vozu pro rodinu zásadní. Tiguan Allspace a Kia Sorento jsou však také velice zdařilé modely, z nichž každý má své silnější a slabší stránky.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.