Pokud toužíte po novém SUV s pohonem všech kol a dostatkem místa pro občasné výlety v sedmi lidech, určitě narazíte na modely jako Škoda Kodiaq, Volkswagen Tiguan Allspace nebo Kia Sorento. Který z těchto modelů ale nabízí nejlepší poměr mezi praktičností, kvalitou zpracování, prostorem a jízdními vlastnostmi?
Na to se tentokrát podíval Matt Watson z YouTube kanálu Carwow, který již v předchozích měsících většinu z těchto modelů náležitě vyzkoušel a věnoval jim samostatnou epizodu. Tentokrát však postavil všechna velká sedmimístná SUV vedle sebe a vrhl se na srovnání jejich klíčových parametrů.
První aspektem je samozřejmě cena, respektive nejnižší ceníková nabídka za sedmimístné provedení. Ta může být na každém trhu jiná, v tomto případě ale vyhrává Škoda Kodiaq. Je potřeba však zdůraznit, že dražší Kia nabízela rovnou i naftový motor a pohon všech kol.
Od ceníku se můžeme přesunout ke zpracování interiéru, kde by možná kdekdo očekával jiný výsledek. Škoda totiž bývá mnohdy označována jako levnější varianta VW, v tomto případě ale působí lépe a hodnotněji, než de facto sesterský Tiguan Allspace. Kia pak zanechala velice pozitivní dojem, na čemž se podepsali kvalitní materiály i bytelné zpracování.
Co se týče prostoru na druhé řadě sedadel, není si příliš na co stěžovat. všechny tři vozy nabízí dostatek místa, posuvné lavice a nastavitelné opěráky. Do všech vozů se dá navíc snadno umístit sedačka a ani trojice cestujících nebude příliš trpět. Drobnou výtku si odneslo pouze Sorento za méně místa nad hlavou, což ale ale typická chyba panoramatických střech.
Na třetí řadě sedadel už jsou ale rozdíly výraznější. S místem nad hlavou sice bojují všechny tři modely, Kia však problém kompenzuje větším místem před koleny a cestování na třetí řadě jejích sedadel tak údajně bude nejmenším problémem. Stejně tak Kodiaq nabízí celkem dostatek prostoru, ačkoliv luxus je jinde. Třetí Tiguan Allspace pak Wattson označil za mučící stroj, neboť chybělo místo téměř ve všech směrech.
A jak je na tom kufr? Opět se dostáváme do kategorie kde rozhodují malé detaily. Většina modelů nabízí v 7-místném provedení poměrně omezený prostor, avšak kompenzací může být dvojitá podlaha kufru. Všechny sedáky se navíc dají sklápět přímo z kufru - pouze u Volkswagenu je potřeba sedačky ručně domáčknout. V případě sklopení všech sedaček se ale všechny vozy promění v malé stěhováky, přičemž nejlepší využitelnost prostoru údajně nabízí opět Škoda.
A co jízdní vlastnosti? Všechny vozy nabízí komfort a luxus, Kia Sorento je na tom ale možná asi nejlíp, ačkoliv jeho motor není tak sofistikovaný jako u německé konkurence. Tiguan nabízí údajně velice slušné chování podvozku, kterému standardní Kodiaq naštěstí. Pokud si však připlatíte za adaptivní podvozek, stane se podvozek Škodovky ještě zajímavější, než u Volkswagenu.
Nebudeme vás tedy dlouho napínat, vítěze tohoto střetnutí už asi nejspíš tušíte. Stal se jím totiž Kodiaq, který podle Wattsona nabídne nejlepší poměr ceny a užitných vlastností. A to je u podobného vozu pro rodinu zásadní. Tiguan Allspace a Kia Sorento jsou však také velice zdařilé modely, z nichž každý má své silnější a slabší stránky.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.