Pokud toužíte po novém SUV s pohonem všech kol a dostatkem místa pro občasné výlety v sedmi lidech, určitě narazíte na modely jako Škoda Kodiaq, Volkswagen Tiguan Allspace nebo Kia Sorento. Který z těchto modelů ale nabízí nejlepší poměr mezi praktičností, kvalitou zpracování, prostorem a jízdními vlastnostmi?
Na to se tentokrát podíval Matt Watson z YouTube kanálu Carwow, který již v předchozích měsících většinu z těchto modelů náležitě vyzkoušel a věnoval jim samostatnou epizodu. Tentokrát však postavil všechna velká sedmimístná SUV vedle sebe a vrhl se na srovnání jejich klíčových parametrů.
První aspektem je samozřejmě cena, respektive nejnižší ceníková nabídka za sedmimístné provedení. Ta může být na každém trhu jiná, v tomto případě ale vyhrává Škoda Kodiaq. Je potřeba však zdůraznit, že dražší Kia nabízela rovnou i naftový motor a pohon všech kol.
Od ceníku se můžeme přesunout ke zpracování interiéru, kde by možná kdekdo očekával jiný výsledek. Škoda totiž bývá mnohdy označována jako levnější varianta VW, v tomto případě ale působí lépe a hodnotněji, než de facto sesterský Tiguan Allspace. Kia pak zanechala velice pozitivní dojem, na čemž se podepsali kvalitní materiály i bytelné zpracování.
Co se týče prostoru na druhé řadě sedadel, není si příliš na co stěžovat. všechny tři vozy nabízí dostatek místa, posuvné lavice a nastavitelné opěráky. Do všech vozů se dá navíc snadno umístit sedačka a ani trojice cestujících nebude příliš trpět. Drobnou výtku si odneslo pouze Sorento za méně místa nad hlavou, což ale ale typická chyba panoramatických střech.
Na třetí řadě sedadel už jsou ale rozdíly výraznější. S místem nad hlavou sice bojují všechny tři modely, Kia však problém kompenzuje větším místem před koleny a cestování na třetí řadě jejích sedadel tak údajně bude nejmenším problémem. Stejně tak Kodiaq nabízí celkem dostatek prostoru, ačkoliv luxus je jinde. Třetí Tiguan Allspace pak Wattson označil za mučící stroj, neboť chybělo místo téměř ve všech směrech.
A jak je na tom kufr? Opět se dostáváme do kategorie kde rozhodují malé detaily. Většina modelů nabízí v 7-místném provedení poměrně omezený prostor, avšak kompenzací může být dvojitá podlaha kufru. Všechny sedáky se navíc dají sklápět přímo z kufru - pouze u Volkswagenu je potřeba sedačky ručně domáčknout. V případě sklopení všech sedaček se ale všechny vozy promění v malé stěhováky, přičemž nejlepší využitelnost prostoru údajně nabízí opět Škoda.
A co jízdní vlastnosti? Všechny vozy nabízí komfort a luxus, Kia Sorento je na tom ale možná asi nejlíp, ačkoliv jeho motor není tak sofistikovaný jako u německé konkurence. Tiguan nabízí údajně velice slušné chování podvozku, kterému standardní Kodiaq naštěstí. Pokud si však připlatíte za adaptivní podvozek, stane se podvozek Škodovky ještě zajímavější, než u Volkswagenu.
Nebudeme vás tedy dlouho napínat, vítěze tohoto střetnutí už asi nejspíš tušíte. Stal se jím totiž Kodiaq, který podle Wattsona nabídne nejlepší poměr ceny a užitných vlastností. A to je u podobného vozu pro rodinu zásadní. Tiguan Allspace a Kia Sorento jsou však také velice zdařilé modely, z nichž každý má své silnější a slabší stránky.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?