Pokud toužíte po novém SUV s pohonem všech kol a dostatkem místa pro občasné výlety v sedmi lidech, určitě narazíte na modely jako Škoda Kodiaq, Volkswagen Tiguan Allspace nebo Kia Sorento. Který z těchto modelů ale nabízí nejlepší poměr mezi praktičností, kvalitou zpracování, prostorem a jízdními vlastnostmi?
Na to se tentokrát podíval Matt Watson z YouTube kanálu Carwow, který již v předchozích měsících většinu z těchto modelů náležitě vyzkoušel a věnoval jim samostatnou epizodu. Tentokrát však postavil všechna velká sedmimístná SUV vedle sebe a vrhl se na srovnání jejich klíčových parametrů.
První aspektem je samozřejmě cena, respektive nejnižší ceníková nabídka za sedmimístné provedení. Ta může být na každém trhu jiná, v tomto případě ale vyhrává Škoda Kodiaq. Je potřeba však zdůraznit, že dražší Kia nabízela rovnou i naftový motor a pohon všech kol.
Od ceníku se můžeme přesunout ke zpracování interiéru, kde by možná kdekdo očekával jiný výsledek. Škoda totiž bývá mnohdy označována jako levnější varianta VW, v tomto případě ale působí lépe a hodnotněji, než de facto sesterský Tiguan Allspace. Kia pak zanechala velice pozitivní dojem, na čemž se podepsali kvalitní materiály i bytelné zpracování.
Co se týče prostoru na druhé řadě sedadel, není si příliš na co stěžovat. všechny tři vozy nabízí dostatek místa, posuvné lavice a nastavitelné opěráky. Do všech vozů se dá navíc snadno umístit sedačka a ani trojice cestujících nebude příliš trpět. Drobnou výtku si odneslo pouze Sorento za méně místa nad hlavou, což ale ale typická chyba panoramatických střech.
Na třetí řadě sedadel už jsou ale rozdíly výraznější. S místem nad hlavou sice bojují všechny tři modely, Kia však problém kompenzuje větším místem před koleny a cestování na třetí řadě jejích sedadel tak údajně bude nejmenším problémem. Stejně tak Kodiaq nabízí celkem dostatek prostoru, ačkoliv luxus je jinde. Třetí Tiguan Allspace pak Wattson označil za mučící stroj, neboť chybělo místo téměř ve všech směrech.
A jak je na tom kufr? Opět se dostáváme do kategorie kde rozhodují malé detaily. Většina modelů nabízí v 7-místném provedení poměrně omezený prostor, avšak kompenzací může být dvojitá podlaha kufru. Všechny sedáky se navíc dají sklápět přímo z kufru - pouze u Volkswagenu je potřeba sedačky ručně domáčknout. V případě sklopení všech sedaček se ale všechny vozy promění v malé stěhováky, přičemž nejlepší využitelnost prostoru údajně nabízí opět Škoda.
A co jízdní vlastnosti? Všechny vozy nabízí komfort a luxus, Kia Sorento je na tom ale možná asi nejlíp, ačkoliv jeho motor není tak sofistikovaný jako u německé konkurence. Tiguan nabízí údajně velice slušné chování podvozku, kterému standardní Kodiaq naštěstí. Pokud si však připlatíte za adaptivní podvozek, stane se podvozek Škodovky ještě zajímavější, než u Volkswagenu.
Nebudeme vás tedy dlouho napínat, vítěze tohoto střetnutí už asi nejspíš tušíte. Stal se jím totiž Kodiaq, který podle Wattsona nabídne nejlepší poměr ceny a užitných vlastností. A to je u podobného vozu pro rodinu zásadní. Tiguan Allspace a Kia Sorento jsou však také velice zdařilé modely, z nichž každý má své silnější a slabší stránky.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).