Nezáleží na tom, kolik let jste majiteli řidičského průkazu nebo kolik ujetých kilometrů (bez nehod) již máte za sebou. S řízením je to jako s čímkoliv jiným - člověk sbírá zkušenosti a učí se doslova celý život. Neměli byste se bát dělat chyby, důležité však je dělat je tam, kde nemohou ohrozit ostatní. A nebo se chcete prostě jen vyřádit a vyčistit si hlavu po náročném pracovním týdnu?
Nakonec vlastně ani není důležité, za jakým účelem amatérské závody navštívíte - někdo si chce otestovat své schopnosti, jiný zase sžít se s novým autem. Důležité je, že takové akce existují a poskytují nám bezpečné prostory na to, abychom mohli rozvíjet své řidičské umění a bezpečně! přitom poznávali limity nejen své, ale i našich vozidel.
Pravidelně vás informujeme o otevřených dnech na mosteckém autodromu, které zpravidla probíhají několikrát ročně, a to i v zimě. Řekněme si upřímně, že se nikde jinde zkušenosti za volantem nesbírají lépe, než na kvalitní dráze pokryté sněhem či ledem. A když vám to nevyjde? Nic se neděje. Ve všech zatáčkách je kolem silnice dostatek prostoru a štěrku na to, abyste se s vaším vozem zastavili dříve, než vám svodidla způsobí jakoukoliv újmu. Letošní zimu však probíhá na mosteckém autodromu výměna asfaltu, a tak to zde na volné jízdy nevypadá. Máme pro vás však řešení!
Velmi zajímavou automobilovou akci pro širokou veřejnost totiž nabízí autodrom v Sosnové u České Lípy, který dokonce uspořádal zimní seriál amatérské rallye. Od listopadu do března zde probíhají závody určené pro každého a je úplně jedno, s jakým automobilem přijedete. Na rozdíl od klasické rallye se totiž ta v Sosnové odehrává na kvalitním povrchu místního autodromu a tak se nemusíte bát, že by vaše auto utrpělo šrámy na štěrkových "erzetách" tak, jako je tomu u profesionálních závodů.
Přijet můžete se zcela civilním automobilem, historickým vozidlem i závodním speciálem - podle objemu motoru a také podle toho, zda je váš vůz sériový a bez úprav budete zařazeni do příslušné kategorie a budete tak měřit své síly se sobě rovnými. Startovné činní 2000 korun, což někdo může považovat za částku vysokou - vezmeme-li však v úvahu, že během závodního dne posbíráte zkušenosti, které vám jednou mohou zachránit život, pak je to cena spíše symbolická.
Pokud tedy máte rádi rychlou jízdu a adrenalin a nebo pouze chcete zaučit někoho blízkého, kdo s řízením teprve začíná, jistě navštivte web autodromu v Sosnové, kde se o "Autodrom Rally Serie" dozvíte vše potřebné.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.