Nezáleží na tom, kolik let jste majiteli řidičského průkazu nebo kolik ujetých kilometrů (bez nehod) již máte za sebou. S řízením je to jako s čímkoliv jiným - člověk sbírá zkušenosti a učí se doslova celý život. Neměli byste se bát dělat chyby, důležité však je dělat je tam, kde nemohou ohrozit ostatní. A nebo se chcete prostě jen vyřádit a vyčistit si hlavu po náročném pracovním týdnu?
Nakonec vlastně ani není důležité, za jakým účelem amatérské závody navštívíte - někdo si chce otestovat své schopnosti, jiný zase sžít se s novým autem. Důležité je, že takové akce existují a poskytují nám bezpečné prostory na to, abychom mohli rozvíjet své řidičské umění a bezpečně! přitom poznávali limity nejen své, ale i našich vozidel.
Pravidelně vás informujeme o otevřených dnech na mosteckém autodromu, které zpravidla probíhají několikrát ročně, a to i v zimě. Řekněme si upřímně, že se nikde jinde zkušenosti za volantem nesbírají lépe, než na kvalitní dráze pokryté sněhem či ledem. A když vám to nevyjde? Nic se neděje. Ve všech zatáčkách je kolem silnice dostatek prostoru a štěrku na to, abyste se s vaším vozem zastavili dříve, než vám svodidla způsobí jakoukoliv újmu. Letošní zimu však probíhá na mosteckém autodromu výměna asfaltu, a tak to zde na volné jízdy nevypadá. Máme pro vás však řešení!
Velmi zajímavou automobilovou akci pro širokou veřejnost totiž nabízí autodrom v Sosnové u České Lípy, který dokonce uspořádal zimní seriál amatérské rallye. Od listopadu do března zde probíhají závody určené pro každého a je úplně jedno, s jakým automobilem přijedete. Na rozdíl od klasické rallye se totiž ta v Sosnové odehrává na kvalitním povrchu místního autodromu a tak se nemusíte bát, že by vaše auto utrpělo šrámy na štěrkových "erzetách" tak, jako je tomu u profesionálních závodů.
Přijet můžete se zcela civilním automobilem, historickým vozidlem i závodním speciálem - podle objemu motoru a také podle toho, zda je váš vůz sériový a bez úprav budete zařazeni do příslušné kategorie a budete tak měřit své síly se sobě rovnými. Startovné činní 2000 korun, což někdo může považovat za částku vysokou - vezmeme-li však v úvahu, že během závodního dne posbíráte zkušenosti, které vám jednou mohou zachránit život, pak je to cena spíše symbolická.
Pokud tedy máte rádi rychlou jízdu a adrenalin a nebo pouze chcete zaučit někoho blízkého, kdo s řízením teprve začíná, jistě navštivte web autodromu v Sosnové, kde se o "Autodrom Rally Serie" dozvíte vše potřebné.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?