Nezáleží na tom, kolik let jste majiteli řidičského průkazu nebo kolik ujetých kilometrů (bez nehod) již máte za sebou. S řízením je to jako s čímkoliv jiným - člověk sbírá zkušenosti a učí se doslova celý život. Neměli byste se bát dělat chyby, důležité však je dělat je tam, kde nemohou ohrozit ostatní. A nebo se chcete prostě jen vyřádit a vyčistit si hlavu po náročném pracovním týdnu?
Nakonec vlastně ani není důležité, za jakým účelem amatérské závody navštívíte - někdo si chce otestovat své schopnosti, jiný zase sžít se s novým autem. Důležité je, že takové akce existují a poskytují nám bezpečné prostory na to, abychom mohli rozvíjet své řidičské umění a bezpečně! přitom poznávali limity nejen své, ale i našich vozidel.
Pravidelně vás informujeme o otevřených dnech na mosteckém autodromu, které zpravidla probíhají několikrát ročně, a to i v zimě. Řekněme si upřímně, že se nikde jinde zkušenosti za volantem nesbírají lépe, než na kvalitní dráze pokryté sněhem či ledem. A když vám to nevyjde? Nic se neděje. Ve všech zatáčkách je kolem silnice dostatek prostoru a štěrku na to, abyste se s vaším vozem zastavili dříve, než vám svodidla způsobí jakoukoliv újmu. Letošní zimu však probíhá na mosteckém autodromu výměna asfaltu, a tak to zde na volné jízdy nevypadá. Máme pro vás však řešení!
Velmi zajímavou automobilovou akci pro širokou veřejnost totiž nabízí autodrom v Sosnové u České Lípy, který dokonce uspořádal zimní seriál amatérské rallye. Od listopadu do března zde probíhají závody určené pro každého a je úplně jedno, s jakým automobilem přijedete. Na rozdíl od klasické rallye se totiž ta v Sosnové odehrává na kvalitním povrchu místního autodromu a tak se nemusíte bát, že by vaše auto utrpělo šrámy na štěrkových "erzetách" tak, jako je tomu u profesionálních závodů.
Přijet můžete se zcela civilním automobilem, historickým vozidlem i závodním speciálem - podle objemu motoru a také podle toho, zda je váš vůz sériový a bez úprav budete zařazeni do příslušné kategorie a budete tak měřit své síly se sobě rovnými. Startovné činní 2000 korun, což někdo může považovat za částku vysokou - vezmeme-li však v úvahu, že během závodního dne posbíráte zkušenosti, které vám jednou mohou zachránit život, pak je to cena spíše symbolická.
Pokud tedy máte rádi rychlou jízdu a adrenalin a nebo pouze chcete zaučit někoho blízkého, kdo s řízením teprve začíná, jistě navštivte web autodromu v Sosnové, kde se o "Autodrom Rally Serie" dozvíte vše potřebné.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?