Nezáleží na tom, kolik let jste majiteli řidičského průkazu nebo kolik ujetých kilometrů (bez nehod) již máte za sebou. S řízením je to jako s čímkoliv jiným - člověk sbírá zkušenosti a učí se doslova celý život. Neměli byste se bát dělat chyby, důležité však je dělat je tam, kde nemohou ohrozit ostatní. A nebo se chcete prostě jen vyřádit a vyčistit si hlavu po náročném pracovním týdnu?
Nakonec vlastně ani není důležité, za jakým účelem amatérské závody navštívíte - někdo si chce otestovat své schopnosti, jiný zase sžít se s novým autem. Důležité je, že takové akce existují a poskytují nám bezpečné prostory na to, abychom mohli rozvíjet své řidičské umění a bezpečně! přitom poznávali limity nejen své, ale i našich vozidel.
Pravidelně vás informujeme o otevřených dnech na mosteckém autodromu, které zpravidla probíhají několikrát ročně, a to i v zimě. Řekněme si upřímně, že se nikde jinde zkušenosti za volantem nesbírají lépe, než na kvalitní dráze pokryté sněhem či ledem. A když vám to nevyjde? Nic se neděje. Ve všech zatáčkách je kolem silnice dostatek prostoru a štěrku na to, abyste se s vaším vozem zastavili dříve, než vám svodidla způsobí jakoukoliv újmu. Letošní zimu však probíhá na mosteckém autodromu výměna asfaltu, a tak to zde na volné jízdy nevypadá. Máme pro vás však řešení!
Velmi zajímavou automobilovou akci pro širokou veřejnost totiž nabízí autodrom v Sosnové u České Lípy, který dokonce uspořádal zimní seriál amatérské rallye. Od listopadu do března zde probíhají závody určené pro každého a je úplně jedno, s jakým automobilem přijedete. Na rozdíl od klasické rallye se totiž ta v Sosnové odehrává na kvalitním povrchu místního autodromu a tak se nemusíte bát, že by vaše auto utrpělo šrámy na štěrkových "erzetách" tak, jako je tomu u profesionálních závodů.
Přijet můžete se zcela civilním automobilem, historickým vozidlem i závodním speciálem - podle objemu motoru a také podle toho, zda je váš vůz sériový a bez úprav budete zařazeni do příslušné kategorie a budete tak měřit své síly se sobě rovnými. Startovné činní 2000 korun, což někdo může považovat za částku vysokou - vezmeme-li však v úvahu, že během závodního dne posbíráte zkušenosti, které vám jednou mohou zachránit život, pak je to cena spíše symbolická.
Pokud tedy máte rádi rychlou jízdu a adrenalin a nebo pouze chcete zaučit někoho blízkého, kdo s řízením teprve začíná, jistě navštivte web autodromu v Sosnové, kde se o "Autodrom Rally Serie" dozvíte vše potřebné.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.