Jedním z největších překvapení letošního festivalu rychlosti v Goodwoodu se stal úchvatný koncept Nissanu GT-R50, na jehož vzniku se podílela společnost Italdesign. Již tehdy se mluvilo o sériové výrobě, nyní už je k ní ale vůz připraven a automobilka nabízí příležitost pouhé padesátce šťastlivců. Víc kusů totiž bohužel nevyrobí.
Nissan GT-R50 vznikl jako oslava padesátého výročí jak řady GT-R, tak společnosti Italdesign, která se podílela na jeho návrhu a vývoji. A protože chce automobilka dotáhnout symboliku tohoto modelu do posledního detailu, rozhodla se vyrobit pouze padesát kusů, což z něj činí skutečnou vzácnost.
Již potvrzená cena se tak vyšplhala na 990 000 euro, tedy cca 25,6 milionu korun. To je však cena základního modelu bez zdanění a jakékoliv příplatkové výbavy. GT-R50 se tak stává nejdražším modelem v nabídce Nissanu, což bylo dlouhou dobu pozice Nissanu GT-R Nismo, jehož cena je však mnohonásobně nižší.
Automobilka již nyní začala přijímat objednávky, přičemž první šťastlivci se svého vozu dočkají již v následujícím roce. Přestavba modelu GT-R Nismo na GT-R50 je však poměrně zdlouhavý proces a tak se doručování zřejmě protáhne až do roku 2020.
Zatímco vůz prezentovaný na Festivalu rychlosti v Goodwoodu nesl šedou barvu se zlatými doplňky, první odhalený produkční model zdobí modrá barva se zlatými doplňky. Budoucí majitelé si však budou moci objednat barvy interiéru a exteriéru podle svého přání.
Nemyslete si však, že by GT-R50 bylo jen klasickým Nismem v jiném kabátu. Změny se odehrály všude, včetně motoru. Pod kapotou sice zůstala původní jednotka 3.8 litru twin-turbo V6, její výkon se však zvýšil o 110 koní a výsledných 710 a točivý moment vzrostl z 652 Nm na 780 Nm.
Spolu s úpravami motoru došlo i na úpravy podvozku. Nastavitelné tlumiče dodala společnost Bilstein, zatímco brzdy pochází od společnosti Brembo. K dalším změnám patří zesílená šestistupňová dvojspojková převodovka, zesílené diferenciály nebo silnější hnací hřídel. Zkrátka úpravy, které mají pomoci zkrotit nově nabytý výkon.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.