Jedním z největších překvapení letošního festivalu rychlosti v Goodwoodu se stal úchvatný koncept Nissanu GT-R50, na jehož vzniku se podílela společnost Italdesign. Již tehdy se mluvilo o sériové výrobě, nyní už je k ní ale vůz připraven a automobilka nabízí příležitost pouhé padesátce šťastlivců. Víc kusů totiž bohužel nevyrobí.
Nissan GT-R50 vznikl jako oslava padesátého výročí jak řady GT-R, tak společnosti Italdesign, která se podílela na jeho návrhu a vývoji. A protože chce automobilka dotáhnout symboliku tohoto modelu do posledního detailu, rozhodla se vyrobit pouze padesát kusů, což z něj činí skutečnou vzácnost.
Již potvrzená cena se tak vyšplhala na 990 000 euro, tedy cca 25,6 milionu korun. To je však cena základního modelu bez zdanění a jakékoliv příplatkové výbavy. GT-R50 se tak stává nejdražším modelem v nabídce Nissanu, což bylo dlouhou dobu pozice Nissanu GT-R Nismo, jehož cena je však mnohonásobně nižší.
Automobilka již nyní začala přijímat objednávky, přičemž první šťastlivci se svého vozu dočkají již v následujícím roce. Přestavba modelu GT-R Nismo na GT-R50 je však poměrně zdlouhavý proces a tak se doručování zřejmě protáhne až do roku 2020.
Zatímco vůz prezentovaný na Festivalu rychlosti v Goodwoodu nesl šedou barvu se zlatými doplňky, první odhalený produkční model zdobí modrá barva se zlatými doplňky. Budoucí majitelé si však budou moci objednat barvy interiéru a exteriéru podle svého přání.
Nemyslete si však, že by GT-R50 bylo jen klasickým Nismem v jiném kabátu. Změny se odehrály všude, včetně motoru. Pod kapotou sice zůstala původní jednotka 3.8 litru twin-turbo V6, její výkon se však zvýšil o 110 koní a výsledných 710 a točivý moment vzrostl z 652 Nm na 780 Nm.
Spolu s úpravami motoru došlo i na úpravy podvozku. Nastavitelné tlumiče dodala společnost Bilstein, zatímco brzdy pochází od společnosti Brembo. K dalším změnám patří zesílená šestistupňová dvojspojková převodovka, zesílené diferenciály nebo silnější hnací hřídel. Zkrátka úpravy, které mají pomoci zkrotit nově nabytý výkon.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?