Úchvatný koncept Nissan GT-R50 míří do výroby, vznikne pouze 50 kusů

mao / AutoRoad.cz, 7. prosince 2018, 15:08 Google+

Jedním z největších překvapení letošního festivalu rychlosti v Goodwoodu se stal úchvatný koncept Nissanu GT-R50, na jehož vzniku se podílela společnost Italdesign. Již tehdy se mluvilo o sériové výrobě, nyní už je k ní ale vůz připraven a automobilka nabízí příležitost pouhé padesátce šťastlivců. Víc kusů totiž bohužel nevyrobí.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 10.12. 12:34) Napište svůj názor
Nissan GT-R50

Nissan GT-R50 | foto: Nissan

Sdílejte článek

Nissan GT-R50 vznikl jako oslava padesátého výročí jak řady GT-R, tak společnosti Italdesign, která se podílela na jeho návrhu a vývoji. A protože chce automobilka dotáhnout symboliku tohoto modelu do posledního detailu, rozhodla se vyrobit pouze padesát kusů, což z něj činí skutečnou vzácnost.

Již potvrzená cena se tak vyšplhala na 990 000 euro, tedy cca 25,6 milionu korun. To je však cena základního modelu bez zdanění a jakékoliv příplatkové výbavy. GT-R50 se tak stává nejdražším modelem v nabídce Nissanu, což bylo dlouhou dobu pozice Nissanu GT-R Nismo, jehož cena je však mnohonásobně nižší.

Automobilka již nyní začala přijímat objednávky, přičemž první šťastlivci se svého vozu dočkají již v následujícím roce. Přestavba modelu GT-R Nismo na GT-R50 je však poměrně zdlouhavý proces a tak se doručování zřejmě protáhne až do roku 2020.

Zatímco vůz prezentovaný na Festivalu rychlosti v Goodwoodu nesl šedou barvu se zlatými doplňky, první odhalený produkční model zdobí modrá barva se zlatými doplňky. Budoucí majitelé si však budou moci objednat barvy interiéru a exteriéru podle svého přání.

Nemyslete si však, že by GT-R50 bylo jen klasickým Nismem v jiném kabátu. Změny se odehrály všude, včetně motoru. Pod kapotou sice zůstala původní jednotka 3.8 litru twin-turbo V6, její výkon se však zvýšil o 110 koní a výsledných 710 a točivý moment vzrostl z 652 Nm na 780 Nm.

zdroj: Nissan

Spolu s úpravami motoru došlo i na úpravy podvozku. Nastavitelné tlumiče dodala společnost Bilstein, zatímco brzdy pochází od společnosti Brembo. K dalším změnám patří zesílená šestistupňová dvojspojková převodovka, zesílené diferenciály nebo silnější hnací hřídel. Zkrátka úpravy, které mají pomoci zkrotit nově nabytý výkon. 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Úchvatný koncept Nissan GT-R50 míří do výroby, vznikne pouze 50 kusů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 10.12.2018 12:34 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

střelba

Auto jako úkryt před střelbou? Skutečnost, kterou vám ve filmu neukážou

Vánoční dárky

Tipy na vánoční dárek pro milovníky aut? S tímhle rozhodně zabodujete

MAZ 525

Náklaďák s trolejí? I sovětská monstra chtěla šetřit s palivem

Peugeot Type BP1 Bébé

Peugeot Bébé - Lidový Peugeot se stal nejprodávanějším Bugatti všech dob

Mitsubishi Legnum V4R

Bazarové perličky: Mitsubishi Legnum VR4 2.5 TwinTurbo

Ilustrační foto

Proč? České silnice stále lemují stovky billboardů, zákonu navzdory

reklama
reklama

Doporučujeme

Ford si zaregistroval patent pro přepravu nákupů v kufru pomocí elektrických dopravních pásů, jaké známe z obchodů

Ford si registroval patent pro lenochy, nákupy v kufru mají přepravovat pásy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Toyota neuhlídala novou Supru, seznamte se s nástupcem legendy

  2. Nabíjení rychlé jako tankování? BMW a Porsche odstraňují největší problém elektromobilů

  3. Losí test prověřil Hyundai Tucson, nošovické SUV však prošlo bez zaváhání

  4. Škoda Kodiaq vs. Kia Sorento a Volkswagen Tiguan Allspace. Jaké 7-místné SUV je nejlepší?

  5. Big Wind: Sovětský tank s motory ze stíhaček fungoval v podmínkách, kam žádný jiný stroj nemohl

  6. TEST: Peugeot Traveller 4x4 Dangel - Hodně povedené auto, jen ta cena

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud