Úchvatný koncept Nissan GT-R50 míří do výroby, vznikne pouze 50 kusů

Nissan GT-R50
Nissan GT-R50, foto: Nissan
Antonín Marek , AutoRoad.cz 7. prosince 2018 15:08
Sdílej:

Jedním z největších překvapení letošního festivalu rychlosti v Goodwoodu se stal úchvatný koncept Nissanu GT-R50, na jehož vzniku se podílela společnost Italdesign. Již tehdy se mluvilo o sériové výrobě, nyní už je k ní ale vůz připraven a automobilka nabízí příležitost pouhé padesátce šťastlivců. Víc kusů totiž bohužel nevyrobí.

Nissan GT-R50 vznikl jako oslava padesátého výročí jak řady GT-R, tak společnosti Italdesign, která se podílela na jeho návrhu a vývoji. A protože chce automobilka dotáhnout symboliku tohoto modelu do posledního detailu, rozhodla se vyrobit pouze padesát kusů, což z něj činí skutečnou vzácnost.

Již potvrzená cena se tak vyšplhala na 990 000 euro, tedy cca 25,6 milionu korun. To je však cena základního modelu bez zdanění a jakékoliv příplatkové výbavy. GT-R50 se tak stává nejdražším modelem v nabídce Nissanu, což bylo dlouhou dobu pozice Nissanu GT-R Nismo, jehož cena je však mnohonásobně nižší.

Automobilka již nyní začala přijímat objednávky, přičemž první šťastlivci se svého vozu dočkají již v následujícím roce. Přestavba modelu GT-R Nismo na GT-R50 je však poměrně zdlouhavý proces a tak se doručování zřejmě protáhne až do roku 2020.

Zatímco vůz prezentovaný na Festivalu rychlosti v Goodwoodu nesl šedou barvu se zlatými doplňky, první odhalený produkční model zdobí modrá barva se zlatými doplňky. Budoucí majitelé si však budou moci objednat barvy interiéru a exteriéru podle svého přání.

Nemyslete si však, že by GT-R50 bylo jen klasickým Nismem v jiném kabátu. Změny se odehrály všude, včetně motoru. Pod kapotou sice zůstala původní jednotka 3.8 litru twin-turbo V6, její výkon se však zvýšil o 110 koní a výsledných 710 a točivý moment vzrostl z 652 Nm na 780 Nm.

Spolu s úpravami motoru došlo i na úpravy podvozku. Nastavitelné tlumiče dodala společnost Bilstein, zatímco brzdy pochází od společnosti Brembo. K dalším změnám patří zesílená šestistupňová dvojspojková převodovka, zesílené diferenciály nebo silnější hnací hřídel. Zkrátka úpravy, které mají pomoci zkrotit nově nabytý výkon. 

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.