Volkswagen ID. R Pikes Peak je závodním vozem superlativů, což již dokázal dechberoucí rekordní jízdou v legendárním závodě do vrchu na Pikes Peaku díky progresivnímu, čistě elektrickému pohonu, umocněnému neobyčejným vzhledem. Sportovní prototyp o výkonu 500 kW (680 k) byl nyní hned dvakrát vyhlášen „Závodním vozem roku“ – německým odborným časopisem Auto Bild Motorsport a britským motoristickým časopisem BBC Top Gear. Po úspěchu na závodní trati tak následuje dvojnásobná pocta od dvou renomovaných časopisů s velkým okruhem čtenářů.
Romain Dumas (F) se postaral na celém světě o pozdvižení, když na konci června překonal s vozem ID. R v „závodě do oblak“ na Pikes Peaku časem 7:57,148 minuty do té doby platný absolutní rekord na extrémně náročné trati závodu do vrchu o délce 19,99 kilometru o 16 sekund. ID. R se tak stal prvním čistě elektricky poháněným závodním vozem, který se sportovně prosadil proti vozidlům se spalovacími motory. ID. R je závodním průkopníkem rodiny elektromobilů ID., kterou Volkswagen uvede na trh již v roce 2019.
„Se závodním vozem ID. R jsme chtěli dosáhnout dvou cílů. Stanovit nový rekord na Pikes Peaku a navíc ukázat, jak dynamická, emocionální a výkonná může být elektrická mobilita,“ říká Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport, který minulý pátek převzal ocenění od časopisu Auto Bild Motorsport na slavnostním galavečeru v rámci výstavy Essen Motor Show. „Naše očekávání ohledně sportovního výsledku byla dalece překonána absolvováním nejrychlejší jízdy na Pikes Peak v historii závodu. Skutečnost, že nyní tento výkon ocenily dva oblíbené časopisy z Německa a Velké Británie a vyhlásily ID. R závodním vozem roku, potvrzuje, že jsme svého cíle dosáhli i v komunikační oblasti. Z těchto ocenění máme velkou radost.“
„Milník techniky“, „dokonalý a promyšlený“ – velká chvála pro ID. R
Redakce časopisu Auto Bild Motorsport nešetřila ve svém zdůvodnění volby „Závodního vozu roku“ chválou: „Je nejrychlejším závodním vozem do vrchu, který byl kdy vyroben – a zároveň novým milníkem techniky.“ Rovněž britský motoristický časopis BBC Top Gear vyzdvihl inovativní koncept. „Elektrický pohon vzdoruje nedostatku kyslíku a poskytuje okamžitý maximální točivý moment, který je nezbytný pro zrychlení na úrovni teleportace. Dokonalý a promyšlený ID. R je nyní ukázkovým příkladem úspěchu na Pikes Peaku,“ píše časopis BBC Top Gear.
Návštěvníci největší evropské výstavy sportovních automobilů Essen Motor Show mají od 30. listopadu do 9. prosince příležitost prohlédnout si ID. R Pikes Peak zblízka v expozici značky Volkswagen (hala 3, stánek 3A43).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.