Tesla Model X v provedení P100D je jedním z nejvýkonnějších a nejrychlejších SUV světa a snadno dokáže potrápit i automobily z kategorie supersportů. Za jejího prvního skutečného konkurenta se dá označit až Lamborghini Urus, které sama automobilka titulovala prvním supersportovním SUV světa. Jak ovšem vzájemné porovnávání sil dopadne?
Příchod Lamborghini Urus vyvolal mezi milovníky SUV skutečné nadšení, neboť sliboval výkony supersportu zabalené do podstatně praktičtějšího balení SUV, které by si mělo poradit i s náročným terénem. Za současného krále rychlých SUV je však považována Tesla Model X P100D a tak každé střetnutí těchto dvou titánů stojí za pozornost.
Již dříve jsme mohli vidět zajímavý souboj těchto SUV na kanálu CarWow, ze kterého vzešla vítězně Tesla. Nyní se však přesouváme na slunnou Floridu, kde se na závodní trati Palm Beach International Raceway uskutečnil závod těchto dvou strojů ve sprintu na 400 metrů.
YouTube kanál DragTimes už přinesl řadu podobných videí a proti Tesle Model X už postavil řadu zajímavých vozidel, tentokrát se však jednalo o skutečně zajímavou a hlavně napínavou podívanou. O vítězi totiž nerozhodoval ani tak výkon, jako spíš schopnosti jezdce
Nejdříve si ale pojďme připomenout parametry vyzyvatele, kterým je modré Lamborghini Urus. Pod jeho kapotou se ukrývá 4.0 litrový twin-turbo motor V8 o výkonu 650 koní, který posílá točivý moment 850 Nm na všechna kola skrze 8-stupňový automat. Z 0 na 100 km/h tak akceleruje za 3.6 sekundy, na 200 km/h za 12.8 sekundy a maximální rychlost činí 305 km/h.
A jak dopadlo srovnání? V přímém souboji to bylo až neskutečně těsné, přičemž o vítězi závodu rozhodovala hlavně reakce řidiče. Ten, kdo se dokázal rychleji odlepit od startovní čáry, si většinou udržel vítězství až do konce. A tady je potřeba smyknout před systémem Launch Control, který udržel Lambo vždy na uzdě.
Při srovnávání samostatných jízd pak Urus zajel nejlepší čas na 1/4 míle (cca 402 metru) v hodnotě 11.234 sekundy při rychlosti 193.3 km/h. Tesla Model X předvedla v nejlepší jízdě čas 11.296 a maximální rychlost 189.3 km/h.
Podle DragTimes se tak Lamborghini Urus zapsalo na této dráze jako nejrychlejší SUV a jeho rekord ve sprintu na 1/4 míle rozhodně nebude lehké pokořit. Zvláště s jakýmkoliv sériovým vozem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.