Tesla Model X v provedení P100D je jedním z nejvýkonnějších a nejrychlejších SUV světa a snadno dokáže potrápit i automobily z kategorie supersportů. Za jejího prvního skutečného konkurenta se dá označit až Lamborghini Urus, které sama automobilka titulovala prvním supersportovním SUV světa. Jak ovšem vzájemné porovnávání sil dopadne?
Příchod Lamborghini Urus vyvolal mezi milovníky SUV skutečné nadšení, neboť sliboval výkony supersportu zabalené do podstatně praktičtějšího balení SUV, které by si mělo poradit i s náročným terénem. Za současného krále rychlých SUV je však považována Tesla Model X P100D a tak každé střetnutí těchto dvou titánů stojí za pozornost.
Již dříve jsme mohli vidět zajímavý souboj těchto SUV na kanálu CarWow, ze kterého vzešla vítězně Tesla. Nyní se však přesouváme na slunnou Floridu, kde se na závodní trati Palm Beach International Raceway uskutečnil závod těchto dvou strojů ve sprintu na 400 metrů.
YouTube kanál DragTimes už přinesl řadu podobných videí a proti Tesle Model X už postavil řadu zajímavých vozidel, tentokrát se však jednalo o skutečně zajímavou a hlavně napínavou podívanou. O vítězi totiž nerozhodoval ani tak výkon, jako spíš schopnosti jezdce
Nejdříve si ale pojďme připomenout parametry vyzyvatele, kterým je modré Lamborghini Urus. Pod jeho kapotou se ukrývá 4.0 litrový twin-turbo motor V8 o výkonu 650 koní, který posílá točivý moment 850 Nm na všechna kola skrze 8-stupňový automat. Z 0 na 100 km/h tak akceleruje za 3.6 sekundy, na 200 km/h za 12.8 sekundy a maximální rychlost činí 305 km/h.
A jak dopadlo srovnání? V přímém souboji to bylo až neskutečně těsné, přičemž o vítězi závodu rozhodovala hlavně reakce řidiče. Ten, kdo se dokázal rychleji odlepit od startovní čáry, si většinou udržel vítězství až do konce. A tady je potřeba smyknout před systémem Launch Control, který udržel Lambo vždy na uzdě.
Při srovnávání samostatných jízd pak Urus zajel nejlepší čas na 1/4 míle (cca 402 metru) v hodnotě 11.234 sekundy při rychlosti 193.3 km/h. Tesla Model X předvedla v nejlepší jízdě čas 11.296 a maximální rychlost 189.3 km/h.
Podle DragTimes se tak Lamborghini Urus zapsalo na této dráze jako nejrychlejší SUV a jeho rekord ve sprintu na 1/4 míle rozhodně nebude lehké pokořit. Zvláště s jakýmkoliv sériovým vozem.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.