Našla Tesla Model X konečně svého přemožitele? Tenhle závod byl napínavý až do konce

Lamborghini Urus se stalo konečně rovnocenným soupeřem Tesly Model X
Lamborghini Urus se stalo konečně rovnocenným soupeřem Tesly Model X, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 4. prosince 2018 11:54
Sdílej:

Tesla Model X v provedení P100D je jedním z nejvýkonnějších a nejrychlejších SUV světa a snadno dokáže potrápit i automobily z kategorie supersportů. Za jejího prvního skutečného konkurenta se dá označit až Lamborghini Urus, které sama automobilka titulovala prvním supersportovním SUV světa. Jak ovšem vzájemné porovnávání sil dopadne?

Příchod Lamborghini Urus vyvolal mezi milovníky SUV skutečné nadšení, neboť sliboval výkony supersportu zabalené do podstatně praktičtějšího balení SUV, které by si mělo poradit i s náročným terénem. Za současného krále rychlých SUV je však považována Tesla Model X P100D a tak každé střetnutí těchto dvou titánů stojí za pozornost.

Již dříve jsme mohli vidět zajímavý souboj těchto SUV na kanálu CarWow, ze kterého vzešla vítězně Tesla. Nyní se však přesouváme na slunnou Floridu, kde se na závodní trati Palm Beach International Raceway uskutečnil závod těchto dvou strojů ve sprintu na 400 metrů.

YouTube kanál DragTimes už přinesl řadu podobných videí a proti Tesle Model X už postavil řadu zajímavých vozidel, tentokrát se však jednalo o skutečně zajímavou a hlavně napínavou podívanou. O vítězi totiž nerozhodoval ani tak výkon, jako spíš schopnosti jezdce

Nejdříve si ale pojďme připomenout parametry vyzyvatele, kterým je modré Lamborghini Urus. Pod jeho kapotou se ukrývá 4.0 litrový twin-turbo motor V8 o výkonu 650 koní, který posílá točivý moment 850 Nm na všechna kola skrze 8-stupňový automat. Z 0 na 100 km/h tak akceleruje za 3.6 sekundy, na 200 km/h za 12.8 sekundy a maximální rychlost činí 305 km/h.

A jak dopadlo srovnání? V přímém souboji to bylo až neskutečně těsné, přičemž o vítězi závodu rozhodovala hlavně reakce řidiče. Ten, kdo se dokázal rychleji odlepit od startovní čáry, si většinou udržel vítězství až do konce. A tady je potřeba smyknout před systémem Launch Control, který udržel Lambo vždy na uzdě.

Při srovnávání samostatných jízd pak Urus zajel nejlepší čas na 1/4 míle (cca 402 metru) v hodnotě 11.234 sekundy při rychlosti 193.3 km/h. Tesla Model X předvedla v nejlepší jízdě čas 11.296 a maximální rychlost 189.3 km/h.

Podle DragTimes se tak Lamborghini Urus zapsalo na této dráze jako nejrychlejší SUV a jeho rekord ve sprintu na 1/4 míle rozhodně nebude lehké pokořit. Zvláště s jakýmkoliv sériovým vozem.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.