Společnost Hyundai byla oceněna jako „Výrobce roku 2018“ časopisem BBC Top Gear v jeho nejnovějším tematickém vydání se zaměřením na letošní oceňování. Časopis BBC Top Gear vyzdvihl rychlý rozvoj značky Hyundai v uplynulých letech a ocenil její rozmanitou a ambiciózní produktovou řadu, zejména „mega bombastický“ i30 N, „kapkovitý ekologický hatchback“ Ioniq a „svérázně vypadající, ale skvěle jezdící“ elektromobil Kona Electric.
Časopis BBC Top Gear napsal: „Po desetiletích, během nichž jsme vám říkali, že vozy Hyundai mají méně charakteru než hudba, hrající při čekání na spojení s telefonním centrem, se Jihokorejci odvázali. Hyundai se nyní může pochlubit arzenálem automobilů, který mu mohou zavedené konglomeráty jen závidět. Očekávaný poražený, který získá první cenu? Prostý Hyundai zkrátka udělal obrovský pokrok.“
Hyundai v současnosti nabízí zákazníkům jednu z nejširších produktových řad v automobilovém průmyslu, od městských vozů přes tradiční i „ostré“ hatchbacky až po velká i malá SUV, a to vše s rozmanitými druhy poháněcích ústrojí od spalovacích motorů přes hybridní systémy až po elektromobily a pohony na vodík s nulovými emisemi.
Tony Whitehorn, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Motor UK, k tomu řekl: „Takové uznání od časopisu BBC Top Gear je důkazem našeho obrovského pokroku, jehož jsme dosáhli jen během uplynulého desetiletí. V roce 2008 jsme ve Velké Británii prodali pouhých 28 000 vozidel a zákazníci naše vozy kupovali výhradně jen kvůli ceně. V roce 2018 jsme mezi deseti nejprodávanějšími značkami ve Velké Británii a do konce letošního roku prodáme více než 90 000 vozů. Důvodem číslo jedna pro koupi vozu Hyundai je nyní design. Naše značka se i nadále rozvíjí a jsme velmi hrdí, že můžeme našim zákazníkům nabízet ještě širší výběr i kvalitu než dosud.“
Jediným výrobním závodem značky Hyundai v zemích Evropské unie je Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) v Nošovicích u Frýdku-Místku, který vyrábí nejpopulárnější modely i30, ix20, ale také evropský bestseller v kategorii SUV – Tucson. Výrobní závod v Nošovicích nedávno oslavil 10. výročí od zahájení sériové výroby. Za tuto dobu se zde vyrábělo už celkem devět modelů osobních automobilů. Zatím posledním je sportovní vůz Hyundai i30 Fastback N. Za dobu existence závodu bylo v Nošovicích vyrobeno přes 2,8 milionu osobních automobilů, přičemž každoročně jich přibývá okolo dalších 350 tisíc. Společnost HMMC je také významným regionálním zaměstnavatelem.
Aktuálně je v závodě zaměstnáno 3 300 lidí. Kromě samotné automobilky Hyundai vybudovalo v České republice své české dceřiné společnosti dalších 15 korejských společností, které v blízkém okolí továrny představují hlavní dodavatele pro výrobu. Tyto firmy společně zaměstnávají dalších 8 700 pracovníků, takže „projekt Hyundai“ vytvořil v kraji, ve kterém byla jedna z největších nezaměstnaností, téměř 12 000 pracovních míst. Společnost HMMC se může rovněž pochlubit tím, že jí poskytované pracovní a platové podmínky jsou natolik kvalitní, že mezi zaměstnavateli v České republice, v kategorii do 5 000 zaměstnanců byla již pětkrát vyhodnocena jako nejlepší.
Vysoká míra automatizace, nejvyšší míra bezpečnosti a nadčasové technologie – to vše vystihuje výrobní závod Hyundai v Nošovicích u Frýdku-Místku, který byl v době zahájení sériové výroby v roce 2008 nejmodernější velkoobjemovou automobilkou na světě a díky své technologické a technické převaze si nad konkurencí stále udržuje náskok.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.