Společnost Hyundai byla oceněna jako „Výrobce roku 2018“ časopisem BBC Top Gear v jeho nejnovějším tematickém vydání se zaměřením na letošní oceňování. Časopis BBC Top Gear vyzdvihl rychlý rozvoj značky Hyundai v uplynulých letech a ocenil její rozmanitou a ambiciózní produktovou řadu, zejména „mega bombastický“ i30 N, „kapkovitý ekologický hatchback“ Ioniq a „svérázně vypadající, ale skvěle jezdící“ elektromobil Kona Electric.
Časopis BBC Top Gear napsal: „Po desetiletích, během nichž jsme vám říkali, že vozy Hyundai mají méně charakteru než hudba, hrající při čekání na spojení s telefonním centrem, se Jihokorejci odvázali. Hyundai se nyní může pochlubit arzenálem automobilů, který mu mohou zavedené konglomeráty jen závidět. Očekávaný poražený, který získá první cenu? Prostý Hyundai zkrátka udělal obrovský pokrok.“
Hyundai v současnosti nabízí zákazníkům jednu z nejširších produktových řad v automobilovém průmyslu, od městských vozů přes tradiční i „ostré“ hatchbacky až po velká i malá SUV, a to vše s rozmanitými druhy poháněcích ústrojí od spalovacích motorů přes hybridní systémy až po elektromobily a pohony na vodík s nulovými emisemi.
Tony Whitehorn, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Motor UK, k tomu řekl: „Takové uznání od časopisu BBC Top Gear je důkazem našeho obrovského pokroku, jehož jsme dosáhli jen během uplynulého desetiletí. V roce 2008 jsme ve Velké Británii prodali pouhých 28 000 vozidel a zákazníci naše vozy kupovali výhradně jen kvůli ceně. V roce 2018 jsme mezi deseti nejprodávanějšími značkami ve Velké Británii a do konce letošního roku prodáme více než 90 000 vozů. Důvodem číslo jedna pro koupi vozu Hyundai je nyní design. Naše značka se i nadále rozvíjí a jsme velmi hrdí, že můžeme našim zákazníkům nabízet ještě širší výběr i kvalitu než dosud.“
Jediným výrobním závodem značky Hyundai v zemích Evropské unie je Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) v Nošovicích u Frýdku-Místku, který vyrábí nejpopulárnější modely i30, ix20, ale také evropský bestseller v kategorii SUV – Tucson. Výrobní závod v Nošovicích nedávno oslavil 10. výročí od zahájení sériové výroby. Za tuto dobu se zde vyrábělo už celkem devět modelů osobních automobilů. Zatím posledním je sportovní vůz Hyundai i30 Fastback N. Za dobu existence závodu bylo v Nošovicích vyrobeno přes 2,8 milionu osobních automobilů, přičemž každoročně jich přibývá okolo dalších 350 tisíc. Společnost HMMC je také významným regionálním zaměstnavatelem.
Aktuálně je v závodě zaměstnáno 3 300 lidí. Kromě samotné automobilky Hyundai vybudovalo v České republice své české dceřiné společnosti dalších 15 korejských společností, které v blízkém okolí továrny představují hlavní dodavatele pro výrobu. Tyto firmy společně zaměstnávají dalších 8 700 pracovníků, takže „projekt Hyundai“ vytvořil v kraji, ve kterém byla jedna z největších nezaměstnaností, téměř 12 000 pracovních míst. Společnost HMMC se může rovněž pochlubit tím, že jí poskytované pracovní a platové podmínky jsou natolik kvalitní, že mezi zaměstnavateli v České republice, v kategorii do 5 000 zaměstnanců byla již pětkrát vyhodnocena jako nejlepší.
Vysoká míra automatizace, nejvyšší míra bezpečnosti a nadčasové technologie – to vše vystihuje výrobní závod Hyundai v Nošovicích u Frýdku-Místku, který byl v době zahájení sériové výroby v roce 2008 nejmodernější velkoobjemovou automobilkou na světě a díky své technologické a technické převaze si nad konkurencí stále udržuje náskok.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.