Společnost Hyundai byla oceněna jako „Výrobce roku 2018“ časopisem BBC Top Gear v jeho nejnovějším tematickém vydání se zaměřením na letošní oceňování. Časopis BBC Top Gear vyzdvihl rychlý rozvoj značky Hyundai v uplynulých letech a ocenil její rozmanitou a ambiciózní produktovou řadu, zejména „mega bombastický“ i30 N, „kapkovitý ekologický hatchback“ Ioniq a „svérázně vypadající, ale skvěle jezdící“ elektromobil Kona Electric.
Časopis BBC Top Gear napsal: „Po desetiletích, během nichž jsme vám říkali, že vozy Hyundai mají méně charakteru než hudba, hrající při čekání na spojení s telefonním centrem, se Jihokorejci odvázali. Hyundai se nyní může pochlubit arzenálem automobilů, který mu mohou zavedené konglomeráty jen závidět. Očekávaný poražený, který získá první cenu? Prostý Hyundai zkrátka udělal obrovský pokrok.“
Hyundai v současnosti nabízí zákazníkům jednu z nejširších produktových řad v automobilovém průmyslu, od městských vozů přes tradiční i „ostré“ hatchbacky až po velká i malá SUV, a to vše s rozmanitými druhy poháněcích ústrojí od spalovacích motorů přes hybridní systémy až po elektromobily a pohony na vodík s nulovými emisemi.
Tony Whitehorn, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Motor UK, k tomu řekl: „Takové uznání od časopisu BBC Top Gear je důkazem našeho obrovského pokroku, jehož jsme dosáhli jen během uplynulého desetiletí. V roce 2008 jsme ve Velké Británii prodali pouhých 28 000 vozidel a zákazníci naše vozy kupovali výhradně jen kvůli ceně. V roce 2018 jsme mezi deseti nejprodávanějšími značkami ve Velké Británii a do konce letošního roku prodáme více než 90 000 vozů. Důvodem číslo jedna pro koupi vozu Hyundai je nyní design. Naše značka se i nadále rozvíjí a jsme velmi hrdí, že můžeme našim zákazníkům nabízet ještě širší výběr i kvalitu než dosud.“
Jediným výrobním závodem značky Hyundai v zemích Evropské unie je Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) v Nošovicích u Frýdku-Místku, který vyrábí nejpopulárnější modely i30, ix20, ale také evropský bestseller v kategorii SUV – Tucson. Výrobní závod v Nošovicích nedávno oslavil 10. výročí od zahájení sériové výroby. Za tuto dobu se zde vyrábělo už celkem devět modelů osobních automobilů. Zatím posledním je sportovní vůz Hyundai i30 Fastback N. Za dobu existence závodu bylo v Nošovicích vyrobeno přes 2,8 milionu osobních automobilů, přičemž každoročně jich přibývá okolo dalších 350 tisíc. Společnost HMMC je také významným regionálním zaměstnavatelem.
Aktuálně je v závodě zaměstnáno 3 300 lidí. Kromě samotné automobilky Hyundai vybudovalo v České republice své české dceřiné společnosti dalších 15 korejských společností, které v blízkém okolí továrny představují hlavní dodavatele pro výrobu. Tyto firmy společně zaměstnávají dalších 8 700 pracovníků, takže „projekt Hyundai“ vytvořil v kraji, ve kterém byla jedna z největších nezaměstnaností, téměř 12 000 pracovních míst. Společnost HMMC se může rovněž pochlubit tím, že jí poskytované pracovní a platové podmínky jsou natolik kvalitní, že mezi zaměstnavateli v České republice, v kategorii do 5 000 zaměstnanců byla již pětkrát vyhodnocena jako nejlepší.
Vysoká míra automatizace, nejvyšší míra bezpečnosti a nadčasové technologie – to vše vystihuje výrobní závod Hyundai v Nošovicích u Frýdku-Místku, který byl v době zahájení sériové výroby v roce 2008 nejmodernější velkoobjemovou automobilkou na světě a díky své technologické a technické převaze si nad konkurencí stále udržuje náskok.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?