Společnost Hyundai byla oceněna jako „Výrobce roku 2018“ časopisem BBC Top Gear v jeho nejnovějším tematickém vydání se zaměřením na letošní oceňování. Časopis BBC Top Gear vyzdvihl rychlý rozvoj značky Hyundai v uplynulých letech a ocenil její rozmanitou a ambiciózní produktovou řadu, zejména „mega bombastický“ i30 N, „kapkovitý ekologický hatchback“ Ioniq a „svérázně vypadající, ale skvěle jezdící“ elektromobil Kona Electric.
Časopis BBC Top Gear napsal: „Po desetiletích, během nichž jsme vám říkali, že vozy Hyundai mají méně charakteru než hudba, hrající při čekání na spojení s telefonním centrem, se Jihokorejci odvázali. Hyundai se nyní může pochlubit arzenálem automobilů, který mu mohou zavedené konglomeráty jen závidět. Očekávaný poražený, který získá první cenu? Prostý Hyundai zkrátka udělal obrovský pokrok.“
Hyundai v současnosti nabízí zákazníkům jednu z nejširších produktových řad v automobilovém průmyslu, od městských vozů přes tradiční i „ostré“ hatchbacky až po velká i malá SUV, a to vše s rozmanitými druhy poháněcích ústrojí od spalovacích motorů přes hybridní systémy až po elektromobily a pohony na vodík s nulovými emisemi.
Tony Whitehorn, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Motor UK, k tomu řekl: „Takové uznání od časopisu BBC Top Gear je důkazem našeho obrovského pokroku, jehož jsme dosáhli jen během uplynulého desetiletí. V roce 2008 jsme ve Velké Británii prodali pouhých 28 000 vozidel a zákazníci naše vozy kupovali výhradně jen kvůli ceně. V roce 2018 jsme mezi deseti nejprodávanějšími značkami ve Velké Británii a do konce letošního roku prodáme více než 90 000 vozů. Důvodem číslo jedna pro koupi vozu Hyundai je nyní design. Naše značka se i nadále rozvíjí a jsme velmi hrdí, že můžeme našim zákazníkům nabízet ještě širší výběr i kvalitu než dosud.“
Jediným výrobním závodem značky Hyundai v zemích Evropské unie je Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) v Nošovicích u Frýdku-Místku, který vyrábí nejpopulárnější modely i30, ix20, ale také evropský bestseller v kategorii SUV – Tucson. Výrobní závod v Nošovicích nedávno oslavil 10. výročí od zahájení sériové výroby. Za tuto dobu se zde vyrábělo už celkem devět modelů osobních automobilů. Zatím posledním je sportovní vůz Hyundai i30 Fastback N. Za dobu existence závodu bylo v Nošovicích vyrobeno přes 2,8 milionu osobních automobilů, přičemž každoročně jich přibývá okolo dalších 350 tisíc. Společnost HMMC je také významným regionálním zaměstnavatelem.
Aktuálně je v závodě zaměstnáno 3 300 lidí. Kromě samotné automobilky Hyundai vybudovalo v České republice své české dceřiné společnosti dalších 15 korejských společností, které v blízkém okolí továrny představují hlavní dodavatele pro výrobu. Tyto firmy společně zaměstnávají dalších 8 700 pracovníků, takže „projekt Hyundai“ vytvořil v kraji, ve kterém byla jedna z největších nezaměstnaností, téměř 12 000 pracovních míst. Společnost HMMC se může rovněž pochlubit tím, že jí poskytované pracovní a platové podmínky jsou natolik kvalitní, že mezi zaměstnavateli v České republice, v kategorii do 5 000 zaměstnanců byla již pětkrát vyhodnocena jako nejlepší.
Vysoká míra automatizace, nejvyšší míra bezpečnosti a nadčasové technologie – to vše vystihuje výrobní závod Hyundai v Nošovicích u Frýdku-Místku, který byl v době zahájení sériové výroby v roce 2008 nejmodernější velkoobjemovou automobilkou na světě a díky své technologické a technické převaze si nad konkurencí stále udržuje náskok.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?