Krátce po premiéře první série motoristického pořadu The Grand Tour představila známá trojice Clarkson, Hammond a May svůj další projekt, který měl spojovat motoristy z celého světa na jednom místě. Hezká myšlenka si sice získala oblibu, ekonomicky však strádala a po dvou letech vykázala enormní ztráty. A právě to by mohly změnit novinky, které by se měly na DriveTribe brzy objevit.
Projekt DriveTribe, který založili Clarkson, Hammond a May téměř přesně před dvěma lety, měl fungovat jako sociální síť pro motoristy a milovníky automobilů. Kromě trojice slavných moderátorů do projektu investovali i bývalý producent Top Gear a současný producent Grand Tour Andy Willman, 21st Century Fox nebo investiční společnost Breyer Capital, vedená Andy Breyerem, jedním z prvních investorů do Facebooku.
Jedná se tedy o skutečně rozsáhlý projekt, který měl do začátku zajištěn slušný přísun kapitálu. V srpnu tohoto roku však Companies House zveřejnil informace, podle kterých měl DriveTribe prodělat v prvních dvou letech své existence okolo 12.5 milionu liber. To je cca 362,6 mil. korun!
Slavná trojice moderátorů se však rozhodně nechystá svůj projekt uzavřít, místo toho chystají zavedení nových služeb. A jednou z nich by podle informací webu The Telegraph měl být vstup na trh s pojištěním a opravami automobilů.
První krok uskutečnil DriveTribe již začátkem roku, kdy spustil novou službu MyGarage. Do té mohou lidé vyplnit informace o svém automobilu, případně o automobilu, který by chtěli. DriveTribe je pak na základě dat může upozornit na nutnost obnovit si pojištění, případně jim může zprostředkovat kontakt na společnosti, které se mohou postarat o servis vozidla, jak informoval The Telegraph.
DriveTribe navíc může svým členům na základě dat o jejich automobilech zprostředkovat nákupy u svých obchodních partnerů, přičemž část peněz z každé transakce by putovala zpátky do sítě. Do budoucna však podle The Telegraph plánuje DriveTribe sbírat i detailnější informace od svých členů, například i během řízení. S tím by mohla pomoci spolupráce s automobilkami, které sbírají data o svých řidičích zahrnující například jejich polohu či řidičské návyky.
Mezi projekty plánovanými na příští rok je i program na analýzu nálady, který má využívat nositelnou elektroniku typu Ftbit nebo Apple Watch. Ze získaných dat by měl program vyhodnotit jak se lidé během řízení cítí, přičemž cílem má být učinit řízení „zdravějším."
Výkonný ředitel Jonathan Morris uvedl, že do budoucna společnost plánuje i partnerství se společnostmi pro sdílení automobilů, které by uživatelům umožnilo pronajmout vlastní vozidla. Zatímco v USA jsou tyto služby velmi populární, ve Velké Británii se jim příliš nedaří.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.