Krátce po premiéře první série motoristického pořadu The Grand Tour představila známá trojice Clarkson, Hammond a May svůj další projekt, který měl spojovat motoristy z celého světa na jednom místě. Hezká myšlenka si sice získala oblibu, ekonomicky však strádala a po dvou letech vykázala enormní ztráty. A právě to by mohly změnit novinky, které by se měly na DriveTribe brzy objevit.
Projekt DriveTribe, který založili Clarkson, Hammond a May téměř přesně před dvěma lety, měl fungovat jako sociální síť pro motoristy a milovníky automobilů. Kromě trojice slavných moderátorů do projektu investovali i bývalý producent Top Gear a současný producent Grand Tour Andy Willman, 21st Century Fox nebo investiční společnost Breyer Capital, vedená Andy Breyerem, jedním z prvních investorů do Facebooku.
Jedná se tedy o skutečně rozsáhlý projekt, který měl do začátku zajištěn slušný přísun kapitálu. V srpnu tohoto roku však Companies House zveřejnil informace, podle kterých měl DriveTribe prodělat v prvních dvou letech své existence okolo 12.5 milionu liber. To je cca 362,6 mil. korun!
Slavná trojice moderátorů se však rozhodně nechystá svůj projekt uzavřít, místo toho chystají zavedení nových služeb. A jednou z nich by podle informací webu The Telegraph měl být vstup na trh s pojištěním a opravami automobilů.
První krok uskutečnil DriveTribe již začátkem roku, kdy spustil novou službu MyGarage. Do té mohou lidé vyplnit informace o svém automobilu, případně o automobilu, který by chtěli. DriveTribe je pak na základě dat může upozornit na nutnost obnovit si pojištění, případně jim může zprostředkovat kontakt na společnosti, které se mohou postarat o servis vozidla, jak informoval The Telegraph.
DriveTribe navíc může svým členům na základě dat o jejich automobilech zprostředkovat nákupy u svých obchodních partnerů, přičemž část peněz z každé transakce by putovala zpátky do sítě. Do budoucna však podle The Telegraph plánuje DriveTribe sbírat i detailnější informace od svých členů, například i během řízení. S tím by mohla pomoci spolupráce s automobilkami, které sbírají data o svých řidičích zahrnující například jejich polohu či řidičské návyky.
Mezi projekty plánovanými na příští rok je i program na analýzu nálady, který má využívat nositelnou elektroniku typu Ftbit nebo Apple Watch. Ze získaných dat by měl program vyhodnotit jak se lidé během řízení cítí, přičemž cílem má být učinit řízení „zdravějším."
Výkonný ředitel Jonathan Morris uvedl, že do budoucna společnost plánuje i partnerství se společnostmi pro sdílení automobilů, které by uživatelům umožnilo pronajmout vlastní vozidla. Zatímco v USA jsou tyto služby velmi populární, ve Velké Británii se jim příliš nedaří.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?