Krátce po premiéře první série motoristického pořadu The Grand Tour představila známá trojice Clarkson, Hammond a May svůj další projekt, který měl spojovat motoristy z celého světa na jednom místě. Hezká myšlenka si sice získala oblibu, ekonomicky však strádala a po dvou letech vykázala enormní ztráty. A právě to by mohly změnit novinky, které by se měly na DriveTribe brzy objevit.
Projekt DriveTribe, který založili Clarkson, Hammond a May téměř přesně před dvěma lety, měl fungovat jako sociální síť pro motoristy a milovníky automobilů. Kromě trojice slavných moderátorů do projektu investovali i bývalý producent Top Gear a současný producent Grand Tour Andy Willman, 21st Century Fox nebo investiční společnost Breyer Capital, vedená Andy Breyerem, jedním z prvních investorů do Facebooku.
Jedná se tedy o skutečně rozsáhlý projekt, který měl do začátku zajištěn slušný přísun kapitálu. V srpnu tohoto roku však Companies House zveřejnil informace, podle kterých měl DriveTribe prodělat v prvních dvou letech své existence okolo 12.5 milionu liber. To je cca 362,6 mil. korun!
Slavná trojice moderátorů se však rozhodně nechystá svůj projekt uzavřít, místo toho chystají zavedení nových služeb. A jednou z nich by podle informací webu The Telegraph měl být vstup na trh s pojištěním a opravami automobilů.
První krok uskutečnil DriveTribe již začátkem roku, kdy spustil novou službu MyGarage. Do té mohou lidé vyplnit informace o svém automobilu, případně o automobilu, který by chtěli. DriveTribe je pak na základě dat může upozornit na nutnost obnovit si pojištění, případně jim může zprostředkovat kontakt na společnosti, které se mohou postarat o servis vozidla, jak informoval The Telegraph.
DriveTribe navíc může svým členům na základě dat o jejich automobilech zprostředkovat nákupy u svých obchodních partnerů, přičemž část peněz z každé transakce by putovala zpátky do sítě. Do budoucna však podle The Telegraph plánuje DriveTribe sbírat i detailnější informace od svých členů, například i během řízení. S tím by mohla pomoci spolupráce s automobilkami, které sbírají data o svých řidičích zahrnující například jejich polohu či řidičské návyky.
Mezi projekty plánovanými na příští rok je i program na analýzu nálady, který má využívat nositelnou elektroniku typu Ftbit nebo Apple Watch. Ze získaných dat by měl program vyhodnotit jak se lidé během řízení cítí, přičemž cílem má být učinit řízení „zdravějším."
Výkonný ředitel Jonathan Morris uvedl, že do budoucna společnost plánuje i partnerství se společnostmi pro sdílení automobilů, které by uživatelům umožnilo pronajmout vlastní vozidla. Zatímco v USA jsou tyto služby velmi populární, ve Velké Británii se jim příliš nedaří.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.