Krátce po premiéře první série motoristického pořadu The Grand Tour představila známá trojice Clarkson, Hammond a May svůj další projekt, který měl spojovat motoristy z celého světa na jednom místě. Hezká myšlenka si sice získala oblibu, ekonomicky však strádala a po dvou letech vykázala enormní ztráty. A právě to by mohly změnit novinky, které by se měly na DriveTribe brzy objevit.
Projekt DriveTribe, který založili Clarkson, Hammond a May téměř přesně před dvěma lety, měl fungovat jako sociální síť pro motoristy a milovníky automobilů. Kromě trojice slavných moderátorů do projektu investovali i bývalý producent Top Gear a současný producent Grand Tour Andy Willman, 21st Century Fox nebo investiční společnost Breyer Capital, vedená Andy Breyerem, jedním z prvních investorů do Facebooku.
Jedná se tedy o skutečně rozsáhlý projekt, který měl do začátku zajištěn slušný přísun kapitálu. V srpnu tohoto roku však Companies House zveřejnil informace, podle kterých měl DriveTribe prodělat v prvních dvou letech své existence okolo 12.5 milionu liber. To je cca 362,6 mil. korun!
Slavná trojice moderátorů se však rozhodně nechystá svůj projekt uzavřít, místo toho chystají zavedení nových služeb. A jednou z nich by podle informací webu The Telegraph měl být vstup na trh s pojištěním a opravami automobilů.
První krok uskutečnil DriveTribe již začátkem roku, kdy spustil novou službu MyGarage. Do té mohou lidé vyplnit informace o svém automobilu, případně o automobilu, který by chtěli. DriveTribe je pak na základě dat může upozornit na nutnost obnovit si pojištění, případně jim může zprostředkovat kontakt na společnosti, které se mohou postarat o servis vozidla, jak informoval The Telegraph.
DriveTribe navíc může svým členům na základě dat o jejich automobilech zprostředkovat nákupy u svých obchodních partnerů, přičemž část peněz z každé transakce by putovala zpátky do sítě. Do budoucna však podle The Telegraph plánuje DriveTribe sbírat i detailnější informace od svých členů, například i během řízení. S tím by mohla pomoci spolupráce s automobilkami, které sbírají data o svých řidičích zahrnující například jejich polohu či řidičské návyky.
Mezi projekty plánovanými na příští rok je i program na analýzu nálady, který má využívat nositelnou elektroniku typu Ftbit nebo Apple Watch. Ze získaných dat by měl program vyhodnotit jak se lidé během řízení cítí, přičemž cílem má být učinit řízení „zdravějším."
Výkonný ředitel Jonathan Morris uvedl, že do budoucna společnost plánuje i partnerství se společnostmi pro sdílení automobilů, které by uživatelům umožnilo pronajmout vlastní vozidla. Zatímco v USA jsou tyto služby velmi populární, ve Velké Británii se jim příliš nedaří.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?