Snad každý policista už za svou praxi vyslechl desítky výmluv, proč zastavený řidič porušoval rychlostní předpisy a neuváženě tak riskoval nejen život svůj, ale i ostatních lidí na silnici. Když však před pár týdny zastavili policisté sedmnáctiletého mladíky, který se ve večerních hodinách proháněl po dálnici rychlostí 222 km/h, nevěřili svým uším.
Tragikomický příběh, se kterým se podělili policisté z Michigan State Police na Twitteru, začal jako většina policejních pronásledování. Když jeden z policistů hlídkoval 23. listopadu na dálnici I-75, všiml si v 20:45 Chevroletu, který po dálnici uháněl vysokou rychlostí. Radar pak ukázal 222 km/h.
A aby toho nebylo málo, měl se řidič rozjetého Chevroletu ještě proplétat mezi ostatními automobily na silnici. Ve tmě a za vysoké rychlosti tak stačilo, aby řidič vozu udělal jediný špatný pohyb a věc mohla skončit tragédií i pro zcela nevinné lidi.
Když si policista tohoto chování všiml, okamžitě zapnul maják a za mladíkem se rozjel. Ten se sice ještě pokusil uniknout zákonu tím, že z dálnice sjel prvním sjezdem, přesto mu to nebylo nijak platné a před policistou nakonec zastavil.
The driver, 17 years old, stated that he was traveling so fast and passing other cars and ducking in and out of lanes because he was late for his 9 30 P curfew. The trooper gave the kid a break on the reckless driving charge, but he did earn a ticket for 138/70 and the SMH award. pic.twitter.com/1cgR0lECV5
— MSP Metro Detroit (@mspmetrodet) 29. listopadu 2018
Když policista přistoupil k autu, uviděl uvnitř sedmnáctiletého mladíka, který okamžitě porušování rychlosti přiznal, neboť prý podle svých slov nestíhal včas dorazit na večerku, kterou měl mít od 21:30. Tu sice nakonec nestihl - což neměl šanci ani přes extrémní porušování rychlosti, přesto měl trochu štěstí.
Policisté, kteří se na místo sjeli, se totiž rozhodli, že mladíka nebudou neobviní z bezohledné jízdy. Pokutě za jízdu rychlostí 138 mph (222 km/h) v zóně s maximální předepsanou rychlostí 70 mph (112,6 km/h) ale neunikl.
Jaká byla výše pokuty sice netušíme, svůj závod s časem o návrat před večerkou ale určitě prohrál. Jak přitom poukazuje web The Drive, který na případ upozornil, podobný hazard se životy jen kvůli večerce je naprostým zkratem a nezbývá než doufat, že si mladík během trestu uspořádá priority a pochopí, co všechno se mohlo stát.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.