Snad každý policista už za svou praxi vyslechl desítky výmluv, proč zastavený řidič porušoval rychlostní předpisy a neuváženě tak riskoval nejen život svůj, ale i ostatních lidí na silnici. Když však před pár týdny zastavili policisté sedmnáctiletého mladíky, který se ve večerních hodinách proháněl po dálnici rychlostí 222 km/h, nevěřili svým uším.
Tragikomický příběh, se kterým se podělili policisté z Michigan State Police na Twitteru, začal jako většina policejních pronásledování. Když jeden z policistů hlídkoval 23. listopadu na dálnici I-75, všiml si v 20:45 Chevroletu, který po dálnici uháněl vysokou rychlostí. Radar pak ukázal 222 km/h.
A aby toho nebylo málo, měl se řidič rozjetého Chevroletu ještě proplétat mezi ostatními automobily na silnici. Ve tmě a za vysoké rychlosti tak stačilo, aby řidič vozu udělal jediný špatný pohyb a věc mohla skončit tragédií i pro zcela nevinné lidi.
Když si policista tohoto chování všiml, okamžitě zapnul maják a za mladíkem se rozjel. Ten se sice ještě pokusil uniknout zákonu tím, že z dálnice sjel prvním sjezdem, přesto mu to nebylo nijak platné a před policistou nakonec zastavil.
The driver, 17 years old, stated that he was traveling so fast and passing other cars and ducking in and out of lanes because he was late for his 9 30 P curfew. The trooper gave the kid a break on the reckless driving charge, but he did earn a ticket for 138/70 and the SMH award. pic.twitter.com/1cgR0lECV5
— MSP Metro Detroit (@mspmetrodet) 29. listopadu 2018
Když policista přistoupil k autu, uviděl uvnitř sedmnáctiletého mladíka, který okamžitě porušování rychlosti přiznal, neboť prý podle svých slov nestíhal včas dorazit na večerku, kterou měl mít od 21:30. Tu sice nakonec nestihl - což neměl šanci ani přes extrémní porušování rychlosti, přesto měl trochu štěstí.
Policisté, kteří se na místo sjeli, se totiž rozhodli, že mladíka nebudou neobviní z bezohledné jízdy. Pokutě za jízdu rychlostí 138 mph (222 km/h) v zóně s maximální předepsanou rychlostí 70 mph (112,6 km/h) ale neunikl.
Jaká byla výše pokuty sice netušíme, svůj závod s časem o návrat před večerkou ale určitě prohrál. Jak přitom poukazuje web The Drive, který na případ upozornil, podobný hazard se životy jen kvůli večerce je naprostým zkratem a nezbývá než doufat, že si mladík během trestu uspořádá priority a pochopí, co všechno se mohlo stát.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.