Snad každý policista už za svou praxi vyslechl desítky výmluv, proč zastavený řidič porušoval rychlostní předpisy a neuváženě tak riskoval nejen život svůj, ale i ostatních lidí na silnici. Když však před pár týdny zastavili policisté sedmnáctiletého mladíky, který se ve večerních hodinách proháněl po dálnici rychlostí 222 km/h, nevěřili svým uším.
Tragikomický příběh, se kterým se podělili policisté z Michigan State Police na Twitteru, začal jako většina policejních pronásledování. Když jeden z policistů hlídkoval 23. listopadu na dálnici I-75, všiml si v 20:45 Chevroletu, který po dálnici uháněl vysokou rychlostí. Radar pak ukázal 222 km/h.
A aby toho nebylo málo, měl se řidič rozjetého Chevroletu ještě proplétat mezi ostatními automobily na silnici. Ve tmě a za vysoké rychlosti tak stačilo, aby řidič vozu udělal jediný špatný pohyb a věc mohla skončit tragédií i pro zcela nevinné lidi.
Když si policista tohoto chování všiml, okamžitě zapnul maják a za mladíkem se rozjel. Ten se sice ještě pokusil uniknout zákonu tím, že z dálnice sjel prvním sjezdem, přesto mu to nebylo nijak platné a před policistou nakonec zastavil.
The driver, 17 years old, stated that he was traveling so fast and passing other cars and ducking in and out of lanes because he was late for his 9 30 P curfew. The trooper gave the kid a break on the reckless driving charge, but he did earn a ticket for 138/70 and the SMH award. pic.twitter.com/1cgR0lECV5
— MSP Metro Detroit (@mspmetrodet) 29. listopadu 2018
Když policista přistoupil k autu, uviděl uvnitř sedmnáctiletého mladíka, který okamžitě porušování rychlosti přiznal, neboť prý podle svých slov nestíhal včas dorazit na večerku, kterou měl mít od 21:30. Tu sice nakonec nestihl - což neměl šanci ani přes extrémní porušování rychlosti, přesto měl trochu štěstí.
Policisté, kteří se na místo sjeli, se totiž rozhodli, že mladíka nebudou neobviní z bezohledné jízdy. Pokutě za jízdu rychlostí 138 mph (222 km/h) v zóně s maximální předepsanou rychlostí 70 mph (112,6 km/h) ale neunikl.
Jaká byla výše pokuty sice netušíme, svůj závod s časem o návrat před večerkou ale určitě prohrál. Jak přitom poukazuje web The Drive, který na případ upozornil, podobný hazard se životy jen kvůli večerce je naprostým zkratem a nezbývá než doufat, že si mladík během trestu uspořádá priority a pochopí, co všechno se mohlo stát.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.