Snad každý policista už za svou praxi vyslechl desítky výmluv, proč zastavený řidič porušoval rychlostní předpisy a neuváženě tak riskoval nejen život svůj, ale i ostatních lidí na silnici. Když však před pár týdny zastavili policisté sedmnáctiletého mladíky, který se ve večerních hodinách proháněl po dálnici rychlostí 222 km/h, nevěřili svým uším.
Tragikomický příběh, se kterým se podělili policisté z Michigan State Police na Twitteru, začal jako většina policejních pronásledování. Když jeden z policistů hlídkoval 23. listopadu na dálnici I-75, všiml si v 20:45 Chevroletu, který po dálnici uháněl vysokou rychlostí. Radar pak ukázal 222 km/h.
A aby toho nebylo málo, měl se řidič rozjetého Chevroletu ještě proplétat mezi ostatními automobily na silnici. Ve tmě a za vysoké rychlosti tak stačilo, aby řidič vozu udělal jediný špatný pohyb a věc mohla skončit tragédií i pro zcela nevinné lidi.
Když si policista tohoto chování všiml, okamžitě zapnul maják a za mladíkem se rozjel. Ten se sice ještě pokusil uniknout zákonu tím, že z dálnice sjel prvním sjezdem, přesto mu to nebylo nijak platné a před policistou nakonec zastavil.
The driver, 17 years old, stated that he was traveling so fast and passing other cars and ducking in and out of lanes because he was late for his 9 30 P curfew. The trooper gave the kid a break on the reckless driving charge, but he did earn a ticket for 138/70 and the SMH award. pic.twitter.com/1cgR0lECV5
— MSP Metro Detroit (@mspmetrodet) 29. listopadu 2018
Když policista přistoupil k autu, uviděl uvnitř sedmnáctiletého mladíka, který okamžitě porušování rychlosti přiznal, neboť prý podle svých slov nestíhal včas dorazit na večerku, kterou měl mít od 21:30. Tu sice nakonec nestihl - což neměl šanci ani přes extrémní porušování rychlosti, přesto měl trochu štěstí.
Policisté, kteří se na místo sjeli, se totiž rozhodli, že mladíka nebudou neobviní z bezohledné jízdy. Pokutě za jízdu rychlostí 138 mph (222 km/h) v zóně s maximální předepsanou rychlostí 70 mph (112,6 km/h) ale neunikl.
Jaká byla výše pokuty sice netušíme, svůj závod s časem o návrat před večerkou ale určitě prohrál. Jak přitom poukazuje web The Drive, který na případ upozornil, podobný hazard se životy jen kvůli večerce je naprostým zkratem a nezbývá než doufat, že si mladík během trestu uspořádá priority a pochopí, co všechno se mohlo stát.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?