Tesla Model 3 je zřejmě jedním z nejkontroverznějších elektromobilů světa. Vůz, který měl automobilku spasit a přivést do světa úspěšných výrobců, ji nejprve málem zruinoval. Nyní už by měla být situace stabilizována, přesto se stále objevují další kontroverze. A ta poslední se vztahuje k vůbec nejlevnějšímu Modelu 3, jehož výrobu automobilka neustále odsouvá.
O nejdostupnější Tesle Model 3, která má za cca 35 000 dolarů (cca 800 000 Kč) nabídnout dojezd 220 mil (cca 354 km), mluvil Elon Musk poprvé již v roce 2016. Už na začátku bylo jasné, že prioritu bude mít výroba dražšího modelu s delším dojezdem, který by měl pomoci ekonomické situaci automobilky. Výroba lacinějšího, o který je mezi lidmi velký zájem, je však neustále odsouvána na neurčito. A důvod zatím nikdy veřejně nepadl. Tedy zřejmě až doteď.
Podle webu Electrek měl Elon Musk rozeslat zaměstnancům Tesly e-mail, ve kterém jim gratuluje k dosažení produkce 1 0000 Modelů 3 denně. Zároveň však dodává, že automobilka musí nyní zapracovat na udržení této produkce a současně se musí zaměřit na osekání nákladů tak, aby se základní Model 3 stal výdělečným.
V e-mailu, jehož pravost zatím Tesla odmítla komentovat, uvádí Musk následující: „Je důležité vzít v úvahu, že cena automobilu se skládá zhruba z 10 000 unikátních součástek a procesů. V závislosti na tom, jak to sečtete, vychází současné náklady na standardní Model 3 okolo 38 000 dolarů. Každá část výrobního procesu tedy vychází v průměru na 3 dolary a 80 centrů. To znamená, že nalezení efektivity je hra s centy, ačkoliv to tak nemusí vypadat."
Musk dále v e-mailu gratuloval směně, které se podařilo za den nalakovat 1 302 automobilů - tedy včetně Modelů S a X. Dále pak přiznává, že zřejmě největší rezervy má nyní automobilka ve výrobě karoserií. Žádá tak zaměstnance, aby se zaměřili na zjednodušení a omezování výrobních procesů. A to v každém odvětví automobilky.
Tesla podle webu Jalopnik odmítla dopis komentovat, Elon Musk je však svým rozesíláním mailů o vývoji Modelu 3 zaměstnancům dobře známý. Mimochodem, pokud byste si chtěli dopis přečíst, jeho kopie začala kolovat i po Twitteru.
Allegedly email from Elon pic.twitter.com/gkl1A5enTV
— Kelvin Yang (@KelvinYang7) 30. listopadu 2018
Pokud by však byl dopis pravdivý, znamenalo by to, že v současnosti by Tesla prodělala na každém základním provedení Modelu 3 okolo 3 000 dolarů (68 500 Kč), což rozhodně není málo. V nedávných rozhovorech přitom Musk naznačoval, že produkce tohoto dlouho očekávaného vozu by mohla odstartovat již v první polovině příštího roku.
Do té doby však zůstává nejlevnějším provedením Modelu 3 varianta se středním dojezdem 260 mil (418 km), za kterou zákazníci zaplatí 46 000 dolarů, tedy cca 1 050 000 Kč. Z výzkumů se však ukazuje, že zákazníci si často připlácí za lepší výbavu a tak se i nejlacinější Tesla stává poměrně nákladnou záležitostí.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).