Tesla Model 3 je zřejmě jedním z nejkontroverznějších elektromobilů světa. Vůz, který měl automobilku spasit a přivést do světa úspěšných výrobců, ji nejprve málem zruinoval. Nyní už by měla být situace stabilizována, přesto se stále objevují další kontroverze. A ta poslední se vztahuje k vůbec nejlevnějšímu Modelu 3, jehož výrobu automobilka neustále odsouvá.
O nejdostupnější Tesle Model 3, která má za cca 35 000 dolarů (cca 800 000 Kč) nabídnout dojezd 220 mil (cca 354 km), mluvil Elon Musk poprvé již v roce 2016. Už na začátku bylo jasné, že prioritu bude mít výroba dražšího modelu s delším dojezdem, který by měl pomoci ekonomické situaci automobilky. Výroba lacinějšího, o který je mezi lidmi velký zájem, je však neustále odsouvána na neurčito. A důvod zatím nikdy veřejně nepadl. Tedy zřejmě až doteď.
Podle webu Electrek měl Elon Musk rozeslat zaměstnancům Tesly e-mail, ve kterém jim gratuluje k dosažení produkce 1 0000 Modelů 3 denně. Zároveň však dodává, že automobilka musí nyní zapracovat na udržení této produkce a současně se musí zaměřit na osekání nákladů tak, aby se základní Model 3 stal výdělečným.
V e-mailu, jehož pravost zatím Tesla odmítla komentovat, uvádí Musk následující: „Je důležité vzít v úvahu, že cena automobilu se skládá zhruba z 10 000 unikátních součástek a procesů. V závislosti na tom, jak to sečtete, vychází současné náklady na standardní Model 3 okolo 38 000 dolarů. Každá část výrobního procesu tedy vychází v průměru na 3 dolary a 80 centrů. To znamená, že nalezení efektivity je hra s centy, ačkoliv to tak nemusí vypadat."
Musk dále v e-mailu gratuloval směně, které se podařilo za den nalakovat 1 302 automobilů - tedy včetně Modelů S a X. Dále pak přiznává, že zřejmě největší rezervy má nyní automobilka ve výrobě karoserií. Žádá tak zaměstnance, aby se zaměřili na zjednodušení a omezování výrobních procesů. A to v každém odvětví automobilky.
Tesla podle webu Jalopnik odmítla dopis komentovat, Elon Musk je však svým rozesíláním mailů o vývoji Modelu 3 zaměstnancům dobře známý. Mimochodem, pokud byste si chtěli dopis přečíst, jeho kopie začala kolovat i po Twitteru.
Allegedly email from Elon pic.twitter.com/gkl1A5enTV
— Kelvin Yang (@KelvinYang7) 30. listopadu 2018
Pokud by však byl dopis pravdivý, znamenalo by to, že v současnosti by Tesla prodělala na každém základním provedení Modelu 3 okolo 3 000 dolarů (68 500 Kč), což rozhodně není málo. V nedávných rozhovorech přitom Musk naznačoval, že produkce tohoto dlouho očekávaného vozu by mohla odstartovat již v první polovině příštího roku.
Do té doby však zůstává nejlevnějším provedením Modelu 3 varianta se středním dojezdem 260 mil (418 km), za kterou zákazníci zaplatí 46 000 dolarů, tedy cca 1 050 000 Kč. Z výzkumů se však ukazuje, že zákazníci si často připlácí za lepší výbavu a tak se i nejlacinější Tesla stává poměrně nákladnou záležitostí.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.