Revoluce mezi karavany? Romotow Camper přichází s nevídanou koncepcí

Převratný karavan Romotow
Převratný karavan Romotow, foto: Romotow
Antonín Marek , AutoRoad.cz 29. listopadu 2018 15:06
Sdílej:

V posledních měsících se na trhu objevila celá řada zajímavých obytných vozidel a karavanů, které spojuje jejich inovativnost a snaha nabídnout zákazníkům víc luxusu, než kolik si dokáží představit. Pravděpodobně žádný z dosud představených modelů však nepřišel s podobně revoluční myšlenkou, jako právě Romotor Camper.

Výrobci karavanů a obytných automobilů se během desetiletí snažili předvést celou řadu způsobů, jak na omezeném půdorysu vytvořit co nejkomfortnější životní prostor. Nápadů se objevila celá řada, pravděpodobně nikdo však nezašel tak daleko, jako lidé z Romotow.

Elegantní karavan oblých tvarů, který je postaven na lehkém karbonovém šasi, slibuje přenést „kempování do 21. století a ještě dál." K tomu mu pomáhají lehké kompozitní materiály i futuristický design, to nejdůležitější je však vidět až v momentě, kdy karavan zastaví a zajistí se. Jeho středová část se totiž vysune a půdorys karavanu se z I změní na T.

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

Karavan s vnitřní plochou cca 29 metrů je vybaven ložnicí, koupelnou, kuchyní a jídelním koutem, který však může být přeměněn na další ložnici. Celkem je tak karavan koncipován pro 4 lidi, kterým může nabídnout komfort malého bytu.

Pokud se ale karavan rozloží do písmene T, rozšíří se jeho plocha o dalších cca 70 %. Nově vzniklý prostor sice není určen k bydlení, přesto nabídne zastřešení a podlahu ze syntetického teaku, který se jinak běžné používá na luxusních lodích. Boky venkovního prostoru je navíc možné oddělit plachtou, čímž lze získat další soukromí.

Neznáme sice kompletní vybavení karavanu, za zmínku ale jistě audio-systém po celé obytné části nebo integrovaný elektrický gril. Ten je ukryt ve stěně a vyklápí se až po rozložení karavanu. Napájet ho lze buď ze sítě, nebo z baterií napájených solárními panely na střeše.

První prototyp, který by měl měřit 9.14 metrů na délku a 2.6 metru na šířku, nyní vzniká v Austrálii, kde sídlí i jeho výrobce - architektonická i interiérová designérská společnost W2. Podle jejího vyjádření, které přinesl web Motor1, by mělo vzniknout jen pár kusů. Každý totiž vznikne podle přání a specifikací jeho zadavatele.

Inovativnímu nápadu ale bohužel odpovídá i základní cena 350 000 dolarů, což je necelých 8 milionů korun.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.