V posledních měsících se na trhu objevila celá řada zajímavých obytných vozidel a karavanů, které spojuje jejich inovativnost a snaha nabídnout zákazníkům víc luxusu, než kolik si dokáží představit. Pravděpodobně žádný z dosud představených modelů však nepřišel s podobně revoluční myšlenkou, jako právě Romotor Camper.
Výrobci karavanů a obytných automobilů se během desetiletí snažili předvést celou řadu způsobů, jak na omezeném půdorysu vytvořit co nejkomfortnější životní prostor. Nápadů se objevila celá řada, pravděpodobně nikdo však nezašel tak daleko, jako lidé z Romotow.
Elegantní karavan oblých tvarů, který je postaven na lehkém karbonovém šasi, slibuje přenést „kempování do 21. století a ještě dál." K tomu mu pomáhají lehké kompozitní materiály i futuristický design, to nejdůležitější je však vidět až v momentě, kdy karavan zastaví a zajistí se. Jeho středová část se totiž vysune a půdorys karavanu se z I změní na T.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Karavan s vnitřní plochou cca 29 metrů je vybaven ložnicí, koupelnou, kuchyní a jídelním koutem, který však může být přeměněn na další ložnici. Celkem je tak karavan koncipován pro 4 lidi, kterým může nabídnout komfort malého bytu.
Pokud se ale karavan rozloží do písmene T, rozšíří se jeho plocha o dalších cca 70 %. Nově vzniklý prostor sice není určen k bydlení, přesto nabídne zastřešení a podlahu ze syntetického teaku, který se jinak běžné používá na luxusních lodích. Boky venkovního prostoru je navíc možné oddělit plachtou, čímž lze získat další soukromí.
Neznáme sice kompletní vybavení karavanu, za zmínku ale jistě audio-systém po celé obytné části nebo integrovaný elektrický gril. Ten je ukryt ve stěně a vyklápí se až po rozložení karavanu. Napájet ho lze buď ze sítě, nebo z baterií napájených solárními panely na střeše.
První prototyp, který by měl měřit 9.14 metrů na délku a 2.6 metru na šířku, nyní vzniká v Austrálii, kde sídlí i jeho výrobce - architektonická i interiérová designérská společnost W2. Podle jejího vyjádření, které přinesl web Motor1, by mělo vzniknout jen pár kusů. Každý totiž vznikne podle přání a specifikací jeho zadavatele.
Inovativnímu nápadu ale bohužel odpovídá i základní cena 350 000 dolarů, což je necelých 8 milionů korun.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?