V posledních měsících se na trhu objevila celá řada zajímavých obytných vozidel a karavanů, které spojuje jejich inovativnost a snaha nabídnout zákazníkům víc luxusu, než kolik si dokáží představit. Pravděpodobně žádný z dosud představených modelů však nepřišel s podobně revoluční myšlenkou, jako právě Romotor Camper.
Výrobci karavanů a obytných automobilů se během desetiletí snažili předvést celou řadu způsobů, jak na omezeném půdorysu vytvořit co nejkomfortnější životní prostor. Nápadů se objevila celá řada, pravděpodobně nikdo však nezašel tak daleko, jako lidé z Romotow.
Elegantní karavan oblých tvarů, který je postaven na lehkém karbonovém šasi, slibuje přenést „kempování do 21. století a ještě dál." K tomu mu pomáhají lehké kompozitní materiály i futuristický design, to nejdůležitější je však vidět až v momentě, kdy karavan zastaví a zajistí se. Jeho středová část se totiž vysune a půdorys karavanu se z I změní na T.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Karavan s vnitřní plochou cca 29 metrů je vybaven ložnicí, koupelnou, kuchyní a jídelním koutem, který však může být přeměněn na další ložnici. Celkem je tak karavan koncipován pro 4 lidi, kterým může nabídnout komfort malého bytu.
Pokud se ale karavan rozloží do písmene T, rozšíří se jeho plocha o dalších cca 70 %. Nově vzniklý prostor sice není určen k bydlení, přesto nabídne zastřešení a podlahu ze syntetického teaku, který se jinak běžné používá na luxusních lodích. Boky venkovního prostoru je navíc možné oddělit plachtou, čímž lze získat další soukromí.
Neznáme sice kompletní vybavení karavanu, za zmínku ale jistě audio-systém po celé obytné části nebo integrovaný elektrický gril. Ten je ukryt ve stěně a vyklápí se až po rozložení karavanu. Napájet ho lze buď ze sítě, nebo z baterií napájených solárními panely na střeše.
První prototyp, který by měl měřit 9.14 metrů na délku a 2.6 metru na šířku, nyní vzniká v Austrálii, kde sídlí i jeho výrobce - architektonická i interiérová designérská společnost W2. Podle jejího vyjádření, které přinesl web Motor1, by mělo vzniknout jen pár kusů. Každý totiž vznikne podle přání a specifikací jeho zadavatele.
Inovativnímu nápadu ale bohužel odpovídá i základní cena 350 000 dolarů, což je necelých 8 milionů korun.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.