Toyota měla pro autosalon v Los Angeles připraveno pět zajímavých novinek, během prezentace před novináři však Jack Hollis, viceprezident Toyota USA, naznačil, že možná přivezli ještě šestý model. A tím nemělo být nic menšího, než téměř dvě desetiletí očekávaná nová generace Toyoty Supra. Její odhalení se však trochu zvrtlo.
Automobilka Toyota již dříve potvrdila, že představení nové generace modelu Supra je naplánováno na autosalon v Detroitu, který se uskuteční v lednu příštího roku. většina lidí však tajně doufala, že právě probíhající autosalon v Los Angeles by mohl přinést alespoň malou ukázku. A k tomu skutečně došlo.
Krátce po prezentaci pěti novinek, které Toyoty v Lon Angeles prezentovala, totiž Jack Hollis, viceprezident Toyoty USA, naznačil, že automobilka si možná pro autosalon přichystala ještě jednu prezentaci.
„Možná je tu ještě šestý automobil, o kterém bychom vám měli říct. Možná už jste slyšeli spekulace, že pracujeme na příchodu nové Supry. Vím, že milovníci sportovních vozů po celém světě čekali na tuhle novou Supru téměř dvě desetiletí. Takže, jste připraveni ji vidět?" vyburcoval Hollis dav.
Hledištěm se ozval potlesk a Hollis pokračoval: „Jsem připraven vám ji ukázat. Foťáky máte připravené? Odpočítávejte se mnou. Tři, dva, jedna.." V momentě, kdy se Hollis otočil k velkému plátnu za svými zády, se na něm objevil velký nápis Supra. A nic víc.
„A tady je, tohle je označení modelu na zádi nové Supry!," pronesl Hollis pobaveně a pokračoval: „Notak! Ještě nejsem připraven vám ji ukázat. Chceme, abyste byli s námi 14. ledna na autosalonu v Detroitu. Chtěl jsem se s vámi trochu pobavit, protože víme, že se tohle auto blíží a jsme nadšení."
Viceprezident Toyoty se tak trochu pobavil na účet novinářů,v závěru jim však poděkoval za jejich čas a popřál jim příjemný zbytek dne i pohodové prožití vánočních svátků a nového roku. Ostatně celý záznam si můžete prohlédnout ve videu pořízeném přímo Toyotou.
Pojďme se ale ještě na chvíli vrátit k nové Supře. Podle toho, co zatím víme, by její produkce měla odstartovat v první polovině roku 2019. výroba by měla probíhat v rakouském závodu Magna Steyr a to společně s BMW Z4, se kterým Supra sdílí platformu a zřejmě i pohonné jednotky. Naladění obou modelů by však mělo být zcela odlišné, neboť jejich vývoj měl podle dřívějších svědectví lidí z automobilek probíhat zcela nezávisle.
Pod kapotou nové Supry by se měl objevit 3.0 litrový řadový šestiválec „twin-scroll turbo" o výkonu cca 340 koní, jak uvádí web Carscoops. Přesné parametry zatím neznáme, akcelerace z 0 na 100 km/h by se však mohlo odehrát pod 5 sekund. Jízdní vlastnosti vozu by měly vylepšovat drobnosti jako samosvorný diferenciál, vyvážení 50:50 nebo adaptivní podvozek.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.