Toyota měla pro autosalon v Los Angeles připraveno pět zajímavých novinek, během prezentace před novináři však Jack Hollis, viceprezident Toyota USA, naznačil, že možná přivezli ještě šestý model. A tím nemělo být nic menšího, než téměř dvě desetiletí očekávaná nová generace Toyoty Supra. Její odhalení se však trochu zvrtlo.
Automobilka Toyota již dříve potvrdila, že představení nové generace modelu Supra je naplánováno na autosalon v Detroitu, který se uskuteční v lednu příštího roku. většina lidí však tajně doufala, že právě probíhající autosalon v Los Angeles by mohl přinést alespoň malou ukázku. A k tomu skutečně došlo.
Krátce po prezentaci pěti novinek, které Toyoty v Lon Angeles prezentovala, totiž Jack Hollis, viceprezident Toyoty USA, naznačil, že automobilka si možná pro autosalon přichystala ještě jednu prezentaci.
„Možná je tu ještě šestý automobil, o kterém bychom vám měli říct. Možná už jste slyšeli spekulace, že pracujeme na příchodu nové Supry. Vím, že milovníci sportovních vozů po celém světě čekali na tuhle novou Supru téměř dvě desetiletí. Takže, jste připraveni ji vidět?" vyburcoval Hollis dav.
Hledištěm se ozval potlesk a Hollis pokračoval: „Jsem připraven vám ji ukázat. Foťáky máte připravené? Odpočítávejte se mnou. Tři, dva, jedna.." V momentě, kdy se Hollis otočil k velkému plátnu za svými zády, se na něm objevil velký nápis Supra. A nic víc.
„A tady je, tohle je označení modelu na zádi nové Supry!," pronesl Hollis pobaveně a pokračoval: „Notak! Ještě nejsem připraven vám ji ukázat. Chceme, abyste byli s námi 14. ledna na autosalonu v Detroitu. Chtěl jsem se s vámi trochu pobavit, protože víme, že se tohle auto blíží a jsme nadšení."
Viceprezident Toyoty se tak trochu pobavil na účet novinářů,v závěru jim však poděkoval za jejich čas a popřál jim příjemný zbytek dne i pohodové prožití vánočních svátků a nového roku. Ostatně celý záznam si můžete prohlédnout ve videu pořízeném přímo Toyotou.
Pojďme se ale ještě na chvíli vrátit k nové Supře. Podle toho, co zatím víme, by její produkce měla odstartovat v první polovině roku 2019. výroba by měla probíhat v rakouském závodu Magna Steyr a to společně s BMW Z4, se kterým Supra sdílí platformu a zřejmě i pohonné jednotky. Naladění obou modelů by však mělo být zcela odlišné, neboť jejich vývoj měl podle dřívějších svědectví lidí z automobilek probíhat zcela nezávisle.
Pod kapotou nové Supry by se měl objevit 3.0 litrový řadový šestiválec „twin-scroll turbo" o výkonu cca 340 koní, jak uvádí web Carscoops. Přesné parametry zatím neznáme, akcelerace z 0 na 100 km/h by se však mohlo odehrát pod 5 sekund. Jízdní vlastnosti vozu by měly vylepšovat drobnosti jako samosvorný diferenciál, vyvážení 50:50 nebo adaptivní podvozek.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.