Toyota měla pro autosalon v Los Angeles připraveno pět zajímavých novinek, během prezentace před novináři však Jack Hollis, viceprezident Toyota USA, naznačil, že možná přivezli ještě šestý model. A tím nemělo být nic menšího, než téměř dvě desetiletí očekávaná nová generace Toyoty Supra. Její odhalení se však trochu zvrtlo.
Automobilka Toyota již dříve potvrdila, že představení nové generace modelu Supra je naplánováno na autosalon v Detroitu, který se uskuteční v lednu příštího roku. většina lidí však tajně doufala, že právě probíhající autosalon v Los Angeles by mohl přinést alespoň malou ukázku. A k tomu skutečně došlo.
Krátce po prezentaci pěti novinek, které Toyoty v Lon Angeles prezentovala, totiž Jack Hollis, viceprezident Toyoty USA, naznačil, že automobilka si možná pro autosalon přichystala ještě jednu prezentaci.
„Možná je tu ještě šestý automobil, o kterém bychom vám měli říct. Možná už jste slyšeli spekulace, že pracujeme na příchodu nové Supry. Vím, že milovníci sportovních vozů po celém světě čekali na tuhle novou Supru téměř dvě desetiletí. Takže, jste připraveni ji vidět?" vyburcoval Hollis dav.
Hledištěm se ozval potlesk a Hollis pokračoval: „Jsem připraven vám ji ukázat. Foťáky máte připravené? Odpočítávejte se mnou. Tři, dva, jedna.." V momentě, kdy se Hollis otočil k velkému plátnu za svými zády, se na něm objevil velký nápis Supra. A nic víc.
„A tady je, tohle je označení modelu na zádi nové Supry!," pronesl Hollis pobaveně a pokračoval: „Notak! Ještě nejsem připraven vám ji ukázat. Chceme, abyste byli s námi 14. ledna na autosalonu v Detroitu. Chtěl jsem se s vámi trochu pobavit, protože víme, že se tohle auto blíží a jsme nadšení."
Viceprezident Toyoty se tak trochu pobavil na účet novinářů,v závěru jim však poděkoval za jejich čas a popřál jim příjemný zbytek dne i pohodové prožití vánočních svátků a nového roku. Ostatně celý záznam si můžete prohlédnout ve videu pořízeném přímo Toyotou.
Pojďme se ale ještě na chvíli vrátit k nové Supře. Podle toho, co zatím víme, by její produkce měla odstartovat v první polovině roku 2019. výroba by měla probíhat v rakouském závodu Magna Steyr a to společně s BMW Z4, se kterým Supra sdílí platformu a zřejmě i pohonné jednotky. Naladění obou modelů by však mělo být zcela odlišné, neboť jejich vývoj měl podle dřívějších svědectví lidí z automobilek probíhat zcela nezávisle.
Pod kapotou nové Supry by se měl objevit 3.0 litrový řadový šestiválec „twin-scroll turbo" o výkonu cca 340 koní, jak uvádí web Carscoops. Přesné parametry zatím neznáme, akcelerace z 0 na 100 km/h by se však mohlo odehrát pod 5 sekund. Jízdní vlastnosti vozu by měly vylepšovat drobnosti jako samosvorný diferenciál, vyvážení 50:50 nebo adaptivní podvozek.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.