Toyota měla pro autosalon v Los Angeles připraveno pět zajímavých novinek, během prezentace před novináři však Jack Hollis, viceprezident Toyota USA, naznačil, že možná přivezli ještě šestý model. A tím nemělo být nic menšího, než téměř dvě desetiletí očekávaná nová generace Toyoty Supra. Její odhalení se však trochu zvrtlo.
Automobilka Toyota již dříve potvrdila, že představení nové generace modelu Supra je naplánováno na autosalon v Detroitu, který se uskuteční v lednu příštího roku. většina lidí však tajně doufala, že právě probíhající autosalon v Los Angeles by mohl přinést alespoň malou ukázku. A k tomu skutečně došlo.
Krátce po prezentaci pěti novinek, které Toyoty v Lon Angeles prezentovala, totiž Jack Hollis, viceprezident Toyoty USA, naznačil, že automobilka si možná pro autosalon přichystala ještě jednu prezentaci.
„Možná je tu ještě šestý automobil, o kterém bychom vám měli říct. Možná už jste slyšeli spekulace, že pracujeme na příchodu nové Supry. Vím, že milovníci sportovních vozů po celém světě čekali na tuhle novou Supru téměř dvě desetiletí. Takže, jste připraveni ji vidět?" vyburcoval Hollis dav.
Hledištěm se ozval potlesk a Hollis pokračoval: „Jsem připraven vám ji ukázat. Foťáky máte připravené? Odpočítávejte se mnou. Tři, dva, jedna.." V momentě, kdy se Hollis otočil k velkému plátnu za svými zády, se na něm objevil velký nápis Supra. A nic víc.
„A tady je, tohle je označení modelu na zádi nové Supry!," pronesl Hollis pobaveně a pokračoval: „Notak! Ještě nejsem připraven vám ji ukázat. Chceme, abyste byli s námi 14. ledna na autosalonu v Detroitu. Chtěl jsem se s vámi trochu pobavit, protože víme, že se tohle auto blíží a jsme nadšení."
Viceprezident Toyoty se tak trochu pobavil na účet novinářů,v závěru jim však poděkoval za jejich čas a popřál jim příjemný zbytek dne i pohodové prožití vánočních svátků a nového roku. Ostatně celý záznam si můžete prohlédnout ve videu pořízeném přímo Toyotou.
Pojďme se ale ještě na chvíli vrátit k nové Supře. Podle toho, co zatím víme, by její produkce měla odstartovat v první polovině roku 2019. výroba by měla probíhat v rakouském závodu Magna Steyr a to společně s BMW Z4, se kterým Supra sdílí platformu a zřejmě i pohonné jednotky. Naladění obou modelů by však mělo být zcela odlišné, neboť jejich vývoj měl podle dřívějších svědectví lidí z automobilek probíhat zcela nezávisle.
Pod kapotou nové Supry by se měl objevit 3.0 litrový řadový šestiválec „twin-scroll turbo" o výkonu cca 340 koní, jak uvádí web Carscoops. Přesné parametry zatím neznáme, akcelerace z 0 na 100 km/h by se však mohlo odehrát pod 5 sekund. Jízdní vlastnosti vozu by měly vylepšovat drobnosti jako samosvorný diferenciál, vyvážení 50:50 nebo adaptivní podvozek.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?