Toyota měla pro autosalon v Los Angeles připraveno pět zajímavých novinek, během prezentace před novináři však Jack Hollis, viceprezident Toyota USA, naznačil, že možná přivezli ještě šestý model. A tím nemělo být nic menšího, než téměř dvě desetiletí očekávaná nová generace Toyoty Supra. Její odhalení se však trochu zvrtlo.
Automobilka Toyota již dříve potvrdila, že představení nové generace modelu Supra je naplánováno na autosalon v Detroitu, který se uskuteční v lednu příštího roku. většina lidí však tajně doufala, že právě probíhající autosalon v Los Angeles by mohl přinést alespoň malou ukázku. A k tomu skutečně došlo.
Krátce po prezentaci pěti novinek, které Toyoty v Lon Angeles prezentovala, totiž Jack Hollis, viceprezident Toyoty USA, naznačil, že automobilka si možná pro autosalon přichystala ještě jednu prezentaci.
„Možná je tu ještě šestý automobil, o kterém bychom vám měli říct. Možná už jste slyšeli spekulace, že pracujeme na příchodu nové Supry. Vím, že milovníci sportovních vozů po celém světě čekali na tuhle novou Supru téměř dvě desetiletí. Takže, jste připraveni ji vidět?" vyburcoval Hollis dav.
Hledištěm se ozval potlesk a Hollis pokračoval: „Jsem připraven vám ji ukázat. Foťáky máte připravené? Odpočítávejte se mnou. Tři, dva, jedna.." V momentě, kdy se Hollis otočil k velkému plátnu za svými zády, se na něm objevil velký nápis Supra. A nic víc.
„A tady je, tohle je označení modelu na zádi nové Supry!," pronesl Hollis pobaveně a pokračoval: „Notak! Ještě nejsem připraven vám ji ukázat. Chceme, abyste byli s námi 14. ledna na autosalonu v Detroitu. Chtěl jsem se s vámi trochu pobavit, protože víme, že se tohle auto blíží a jsme nadšení."
Viceprezident Toyoty se tak trochu pobavil na účet novinářů,v závěru jim však poděkoval za jejich čas a popřál jim příjemný zbytek dne i pohodové prožití vánočních svátků a nového roku. Ostatně celý záznam si můžete prohlédnout ve videu pořízeném přímo Toyotou.
Pojďme se ale ještě na chvíli vrátit k nové Supře. Podle toho, co zatím víme, by její produkce měla odstartovat v první polovině roku 2019. výroba by měla probíhat v rakouském závodu Magna Steyr a to společně s BMW Z4, se kterým Supra sdílí platformu a zřejmě i pohonné jednotky. Naladění obou modelů by však mělo být zcela odlišné, neboť jejich vývoj měl podle dřívějších svědectví lidí z automobilek probíhat zcela nezávisle.
Pod kapotou nové Supry by se měl objevit 3.0 litrový řadový šestiválec „twin-scroll turbo" o výkonu cca 340 koní, jak uvádí web Carscoops. Přesné parametry zatím neznáme, akcelerace z 0 na 100 km/h by se však mohlo odehrát pod 5 sekund. Jízdní vlastnosti vozu by měly vylepšovat drobnosti jako samosvorný diferenciál, vyvážení 50:50 nebo adaptivní podvozek.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.