Chorvatský hypersport s výkonem 1 888 koní? Takto se ladí aerodynamika uměleckého díla

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 28. listopadu 2018, 15:19 Google+

Chorvatská automobilka Rimac nedávno oznámila zahájení aerodynamických testů svého druhého elektrického hypersportu s označením C_Two. Do větrného tunelu ve svém areálu postavila automobilka zatím jen věrnou kopii, která však vychází z počítačových simulací a některé její komponenty vznikly pomocí technologie 3D modelování.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Chorvatský Rimac aktivně pracuje na maximálně efektivní aerodynamice svého nového modelu C_Two

Chorvatský Rimac aktivně pracuje na maximálně efektivní aerodynamice svého nového modelu C_Two | foto: Rimac Automobili

Sdílejte článek

Pokud chcete postavit skutečně rychlý automobil, nestačí vám jen brutální síla. To si uvědomuje i chorvatský dodavatel elektrických komponentů a současně automobilka Rimac, která zahájila aerodynamické testy svého druhého modelu s označením C-Two.

Vůz je zatím pouze replikou, jejíž tvary však vychází z počítačových simulací a některé její komponenty byly vytvořeny pomocí 3D modelování. Ačkoliv není vůz plně funkční, může se pochlubit funkčními aktivními prvky aerodynamiky a falešnými komponenty podvozku a pohonného systému, díky kterým by měly být měření co nejpřesnější.

Jedním z dobře viditelných prvků aktivní aerodynamiky je křídlo, které může být buď skryto pro minimální odpor, případně může zvyšovat přítlak a nebo může pomoci i s prudkým brzděním. Další prvky aktivní aerodynamiky bychom našli například na kapotě nebo pod předním a zadním nárazníkem.

Jedná se o speciální počítačem řízené klapky, které mohou buď snižovat odpor, nebo zvyšovat přítlak. Navíc mohou pomáhat i s efektivnějším chlazením komponent, které mohou být během rychlé jízdy silně namáhány. O tom se ostatně rozpovídali zástupci Rimac v prezentaci na svém YouTube kanálu.

Koncept elektrického hypersportu C_Two se poprvé objevil již v březnu na ženevském autosalonu, jeho vývoj však probíhá již dva roky a evidentně stále pokračuje. Velký podíl na tom má i skutečnost, že z původního Conpcet_One zde nenajdeme vůbec nic. Technici totiž začali navrhovat nový model zcela od začátku.

zdroj: Rimac Automobili

Celý tým měl podle webu TheDrive vytvořit několik stovek designových návrhů, než došlo k vytvoření jednoho skutečného / fyzického / modelu. Ještě před jeho stavbou však technici Rimac využili možnosti superpočítače BURA, kterému dali za úkol vypočíst 70 milionů aerodynamických rovnic, které měly zajistit co možné nejlepší tvar vozu.

Díky důrazu na vysoce efektivní aerodynamiku by však technici Rimacu měli být schopni dosáhnout s hotovým C_Two rychlosti až 415 km/h. Pod kapotou by se totiž měly ukrývat čtyři elektrické motory o celkovém výkonu 1 888 koní, takže problémem nebude ani akcelerace z 0 na 97 km/h za 1.85 sekundy.

Vytisknout

Diskuze: Chorvatský hypersport s výkonem 1 888 koní? Takto se ladí aerodynamika uměleckého díla

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Stane se Česko novým evropským centrem Toyoty? Kolín by mohl převzít úlohu…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud