Chorvatský hypersport s výkonem 1 888 koní? Takto se ladí aerodynamika uměleckého díla

Chorvatský Rimac aktivně pracuje na maximálně efektivní aerodynamice svého nového modelu C_Two
Chorvatský Rimac aktivně pracuje na maximálně efektivní aerodynamice svého nového modelu C_Two, foto: Rimac Automobili
Antonín Marek , AutoRoad.cz 28. listopadu 2018 15:19
Sdílej:

Chorvatská automobilka Rimac nedávno oznámila zahájení aerodynamických testů svého druhého elektrického hypersportu s označením C_Two. Do větrného tunelu ve svém areálu postavila automobilka zatím jen věrnou kopii, která však vychází z počítačových simulací a některé její komponenty vznikly pomocí technologie 3D modelování.

Pokud chcete postavit skutečně rychlý automobil, nestačí vám jen brutální síla. To si uvědomuje i chorvatský dodavatel elektrických komponentů a současně automobilka Rimac, která zahájila aerodynamické testy svého druhého modelu s označením C-Two.

Vůz je zatím pouze replikou, jejíž tvary však vychází z počítačových simulací a některé její komponenty byly vytvořeny pomocí 3D modelování. Ačkoliv není vůz plně funkční, může se pochlubit funkčními aktivními prvky aerodynamiky a falešnými komponenty podvozku a pohonného systému, díky kterým by měly být měření co nejpřesnější.

Jedním z dobře viditelných prvků aktivní aerodynamiky je křídlo, které může být buď skryto pro minimální odpor, případně může zvyšovat přítlak a nebo může pomoci i s prudkým brzděním. Další prvky aktivní aerodynamiky bychom našli například na kapotě nebo pod předním a zadním nárazníkem.

Jedná se o speciální počítačem řízené klapky, které mohou buď snižovat odpor, nebo zvyšovat přítlak. Navíc mohou pomáhat i s efektivnějším chlazením komponent, které mohou být během rychlé jízdy silně namáhány. O tom se ostatně rozpovídali zástupci Rimac v prezentaci na svém YouTube kanálu.

Koncept elektrického hypersportu C_Two se poprvé objevil již v březnu na ženevském autosalonu, jeho vývoj však probíhá již dva roky a evidentně stále pokračuje. Velký podíl na tom má i skutečnost, že z původního Conpcet_One zde nenajdeme vůbec nic. Technici totiž začali navrhovat nový model zcela od začátku.

Celý tým měl podle webu TheDrive vytvořit několik stovek designových návrhů, než došlo k vytvoření jednoho skutečného / fyzického / modelu. Ještě před jeho stavbou však technici Rimac využili možnosti superpočítače BURA, kterému dali za úkol vypočíst 70 milionů aerodynamických rovnic, které měly zajistit co možné nejlepší tvar vozu.

Díky důrazu na vysoce efektivní aerodynamiku by však technici Rimacu měli být schopni dosáhnout s hotovým C_Two rychlosti až 415 km/h. Pod kapotou by se totiž měly ukrývat čtyři elektrické motory o celkovém výkonu 1 888 koní, takže problémem nebude ani akcelerace z 0 na 97 km/h za 1.85 sekundy.

Stalo se
Mezinárodní scéna
Aston Martin Valkyrie

Valkyrie v ikonické britské závodní zelené! Aston Martin odhalil nové barvy a jezdce pro WEC a IMSA

Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.

Novinky ze světa EV
První elektrické Ferrari s interním označením F244

POTVRZENO: První elektrické Ferrari už letos. Upozorní na sebe umělým zvukem motoru

Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Autem na lyže do Itálie? Na co si dát pozor na silnicích, ale i u výbavy vašeho vozu

Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?

Novinky ze světa EV
Toyota vyvíjí rychlé tankování vodíku. Kamion stihne za osm minut

Správný směr pro Toyotu? Vyvíjí rychlé tankování vodíku

Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.