Chorvatská automobilka Rimac nedávno oznámila zahájení aerodynamických testů svého druhého elektrického hypersportu s označením C_Two. Do větrného tunelu ve svém areálu postavila automobilka zatím jen věrnou kopii, která však vychází z počítačových simulací a některé její komponenty vznikly pomocí technologie 3D modelování.
Pokud chcete postavit skutečně rychlý automobil, nestačí vám jen brutální síla. To si uvědomuje i chorvatský dodavatel elektrických komponentů a současně automobilka Rimac, která zahájila aerodynamické testy svého druhého modelu s označením C-Two.
Vůz je zatím pouze replikou, jejíž tvary však vychází z počítačových simulací a některé její komponenty byly vytvořeny pomocí 3D modelování. Ačkoliv není vůz plně funkční, může se pochlubit funkčními aktivními prvky aerodynamiky a falešnými komponenty podvozku a pohonného systému, díky kterým by měly být měření co nejpřesnější.
Jedním z dobře viditelných prvků aktivní aerodynamiky je křídlo, které může být buď skryto pro minimální odpor, případně může zvyšovat přítlak a nebo může pomoci i s prudkým brzděním. Další prvky aktivní aerodynamiky bychom našli například na kapotě nebo pod předním a zadním nárazníkem.
Jedná se o speciální počítačem řízené klapky, které mohou buď snižovat odpor, nebo zvyšovat přítlak. Navíc mohou pomáhat i s efektivnějším chlazením komponent, které mohou být během rychlé jízdy silně namáhány. O tom se ostatně rozpovídali zástupci Rimac v prezentaci na svém YouTube kanálu.
Koncept elektrického hypersportu C_Two se poprvé objevil již v březnu na ženevském autosalonu, jeho vývoj však probíhá již dva roky a evidentně stále pokračuje. Velký podíl na tom má i skutečnost, že z původního Conpcet_One zde nenajdeme vůbec nic. Technici totiž začali navrhovat nový model zcela od začátku.
Celý tým měl podle webu TheDrive vytvořit několik stovek designových návrhů, než došlo k vytvoření jednoho skutečného / fyzického / modelu. Ještě před jeho stavbou však technici Rimac využili možnosti superpočítače BURA, kterému dali za úkol vypočíst 70 milionů aerodynamických rovnic, které měly zajistit co možné nejlepší tvar vozu.
Díky důrazu na vysoce efektivní aerodynamiku by však technici Rimacu měli být schopni dosáhnout s hotovým C_Two rychlosti až 415 km/h. Pod kapotou by se totiž měly ukrývat čtyři elektrické motory o celkovém výkonu 1 888 koní, takže problémem nebude ani akcelerace z 0 na 97 km/h za 1.85 sekundy.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?