Chorvatský hypersport s výkonem 1 888 koní? Takto se ladí aerodynamika uměleckého díla

Chorvatský Rimac aktivně pracuje na maximálně efektivní aerodynamice svého nového modelu C_Two
Chorvatský Rimac aktivně pracuje na maximálně efektivní aerodynamice svého nového modelu C_Two, foto: Rimac Automobili
Antonín Marek , AutoRoad.cz 28. listopadu 2018 15:19
Sdílej:

Chorvatská automobilka Rimac nedávno oznámila zahájení aerodynamických testů svého druhého elektrického hypersportu s označením C_Two. Do větrného tunelu ve svém areálu postavila automobilka zatím jen věrnou kopii, která však vychází z počítačových simulací a některé její komponenty vznikly pomocí technologie 3D modelování.

Pokud chcete postavit skutečně rychlý automobil, nestačí vám jen brutální síla. To si uvědomuje i chorvatský dodavatel elektrických komponentů a současně automobilka Rimac, která zahájila aerodynamické testy svého druhého modelu s označením C-Two.

Vůz je zatím pouze replikou, jejíž tvary však vychází z počítačových simulací a některé její komponenty byly vytvořeny pomocí 3D modelování. Ačkoliv není vůz plně funkční, může se pochlubit funkčními aktivními prvky aerodynamiky a falešnými komponenty podvozku a pohonného systému, díky kterým by měly být měření co nejpřesnější.

Jedním z dobře viditelných prvků aktivní aerodynamiky je křídlo, které může být buď skryto pro minimální odpor, případně může zvyšovat přítlak a nebo může pomoci i s prudkým brzděním. Další prvky aktivní aerodynamiky bychom našli například na kapotě nebo pod předním a zadním nárazníkem.

Jedná se o speciální počítačem řízené klapky, které mohou buď snižovat odpor, nebo zvyšovat přítlak. Navíc mohou pomáhat i s efektivnějším chlazením komponent, které mohou být během rychlé jízdy silně namáhány. O tom se ostatně rozpovídali zástupci Rimac v prezentaci na svém YouTube kanálu.

Koncept elektrického hypersportu C_Two se poprvé objevil již v březnu na ženevském autosalonu, jeho vývoj však probíhá již dva roky a evidentně stále pokračuje. Velký podíl na tom má i skutečnost, že z původního Conpcet_One zde nenajdeme vůbec nic. Technici totiž začali navrhovat nový model zcela od začátku.

Celý tým měl podle webu TheDrive vytvořit několik stovek designových návrhů, než došlo k vytvoření jednoho skutečného / fyzického / modelu. Ještě před jeho stavbou však technici Rimac využili možnosti superpočítače BURA, kterému dali za úkol vypočíst 70 milionů aerodynamických rovnic, které měly zajistit co možné nejlepší tvar vozu.

Díky důrazu na vysoce efektivní aerodynamiku by však technici Rimacu měli být schopni dosáhnout s hotovým C_Two rychlosti až 415 km/h. Pod kapotou by se totiž měly ukrývat čtyři elektrické motory o celkovém výkonu 1 888 koní, takže problémem nebude ani akcelerace z 0 na 97 km/h za 1.85 sekundy.

Stalo se
Testy aut
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI

DLOUHODOBÝ TEST: DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI – prémiové SUV s dieselem za 950 tisíc

Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?

Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.