Chorvatský hypersport s výkonem 1 888 koní? Takto se ladí aerodynamika uměleckého díla

Chorvatský Rimac aktivně pracuje na maximálně efektivní aerodynamice svého nového modelu C_Two
Chorvatský Rimac aktivně pracuje na maximálně efektivní aerodynamice svého nového modelu C_Two, foto: Rimac Automobili
Antonín Marek , AutoRoad.cz 28. listopadu 2018 15:19
Sdílej:

Chorvatská automobilka Rimac nedávno oznámila zahájení aerodynamických testů svého druhého elektrického hypersportu s označením C_Two. Do větrného tunelu ve svém areálu postavila automobilka zatím jen věrnou kopii, která však vychází z počítačových simulací a některé její komponenty vznikly pomocí technologie 3D modelování.

Pokud chcete postavit skutečně rychlý automobil, nestačí vám jen brutální síla. To si uvědomuje i chorvatský dodavatel elektrických komponentů a současně automobilka Rimac, která zahájila aerodynamické testy svého druhého modelu s označením C-Two.

Vůz je zatím pouze replikou, jejíž tvary však vychází z počítačových simulací a některé její komponenty byly vytvořeny pomocí 3D modelování. Ačkoliv není vůz plně funkční, může se pochlubit funkčními aktivními prvky aerodynamiky a falešnými komponenty podvozku a pohonného systému, díky kterým by měly být měření co nejpřesnější.

Jedním z dobře viditelných prvků aktivní aerodynamiky je křídlo, které může být buď skryto pro minimální odpor, případně může zvyšovat přítlak a nebo může pomoci i s prudkým brzděním. Další prvky aktivní aerodynamiky bychom našli například na kapotě nebo pod předním a zadním nárazníkem.

Jedná se o speciální počítačem řízené klapky, které mohou buď snižovat odpor, nebo zvyšovat přítlak. Navíc mohou pomáhat i s efektivnějším chlazením komponent, které mohou být během rychlé jízdy silně namáhány. O tom se ostatně rozpovídali zástupci Rimac v prezentaci na svém YouTube kanálu.

Koncept elektrického hypersportu C_Two se poprvé objevil již v březnu na ženevském autosalonu, jeho vývoj však probíhá již dva roky a evidentně stále pokračuje. Velký podíl na tom má i skutečnost, že z původního Conpcet_One zde nenajdeme vůbec nic. Technici totiž začali navrhovat nový model zcela od začátku.

Celý tým měl podle webu TheDrive vytvořit několik stovek designových návrhů, než došlo k vytvoření jednoho skutečného / fyzického / modelu. Ještě před jeho stavbou však technici Rimac využili možnosti superpočítače BURA, kterému dali za úkol vypočíst 70 milionů aerodynamických rovnic, které měly zajistit co možné nejlepší tvar vozu.

Díky důrazu na vysoce efektivní aerodynamiku by však technici Rimacu měli být schopni dosáhnout s hotovým C_Two rychlosti až 415 km/h. Pod kapotou by se totiž měly ukrývat čtyři elektrické motory o celkovém výkonu 1 888 koní, takže problémem nebude ani akcelerace z 0 na 97 km/h za 1.85 sekundy.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.