V březnu tohoto roku se objevili první informace o zajímavém konceptu sdílených létajících taxi, na jejichž vývoji spolupracují společnosti Audi, Airbus a Italdesign. Pro řadu z nás se jednalo jen o jednu z mnoha futuristických vizí, jejíž realizace je až příliš vzdálená. Automobilka se však nedávno pochlubila prezentací fungujícího konceptu. I když zatím jen zmenšeného.
Prezentace prototypu, který v sobě kombinuje autonomní elektrický vůz a cestovní dron, se odehrála na akci Dron Week v Amsterdamu. Ukázka projektu nezahrnovala jen let, ale současně přesné umístění kapsle na podvozek autonomního vozu, který následně odjel.
Prezentovaný funkční koncept Pop.Up Next byl sice prezentován v měřítku 1:4, i to však stačí k prokázání jeho proveditelnosti. Podle Audi by přitom plně funkční varianta v normální velikosti mohla dorazit již během příštího desetiletí, kdy by mohla zákazníkům poskytovat pohodlné a efektivní cestování po velkých městech. A to bez jakýchkoliv starostí či omezení spojených s provozem elektromobilů či dopravních dronů, jak připomíná web Carscoops.
„Doba létajících taxi přichází. My v Audi jsme o tom přesvědčení. V budoucnosti budou starší lidí, děti nebo lidé bez řidičských oprávnění chtít využívat pohodlné automatické taxi," uvedl člen představenstva Audi Bernd Martens, který je současně prezidentem Italdesign.
Dalším krokem společnosti Audi je spuštění testů v jižní Americe, kde chce spolupracovat s leteckou společností Voom, což je dceřiná společnost Airbusu. Jakmile si někdo v Mexico city nebo Sao Paulu objedná vrtulník, vozy Audi budou čekat na letišti a dopraví zákazníka do cílové destinace.
Automobilka tak chce lépe pochopit potřeby cílové skupiny zákazníků ještě předtím, než se stane projekt Pop.Up Next plně funkčním.
Kromě toho se automobilka chystá i na testování svých létajících taxi v Ingolstadtu, což je součástí podpory programu Urban Air Mobility. Ten je součástí projektu Evropské unie, který má přesvědčit veřejnost například o benefitech moderních technologiích a zodpovědět otázky vztahující se k regulacím, certifikacím, infrastruktuře, technologii baterií, atd.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.