V březnu tohoto roku se objevili první informace o zajímavém konceptu sdílených létajících taxi, na jejichž vývoji spolupracují společnosti Audi, Airbus a Italdesign. Pro řadu z nás se jednalo jen o jednu z mnoha futuristických vizí, jejíž realizace je až příliš vzdálená. Automobilka se však nedávno pochlubila prezentací fungujícího konceptu. I když zatím jen zmenšeného.
Prezentace prototypu, který v sobě kombinuje autonomní elektrický vůz a cestovní dron, se odehrála na akci Dron Week v Amsterdamu. Ukázka projektu nezahrnovala jen let, ale současně přesné umístění kapsle na podvozek autonomního vozu, který následně odjel.
Prezentovaný funkční koncept Pop.Up Next byl sice prezentován v měřítku 1:4, i to však stačí k prokázání jeho proveditelnosti. Podle Audi by přitom plně funkční varianta v normální velikosti mohla dorazit již během příštího desetiletí, kdy by mohla zákazníkům poskytovat pohodlné a efektivní cestování po velkých městech. A to bez jakýchkoliv starostí či omezení spojených s provozem elektromobilů či dopravních dronů, jak připomíná web Carscoops.
„Doba létajících taxi přichází. My v Audi jsme o tom přesvědčení. V budoucnosti budou starší lidí, děti nebo lidé bez řidičských oprávnění chtít využívat pohodlné automatické taxi," uvedl člen představenstva Audi Bernd Martens, který je současně prezidentem Italdesign.
Dalším krokem společnosti Audi je spuštění testů v jižní Americe, kde chce spolupracovat s leteckou společností Voom, což je dceřiná společnost Airbusu. Jakmile si někdo v Mexico city nebo Sao Paulu objedná vrtulník, vozy Audi budou čekat na letišti a dopraví zákazníka do cílové destinace.
Automobilka tak chce lépe pochopit potřeby cílové skupiny zákazníků ještě předtím, než se stane projekt Pop.Up Next plně funkčním.
Kromě toho se automobilka chystá i na testování svých létajících taxi v Ingolstadtu, což je součástí podpory programu Urban Air Mobility. Ten je součástí projektu Evropské unie, který má přesvědčit veřejnost například o benefitech moderních technologiích a zodpovědět otázky vztahující se k regulacím, certifikacím, infrastruktuře, technologii baterií, atd.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.