Koncept létajícího Audi se poprvé vznesl, zmenšený prototyp připomíná přerostlý dron

Zmenšený model konceptu létajícího autonomního taxi Audi Pop.Up Next se poprvé vznesl
Zmenšený model konceptu létajícího autonomního taxi Audi Pop.Up Next se poprvé vznesl, foto: Audi
Antonín Marek , AutoRoad.cz 28. listopadu 2018 09:42
Sdílej:

V březnu tohoto roku se objevili první informace o zajímavém konceptu sdílených létajících taxi, na jejichž vývoji spolupracují společnosti Audi, Airbus a Italdesign. Pro řadu z nás se jednalo jen o jednu z mnoha futuristických vizí, jejíž realizace je až příliš vzdálená. Automobilka se však nedávno pochlubila prezentací fungujícího konceptu. I když zatím jen zmenšeného.

Prezentace prototypu, který v sobě kombinuje autonomní elektrický vůz a cestovní dron, se odehrála na akci Dron Week v Amsterdamu. Ukázka projektu nezahrnovala jen let, ale současně přesné umístění kapsle na podvozek autonomního vozu, který následně odjel.

Prezentovaný funkční koncept Pop.Up Next byl sice prezentován v měřítku 1:4, i to však stačí k prokázání jeho proveditelnosti. Podle Audi by přitom plně funkční varianta v normální velikosti mohla dorazit již během příštího desetiletí, kdy by mohla zákazníkům poskytovat pohodlné a efektivní cestování po velkých městech. A to bez jakýchkoliv starostí či omezení spojených s provozem elektromobilů či dopravních dronů, jak připomíná web Carscoops.

„Doba létajících taxi přichází. My v Audi jsme o tom přesvědčení. V budoucnosti budou starší lidí, děti nebo lidé bez řidičských oprávnění chtít využívat pohodlné automatické taxi," uvedl člen představenstva Audi Bernd Martens, který je současně prezidentem Italdesign.

Dalším krokem společnosti Audi je spuštění testů v jižní Americe, kde chce spolupracovat s leteckou společností Voom, což je dceřiná společnost Airbusu. Jakmile si někdo v Mexico city nebo Sao Paulu objedná vrtulník, vozy Audi budou čekat na letišti a dopraví zákazníka do cílové destinace.

Automobilka tak chce lépe pochopit potřeby cílové skupiny zákazníků ještě předtím, než se stane projekt Pop.Up Next plně funkčním.

Kromě toho se automobilka chystá i na testování svých létajících taxi v Ingolstadtu, což je součástí podpory programu Urban Air Mobility. Ten je součástí projektu Evropské unie, který má přesvědčit veřejnost například o benefitech moderních technologiích a zodpovědět otázky vztahující se k regulacím, certifikacím, infrastruktuře, technologii baterií, atd.

Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?