Chvíli už jsme mysleli, že se nedočkáme, Amazon však konečně zveřejnil trailer ke třetí sérii oblíbeného motoristického pořadu The Grand Tour, kterým opět provází známé moderátorské trio Richard Hammond, James May a Jeremy Clarkson. A jak se tak zdá, opět se máme na co těšit.
Natáčení třetí série začalo již začátkem tohoto roku a protagonisté si během něj evidentně užili spoustu zábavy, řízení a cestování. V jednotlivých epizodách bychom se s nimi mohli podívat například do Číny, Kolumbie, Švédska, Mongolska a chybět nemohou ani USA.
Obsah jednotlivých epizod byl jen velice stručně naznačen, přesto už nyní víme, že známé hvězdy uvidíme v upravených off-roadech, starých klasikách, moderních vozech i extrémních supersportech.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Během traileru můžeme vidět například Hammonda za volantem upraveného Chevroletu Silverado, který se snaží přejet dost křehce vypadající most. V další scéně se mihne James May za volantem letité Lancie a nechybí ani Clarkson, který se v Lamborghini Urus prohání po zasněžené trati ve tvaru - ale to snad ani nemusíme komentovat.
Trojice pánů ve středních letech nám zkrátka opět ukáže, jak si umí užívat život. Chybět nebude driftování, pálení pneumatik a zřejmě ani výbuchy. Na konci traileru je totiž vidět hořící vrtulník a Jeremy Clarkson se ptá „Jaký je rozpočet na naši show?" Načež May a Hammond odpovídají „Menší než byl."
Snad se nám tím pánové nesnaží naznačit, že různé spekulace byly pravdivé a tohle je poslední sezóna The Grand Tour, jakou Amazon odvysílá. Nic to ale nemění na tom, že její začátek byl naplánován na 18. ledna příštího roku. A jak jinak než na Amazon Prime.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.