Celkem 58 procent manažerů firemních flotil si myslí, že hybridní vozy jsou vhodné pro podnikové vozové parky. K pořízení hybridu motivuje zejména úspora provozních nákladů. Pro polovinu podniků jsou ale stále preferovanou variantou diesely, 29 procent upřednostňuje benzín a hybridní pohon volí 18 procent. Vyplývá to z průzkumu agentury NMS Market Research pro automobilku Toyota.
O přechodu na hybridní vozy už ale uvažuje 55 procent firem. Možnost slevy nebo individuální nabídky uvádí jako hlavní motiv hybridů pětina a nižší spotřebu zmiňuje 13 procent. Celkem pět procent by se rozhodovalo kvůli vyšší zůstatkové hodnotě auta na hybridní pohon.
Nejoblíbenější fleetovou hybridní značkou je Toyota, která je zastoupená v 30 procentech tuzemských flotil. Čtyři z deseti respondentů by si rádi Toyotu nebo Lexus otestovali a 14 procent si chce vyzkoušet Mercedes-Benz
S funkčností hybridního pohonu, který kombinuje jízdu na konvenční spalovací motor s elektromotorem, je obeznámeno osm z deseti dotázaných. Jen pětina má v tomto směru mezery.
Zhruba 39 procent podniků vypisuje výběrové řízení na dodavatele nových vozů jednou za tři až pět let. Každý rok tendr vypisuje čtvrtina firem a jednou za dva roky necelá pětina (18 procent).
Krátkodobý leasing ustupuje do pozadí
Celkem 77 procent firem pořizuje auta prostřednictvím finančních produktů, zbytek platí hotově. Z finančních produktů je nejoblíbenější operativní leasing, který využívá 67 procent zákazníků, půjčku pak volí 11 procent, stejně jako klasický leasing.
Krátkodobý operativní leasing se podle Aleše Kamaryta z Toyota Financial Services firmám vyplatí pouze tehdy, pokud mají zájem vozy rychle obnovovat a je-li výše měsíční splátky pro ni akceptovatelná v porovnání vůči jiným délkám smluv o operativním leasingu.
„Po několikaletém boomu krátkodobých pronájmů na 12-24 měsíců se totiž trh konečně vrací k více logickému přístupu a začíná se stabilizovat na pronájmech na 36-48, v některých případech až 60 měsíců,“ dodal.
Hybrid v testu ujel většinu cesty jen na elektřinu
Hybridy se vyplatí ekonomicky, ale i kvůli ochraně zdraví a životního prostředí. O jejich výhodách svědčí celá řada nedávných testů. Například plně hybridní Toyota Prius jezdí v městském provozu ze čtyř pětin pouze na elektřinu a během této doby neprodukuje žádné emise. Vyplývá to z nedávného testu organizace CARe uskutečněného v Římě a jeho okolí.
“Test potvrdil, že hybridy výrazně šetří životní prostředí, protože se většinu provozní doby chovají jako elektromobily,” komentuje výsledky šéf českého zastoupení Toyoty Martin Peleška.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.