Škoda Scala má být výrazným milníkem v historii mladoboleslavské automobilky, který s sebou přináší řadu změn. Jednou z nich je například nápis Škoda na víku kufru, který po desetiletích nahrazuje logo okřídleného šípu. Škoda přitom není jediná kdo se k takovému kroku rozhodl.
Premiéra nového modelu Škoda Scala by měla proběhnout již během pár týdnů, ještě předtím však automobilka uvolnila několik snímků, které zdůrazňují několik designových novinek. Na jednom ze snímků je pak pohled na víko kufru, přes který se táhne nápis Škoda.
Vůbec poprvé se však tato koncepce u mladoboleslavského vozu objevila dříve, a to během premiéry konceptu Skoda vision X. Nejedná se přitom jen o designový výstřelek, na tohle značení si totiž budeme muset začít zvykat. A Škoda v tom rozhodně není jediná.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Klasické okřídlené logo za jednoduchý nápis na zadních dveří již vyměnil například i tradiční britský Aston Martin u modelu DBS Superleggera. A další firmy by měly tyto kroky následovat, jak upozornil britský motoristický web Autocar.co.uk, který na tento trend upozornil.
Jistě, nejedná se o nic převratného a z pohledu designu je to možná jen zanedbatelná drobnost, přesto se nabízí otázka - co všechny automobilky k této změně vede? Odpověď je jednoduchá a má mnoho společného s rostoucí oblibou výrazných masek a masivnějšího používání chromu. Jde totiž o čínský trh.
Jak prozradil Oliver Stefani, šéfdesignér Škody Auto, v rozhovoru pro Autocar: „Tady (v Evropě) dokáží všichni podle loga poznat značku, v Číně ale takové dědictví nemají, neboť tam nevyrůstaly s vozy jako Škoda, nebo Alfa Romeo nebo dalšími evropskými značkami. Takže díky nápisu Škoda je všem jasné, na jakou značku automobilu se dívají."
Škoda přitom se jménem automobilky na víku kufru nestvořila nový trend, ale spíše oprášila svou minulost. „Když jsme to udělali na modelu, abychom věděli jak to vypadá, líbilo se nám to," uvedl Stefani. „Poté jsme vyrazili do našeho muzea a našli jsme automobily z minulosti, které měly také název automobilky na zádi, takže jsme zase mohli veřejnosti představit naše dědictví - a to s hrdostí."
Názory na tuto změnu se poměrně různí a ozývají se i hlasy kritiky. Na druhou stranu je potřeba si uvědomit, že ani sebelepší logo nemá smysl, dokud si za ním člověk nedokáže představit název společnosti. Jména automobilek na kufru tak jistě mají svůj smysl, přesto doufáme, že si tolik důležitý čínský trh jména jednotlivých automobilek rychle zapamatuje, spáruje si je s jejich logy a my si tak budeme moci i nadále užívat tu hrdost, tradici a eleganci, která je v nich ukryta.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.