Škoda Scala má být výrazným milníkem v historii mladoboleslavské automobilky, který s sebou přináší řadu změn. Jednou z nich je například nápis Škoda na víku kufru, který po desetiletích nahrazuje logo okřídleného šípu. Škoda přitom není jediná kdo se k takovému kroku rozhodl.
Premiéra nového modelu Škoda Scala by měla proběhnout již během pár týdnů, ještě předtím však automobilka uvolnila několik snímků, které zdůrazňují několik designových novinek. Na jednom ze snímků je pak pohled na víko kufru, přes který se táhne nápis Škoda.
Vůbec poprvé se však tato koncepce u mladoboleslavského vozu objevila dříve, a to během premiéry konceptu Skoda vision X. Nejedná se přitom jen o designový výstřelek, na tohle značení si totiž budeme muset začít zvykat. A Škoda v tom rozhodně není jediná.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Klasické okřídlené logo za jednoduchý nápis na zadních dveří již vyměnil například i tradiční britský Aston Martin u modelu DBS Superleggera. A další firmy by měly tyto kroky následovat, jak upozornil britský motoristický web Autocar.co.uk, který na tento trend upozornil.
Jistě, nejedná se o nic převratného a z pohledu designu je to možná jen zanedbatelná drobnost, přesto se nabízí otázka - co všechny automobilky k této změně vede? Odpověď je jednoduchá a má mnoho společného s rostoucí oblibou výrazných masek a masivnějšího používání chromu. Jde totiž o čínský trh.
Jak prozradil Oliver Stefani, šéfdesignér Škody Auto, v rozhovoru pro Autocar: „Tady (v Evropě) dokáží všichni podle loga poznat značku, v Číně ale takové dědictví nemají, neboť tam nevyrůstaly s vozy jako Škoda, nebo Alfa Romeo nebo dalšími evropskými značkami. Takže díky nápisu Škoda je všem jasné, na jakou značku automobilu se dívají."
Škoda přitom se jménem automobilky na víku kufru nestvořila nový trend, ale spíše oprášila svou minulost. „Když jsme to udělali na modelu, abychom věděli jak to vypadá, líbilo se nám to," uvedl Stefani. „Poté jsme vyrazili do našeho muzea a našli jsme automobily z minulosti, které měly také název automobilky na zádi, takže jsme zase mohli veřejnosti představit naše dědictví - a to s hrdostí."
Názory na tuto změnu se poměrně různí a ozývají se i hlasy kritiky. Na druhou stranu je potřeba si uvědomit, že ani sebelepší logo nemá smysl, dokud si za ním člověk nedokáže představit název společnosti. Jména automobilek na kufru tak jistě mají svůj smysl, přesto doufáme, že si tolik důležitý čínský trh jména jednotlivých automobilek rychle zapamatuje, spáruje si je s jejich logy a my si tak budeme moci i nadále užívat tu hrdost, tradici a eleganci, která je v nich ukryta.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.