Škoda Scala má být výrazným milníkem v historii mladoboleslavské automobilky, který s sebou přináší řadu změn. Jednou z nich je například nápis Škoda na víku kufru, který po desetiletích nahrazuje logo okřídleného šípu. Škoda přitom není jediná kdo se k takovému kroku rozhodl.
Premiéra nového modelu Škoda Scala by měla proběhnout již během pár týdnů, ještě předtím však automobilka uvolnila několik snímků, které zdůrazňují několik designových novinek. Na jednom ze snímků je pak pohled na víko kufru, přes který se táhne nápis Škoda.
Vůbec poprvé se však tato koncepce u mladoboleslavského vozu objevila dříve, a to během premiéry konceptu Skoda vision X. Nejedná se přitom jen o designový výstřelek, na tohle značení si totiž budeme muset začít zvykat. A Škoda v tom rozhodně není jediná.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Klasické okřídlené logo za jednoduchý nápis na zadních dveří již vyměnil například i tradiční britský Aston Martin u modelu DBS Superleggera. A další firmy by měly tyto kroky následovat, jak upozornil britský motoristický web Autocar.co.uk, který na tento trend upozornil.
Jistě, nejedná se o nic převratného a z pohledu designu je to možná jen zanedbatelná drobnost, přesto se nabízí otázka - co všechny automobilky k této změně vede? Odpověď je jednoduchá a má mnoho společného s rostoucí oblibou výrazných masek a masivnějšího používání chromu. Jde totiž o čínský trh.
Jak prozradil Oliver Stefani, šéfdesignér Škody Auto, v rozhovoru pro Autocar: „Tady (v Evropě) dokáží všichni podle loga poznat značku, v Číně ale takové dědictví nemají, neboť tam nevyrůstaly s vozy jako Škoda, nebo Alfa Romeo nebo dalšími evropskými značkami. Takže díky nápisu Škoda je všem jasné, na jakou značku automobilu se dívají."
Škoda přitom se jménem automobilky na víku kufru nestvořila nový trend, ale spíše oprášila svou minulost. „Když jsme to udělali na modelu, abychom věděli jak to vypadá, líbilo se nám to," uvedl Stefani. „Poté jsme vyrazili do našeho muzea a našli jsme automobily z minulosti, které měly také název automobilky na zádi, takže jsme zase mohli veřejnosti představit naše dědictví - a to s hrdostí."
Názory na tuto změnu se poměrně různí a ozývají se i hlasy kritiky. Na druhou stranu je potřeba si uvědomit, že ani sebelepší logo nemá smysl, dokud si za ním člověk nedokáže představit název společnosti. Jména automobilek na kufru tak jistě mají svůj smysl, přesto doufáme, že si tolik důležitý čínský trh jména jednotlivých automobilek rychle zapamatuje, spáruje si je s jejich logy a my si tak budeme moci i nadále užívat tu hrdost, tradici a eleganci, která je v nich ukryta.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.