Automobilku Volvo má většina z nás zafixovanou jako symbol bezpečí, v posledních letech se však automobilka prezentuje i svým technologickým pokrokem a zcela jiným přístupem, než jaký můžeme vidět u její konkurence. A totéž hodlá ukázat i na nadcházejícím autosalon v Lon Angeles, kde nám představí stánek bez aut. A na tuto skutečnost upozorňuje vskutku originálně.
Začátkem tohoto týdne rozjela automobilka Volvo zajímavou kampaň, které zprvu nikdo nerozuměl. Nejprve nám ukázala telefon, na kterém bylo jasně napsáno, že se nejedná o telefon. Následoval snímek balíčku, na kterém bylo opět napsáno, že se nejedná o balíček. Obě věci přitom byly vyfoceny v interiéru některého z modelů.
Zprvu nám to nedávalo smysl, teď už je to ale jasné. Volvo totiž nepřiveze na autosalon v Los Angeles žádný automobil a světu to dává celkem jasně a hrdě najevo - bude to totiž první výstava tohoto typu, jak zdůrazňuje web Motor1.
Místo toho, aby jako většina ostatních automobilek prezentovala své návrhy novinářům a návštěvníkům, rozhodla se automobilka Volvo raději "představit své vize a redefinovat, co může být automobil." Fráze je to poněkud nejasná, podle Volva by však měla odrážet změny, které se v automobilovém průmyslu odehrávají.
Co tedy návštěvníci autosalon v Lon Angeles na stánku Volva uvidí? Podle Motor1 by zde měla být „řada interaktivních prezentací propojených služeb, jako je například car-sharing nebo in-car delivery (doručování objednaného zboží přímo do vozu)." Kromě toho by zde však měla být prezentována i vize vztahující se k autonomnímu řízení. Středem výstavy pak má být výstava s jasným prohlášením „Tohle není auto."
Marten Levenstam, který je odpovědný za produktovou strategii Volvo Cars, novinky komentoval následovně „Chceme zahájit konverzaci o budoucnosti automobilů. Takže místo toho, abychom přivezli koncepty, chceme hovořit o koncepci auta."
„Naše odvětví se mění," pronesl Hakan Samuelsson, generální ředitel Volvo. „Spíše než budování a prodej automobilů zajistíme našim zákazníkům svobodu pohybu osobním, udržitelným a bezpečným způsobem."
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.