Automobilku Volvo má většina z nás zafixovanou jako symbol bezpečí, v posledních letech se však automobilka prezentuje i svým technologickým pokrokem a zcela jiným přístupem, než jaký můžeme vidět u její konkurence. A totéž hodlá ukázat i na nadcházejícím autosalon v Lon Angeles, kde nám představí stánek bez aut. A na tuto skutečnost upozorňuje vskutku originálně.
Začátkem tohoto týdne rozjela automobilka Volvo zajímavou kampaň, které zprvu nikdo nerozuměl. Nejprve nám ukázala telefon, na kterém bylo jasně napsáno, že se nejedná o telefon. Následoval snímek balíčku, na kterém bylo opět napsáno, že se nejedná o balíček. Obě věci přitom byly vyfoceny v interiéru některého z modelů.
Zprvu nám to nedávalo smysl, teď už je to ale jasné. Volvo totiž nepřiveze na autosalon v Los Angeles žádný automobil a světu to dává celkem jasně a hrdě najevo - bude to totiž první výstava tohoto typu, jak zdůrazňuje web Motor1.
Místo toho, aby jako většina ostatních automobilek prezentovala své návrhy novinářům a návštěvníkům, rozhodla se automobilka Volvo raději "představit své vize a redefinovat, co může být automobil." Fráze je to poněkud nejasná, podle Volva by však měla odrážet změny, které se v automobilovém průmyslu odehrávají.
Co tedy návštěvníci autosalon v Lon Angeles na stánku Volva uvidí? Podle Motor1 by zde měla být „řada interaktivních prezentací propojených služeb, jako je například car-sharing nebo in-car delivery (doručování objednaného zboží přímo do vozu)." Kromě toho by zde však měla být prezentována i vize vztahující se k autonomnímu řízení. Středem výstavy pak má být výstava s jasným prohlášením „Tohle není auto."
Marten Levenstam, který je odpovědný za produktovou strategii Volvo Cars, novinky komentoval následovně „Chceme zahájit konverzaci o budoucnosti automobilů. Takže místo toho, abychom přivezli koncepty, chceme hovořit o koncepci auta."
„Naše odvětví se mění," pronesl Hakan Samuelsson, generální ředitel Volvo. „Spíše než budování a prodej automobilů zajistíme našim zákazníkům svobodu pohybu osobním, udržitelným a bezpečným způsobem."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?