Automobilku Volvo má většina z nás zafixovanou jako symbol bezpečí, v posledních letech se však automobilka prezentuje i svým technologickým pokrokem a zcela jiným přístupem, než jaký můžeme vidět u její konkurence. A totéž hodlá ukázat i na nadcházejícím autosalon v Lon Angeles, kde nám představí stánek bez aut. A na tuto skutečnost upozorňuje vskutku originálně.
Začátkem tohoto týdne rozjela automobilka Volvo zajímavou kampaň, které zprvu nikdo nerozuměl. Nejprve nám ukázala telefon, na kterém bylo jasně napsáno, že se nejedná o telefon. Následoval snímek balíčku, na kterém bylo opět napsáno, že se nejedná o balíček. Obě věci přitom byly vyfoceny v interiéru některého z modelů.
Zprvu nám to nedávalo smysl, teď už je to ale jasné. Volvo totiž nepřiveze na autosalon v Los Angeles žádný automobil a světu to dává celkem jasně a hrdě najevo - bude to totiž první výstava tohoto typu, jak zdůrazňuje web Motor1.
Místo toho, aby jako většina ostatních automobilek prezentovala své návrhy novinářům a návštěvníkům, rozhodla se automobilka Volvo raději "představit své vize a redefinovat, co může být automobil." Fráze je to poněkud nejasná, podle Volva by však měla odrážet změny, které se v automobilovém průmyslu odehrávají.
Co tedy návštěvníci autosalon v Lon Angeles na stánku Volva uvidí? Podle Motor1 by zde měla být „řada interaktivních prezentací propojených služeb, jako je například car-sharing nebo in-car delivery (doručování objednaného zboží přímo do vozu)." Kromě toho by zde však měla být prezentována i vize vztahující se k autonomnímu řízení. Středem výstavy pak má být výstava s jasným prohlášením „Tohle není auto."
Marten Levenstam, který je odpovědný za produktovou strategii Volvo Cars, novinky komentoval následovně „Chceme zahájit konverzaci o budoucnosti automobilů. Takže místo toho, abychom přivezli koncepty, chceme hovořit o koncepci auta."
„Naše odvětví se mění," pronesl Hakan Samuelsson, generální ředitel Volvo. „Spíše než budování a prodej automobilů zajistíme našim zákazníkům svobodu pohybu osobním, udržitelným a bezpečným způsobem."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?