Automobilku Volvo má většina z nás zafixovanou jako symbol bezpečí, v posledních letech se však automobilka prezentuje i svým technologickým pokrokem a zcela jiným přístupem, než jaký můžeme vidět u její konkurence. A totéž hodlá ukázat i na nadcházejícím autosalon v Lon Angeles, kde nám představí stánek bez aut. A na tuto skutečnost upozorňuje vskutku originálně.
Začátkem tohoto týdne rozjela automobilka Volvo zajímavou kampaň, které zprvu nikdo nerozuměl. Nejprve nám ukázala telefon, na kterém bylo jasně napsáno, že se nejedná o telefon. Následoval snímek balíčku, na kterém bylo opět napsáno, že se nejedná o balíček. Obě věci přitom byly vyfoceny v interiéru některého z modelů.
Zprvu nám to nedávalo smysl, teď už je to ale jasné. Volvo totiž nepřiveze na autosalon v Los Angeles žádný automobil a světu to dává celkem jasně a hrdě najevo - bude to totiž první výstava tohoto typu, jak zdůrazňuje web Motor1.
Místo toho, aby jako většina ostatních automobilek prezentovala své návrhy novinářům a návštěvníkům, rozhodla se automobilka Volvo raději "představit své vize a redefinovat, co může být automobil." Fráze je to poněkud nejasná, podle Volva by však měla odrážet změny, které se v automobilovém průmyslu odehrávají.
Co tedy návštěvníci autosalon v Lon Angeles na stánku Volva uvidí? Podle Motor1 by zde měla být „řada interaktivních prezentací propojených služeb, jako je například car-sharing nebo in-car delivery (doručování objednaného zboží přímo do vozu)." Kromě toho by zde však měla být prezentována i vize vztahující se k autonomnímu řízení. Středem výstavy pak má být výstava s jasným prohlášením „Tohle není auto."
Marten Levenstam, který je odpovědný za produktovou strategii Volvo Cars, novinky komentoval následovně „Chceme zahájit konverzaci o budoucnosti automobilů. Takže místo toho, abychom přivezli koncepty, chceme hovořit o koncepci auta."
„Naše odvětví se mění," pronesl Hakan Samuelsson, generální ředitel Volvo. „Spíše než budování a prodej automobilů zajistíme našim zákazníkům svobodu pohybu osobním, udržitelným a bezpečným způsobem."
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?