Společnost Mitsubishi Motors Corporation oznámila, že na základě hodnocení, které proběhlo 13. listopadu tohoto roku, bylo SUV kupé Eclipse Cross zvoleno autem roku v anketě RJC Car of the Year 2019, kterou pořádá sdružení předních japonských automobilových výzkumníků a novinářů (Automotive Researchers' & Journalists' Conference of Japan).
Návazně na zvolení Eclipsu Cross, výbor RJC komentoval: "Eclipse Cross není jen stylovou fůzí atraktivního kupé a kompaktního SUV, ale disponuje také skvělými jízdními vlastnostmi na silnici i dobře vyváženou dynamikou. To vše díky unikátnímu pohonu 4x4 – Mitsubishi Super All-Wheel Control (S-AWC)."
„Špičkové výkony Eclipse Cross dosahuje díky kombinaci nově vyvinutého benzinového motoru o objemu 1,5l, který disponuje technologií přímého a nepřímého vstřikování a osmistupňové převodovky CVT s možností manuálního řazení."
Pro Mitsubishi Motors Corporation se jedná o důležitý úspěch, neboť poslední ocenění od komise RJC Car of the Year získala automobilka již před 11 lety, tedy v roce 2007. S modelem Eclipse Cross však automobilka evidentně zabodovala, což potvrzuje i úspěch v anketě Good Design Award 2018.
Mitsubishi Motors Corporation se k ocenění vyjádřilo následovně: „Je to pro nás velká čest zvítězit v anketě RJC Car of the Year 2019. Díky inspiraci svou firemní filosofií (Pochopení potenciálu mobility vede k vytváření pulsující společnosti) staví MMC zákazníka vždy na první místo svých aktivit."
RJC Car of the Year 2019
Eclipse Cross – v pořadí 28. vítěz RJC Car of the Year, který byl zvolen členy RJC z japonských modelů uvedených na domácí trh mezi 1. listopadem 2017 a 31. říjnem 2018. Před finální volbou 13. listopadu komise nejdříve 1. listopadu zvolila 6 nejlepších modelů, ze kterých pak vybírala vítěze RJC Car of the Year 2019.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.