Společnost Mitsubishi Motors Corporation oznámila, že na základě hodnocení, které proběhlo 13. listopadu tohoto roku, bylo SUV kupé Eclipse Cross zvoleno autem roku v anketě RJC Car of the Year 2019, kterou pořádá sdružení předních japonských automobilových výzkumníků a novinářů (Automotive Researchers' & Journalists' Conference of Japan).
Návazně na zvolení Eclipsu Cross, výbor RJC komentoval: "Eclipse Cross není jen stylovou fůzí atraktivního kupé a kompaktního SUV, ale disponuje také skvělými jízdními vlastnostmi na silnici i dobře vyváženou dynamikou. To vše díky unikátnímu pohonu 4x4 – Mitsubishi Super All-Wheel Control (S-AWC)."
„Špičkové výkony Eclipse Cross dosahuje díky kombinaci nově vyvinutého benzinového motoru o objemu 1,5l, který disponuje technologií přímého a nepřímého vstřikování a osmistupňové převodovky CVT s možností manuálního řazení."
Pro Mitsubishi Motors Corporation se jedná o důležitý úspěch, neboť poslední ocenění od komise RJC Car of the Year získala automobilka již před 11 lety, tedy v roce 2007. S modelem Eclipse Cross však automobilka evidentně zabodovala, což potvrzuje i úspěch v anketě Good Design Award 2018.
Mitsubishi Motors Corporation se k ocenění vyjádřilo následovně: „Je to pro nás velká čest zvítězit v anketě RJC Car of the Year 2019. Díky inspiraci svou firemní filosofií (Pochopení potenciálu mobility vede k vytváření pulsující společnosti) staví MMC zákazníka vždy na první místo svých aktivit."
RJC Car of the Year 2019
Eclipse Cross – v pořadí 28. vítěz RJC Car of the Year, který byl zvolen členy RJC z japonských modelů uvedených na domácí trh mezi 1. listopadem 2017 a 31. říjnem 2018. Před finální volbou 13. listopadu komise nejdříve 1. listopadu zvolila 6 nejlepších modelů, ze kterých pak vybírala vítěze RJC Car of the Year 2019.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.