Land Ark Draper: Skutečný domov na kolech, ve kterém se nemusíte omezovat

Land Ark Draper
Land Ark Draper, foto: Land Ark
Antonín Marek , AutoRoad.cz 21. listopadu 2018 10:48
Sdílej:

Cestování s obytnými auty a karavany je v posledních letech na vzestupu a tak není divu, že se ve světě objevují stále nové a propracovanější způsoby, jak si podobný typ dovolené užít. Jednou z posledních novinek je pak Land Ark Draper, který představuje karavan, jaký jste ještě pravděpodobně neviděli. Jedná se totiž o skutečný domov na kolech, ve kterém se nemusíte omezovat.

Označení domov na kolech se v případě karavanů a obytných automobilů používá často, ovšem řekněme si na rovinu, že ne vždy je takový titul na místě. Prostor nebývá moc velký, kuchyně nabízí jen to základní a o vybavení koupelny nemá snad ani smysl mluvit. To však není případ Draperu od Land Ark.

Interiér Draperu je skutečně prostorný, což umocňuje i dostatek denního světla, propracované osvětlení a oku lahodící dřevěné obložení. Prostoru je zde dostatek i pro větší rodinu, která si může uvařit v normální kuchyni vybavené plnohodnotnou lednicí nebo sporákem s troubou.

Kuchyň je propojena s místností, která může sloužit jako jídelna, obývák nebo soukromá ložnice. Tento prostor se dá navíc rozšířit o výklopnou terasu, která jinak slouží jako boční stěna chránící zašupovací prosklené dveře.

Jedním z největších ústupků v karavanech bývají koupelny, ovšem v tomto případě se omezovat skutečně nemusíte. Draper je vybaven prostornou koupelnou, ve které je normální záchod i klasický sprchový kout. Nechybí zde ani šatník a normální pračka. Od komfortního koupelny už pak stačí jen vylézt po žebříku do ložnice umístěné pod střechou, kde je přichystána velká dvoulůžková postel. Kolem ní jsou instalována nízká okna, takže se opět nemusíte bát nedostatku světla.

Draper přitom stále zůstává plně mobilním způsobem bydlení. Podle informací Motor1 byl v Land Ark navržen tak ,aby přesně odpovídal specifikacím běžných karavanů a obytných přívěsů. Minimálně v zámoří tak k jeho tažení nejsou potřeba žádná další povolení a bez problému by se měl vejít na místa vyhrazená pro karavany.

Jak už je vám ale nejspíš jasné, tahle sranda také něco stojí. Za komfortní život na cestách musí zákazníci zaplatit 149 900 dolarů, tedy cca 3,4 milionu korun. Výroba navíc probíhá na zakázku a trvá v rozmezí 3 - 4 měsíců. Bohužel jsme se ale nedočetli informace o váze, která by nás docela zajímala. Upřímně si totiž neumíme představit, za jakým vozem se dá něco podobného táhnout.

Pokud si však někdo může dovolit utratit 3.4 milionu za luxusní karavan, pevně věříme, že má v kapse i nějaký ten milion na pořádný "truck." Cena tohoto kolosu je sice v porovnání s běžnými karavany o dost vyšší, ale řekněme si upřímně, že podobné standardy příliš mnoho karavanů nenabízí.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.