Cestování s obytnými auty a karavany je v posledních letech na vzestupu a tak není divu, že se ve světě objevují stále nové a propracovanější způsoby, jak si podobný typ dovolené užít. Jednou z posledních novinek je pak Land Ark Draper, který představuje karavan, jaký jste ještě pravděpodobně neviděli. Jedná se totiž o skutečný domov na kolech, ve kterém se nemusíte omezovat.
Označení domov na kolech se v případě karavanů a obytných automobilů používá často, ovšem řekněme si na rovinu, že ne vždy je takový titul na místě. Prostor nebývá moc velký, kuchyně nabízí jen to základní a o vybavení koupelny nemá snad ani smysl mluvit. To však není případ Draperu od Land Ark.
Interiér Draperu je skutečně prostorný, což umocňuje i dostatek denního světla, propracované osvětlení a oku lahodící dřevěné obložení. Prostoru je zde dostatek i pro větší rodinu, která si může uvařit v normální kuchyni vybavené plnohodnotnou lednicí nebo sporákem s troubou.
Kuchyň je propojena s místností, která může sloužit jako jídelna, obývák nebo soukromá ložnice. Tento prostor se dá navíc rozšířit o výklopnou terasu, která jinak slouží jako boční stěna chránící zašupovací prosklené dveře.
Jedním z největších ústupků v karavanech bývají koupelny, ovšem v tomto případě se omezovat skutečně nemusíte. Draper je vybaven prostornou koupelnou, ve které je normální záchod i klasický sprchový kout. Nechybí zde ani šatník a normální pračka. Od komfortního koupelny už pak stačí jen vylézt po žebříku do ložnice umístěné pod střechou, kde je přichystána velká dvoulůžková postel. Kolem ní jsou instalována nízká okna, takže se opět nemusíte bát nedostatku světla.
Draper přitom stále zůstává plně mobilním způsobem bydlení. Podle informací Motor1 byl v Land Ark navržen tak ,aby přesně odpovídal specifikacím běžných karavanů a obytných přívěsů. Minimálně v zámoří tak k jeho tažení nejsou potřeba žádná další povolení a bez problému by se měl vejít na místa vyhrazená pro karavany.
Jak už je vám ale nejspíš jasné, tahle sranda také něco stojí. Za komfortní život na cestách musí zákazníci zaplatit 149 900 dolarů, tedy cca 3,4 milionu korun. Výroba navíc probíhá na zakázku a trvá v rozmezí 3 - 4 měsíců. Bohužel jsme se ale nedočetli informace o váze, která by nás docela zajímala. Upřímně si totiž neumíme představit, za jakým vozem se dá něco podobného táhnout.
Pokud si však někdo může dovolit utratit 3.4 milionu za luxusní karavan, pevně věříme, že má v kapse i nějaký ten milion na pořádný "truck." Cena tohoto kolosu je sice v porovnání s běžnými karavany o dost vyšší, ale řekněme si upřímně, že podobné standardy příliš mnoho karavanů nenabízí.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?