Cestování s obytnými auty a karavany je v posledních letech na vzestupu a tak není divu, že se ve světě objevují stále nové a propracovanější způsoby, jak si podobný typ dovolené užít. Jednou z posledních novinek je pak Land Ark Draper, který představuje karavan, jaký jste ještě pravděpodobně neviděli. Jedná se totiž o skutečný domov na kolech, ve kterém se nemusíte omezovat.
Označení domov na kolech se v případě karavanů a obytných automobilů používá často, ovšem řekněme si na rovinu, že ne vždy je takový titul na místě. Prostor nebývá moc velký, kuchyně nabízí jen to základní a o vybavení koupelny nemá snad ani smysl mluvit. To však není případ Draperu od Land Ark.
Interiér Draperu je skutečně prostorný, což umocňuje i dostatek denního světla, propracované osvětlení a oku lahodící dřevěné obložení. Prostoru je zde dostatek i pro větší rodinu, která si může uvařit v normální kuchyni vybavené plnohodnotnou lednicí nebo sporákem s troubou.
Kuchyň je propojena s místností, která může sloužit jako jídelna, obývák nebo soukromá ložnice. Tento prostor se dá navíc rozšířit o výklopnou terasu, která jinak slouží jako boční stěna chránící zašupovací prosklené dveře.
Jedním z největších ústupků v karavanech bývají koupelny, ovšem v tomto případě se omezovat skutečně nemusíte. Draper je vybaven prostornou koupelnou, ve které je normální záchod i klasický sprchový kout. Nechybí zde ani šatník a normální pračka. Od komfortního koupelny už pak stačí jen vylézt po žebříku do ložnice umístěné pod střechou, kde je přichystána velká dvoulůžková postel. Kolem ní jsou instalována nízká okna, takže se opět nemusíte bát nedostatku světla.
Draper přitom stále zůstává plně mobilním způsobem bydlení. Podle informací Motor1 byl v Land Ark navržen tak ,aby přesně odpovídal specifikacím běžných karavanů a obytných přívěsů. Minimálně v zámoří tak k jeho tažení nejsou potřeba žádná další povolení a bez problému by se měl vejít na místa vyhrazená pro karavany.
Jak už je vám ale nejspíš jasné, tahle sranda také něco stojí. Za komfortní život na cestách musí zákazníci zaplatit 149 900 dolarů, tedy cca 3,4 milionu korun. Výroba navíc probíhá na zakázku a trvá v rozmezí 3 - 4 měsíců. Bohužel jsme se ale nedočetli informace o váze, která by nás docela zajímala. Upřímně si totiž neumíme představit, za jakým vozem se dá něco podobného táhnout.
Pokud si však někdo může dovolit utratit 3.4 milionu za luxusní karavan, pevně věříme, že má v kapse i nějaký ten milion na pořádný "truck." Cena tohoto kolosu je sice v porovnání s běžnými karavany o dost vyšší, ale řekněme si upřímně, že podobné standardy příliš mnoho karavanů nenabízí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?