Cestování s obytnými auty a karavany je v posledních letech na vzestupu a tak není divu, že se ve světě objevují stále nové a propracovanější způsoby, jak si podobný typ dovolené užít. Jednou z posledních novinek je pak Land Ark Draper, který představuje karavan, jaký jste ještě pravděpodobně neviděli. Jedná se totiž o skutečný domov na kolech, ve kterém se nemusíte omezovat.
Označení domov na kolech se v případě karavanů a obytných automobilů používá často, ovšem řekněme si na rovinu, že ne vždy je takový titul na místě. Prostor nebývá moc velký, kuchyně nabízí jen to základní a o vybavení koupelny nemá snad ani smysl mluvit. To však není případ Draperu od Land Ark.
Interiér Draperu je skutečně prostorný, což umocňuje i dostatek denního světla, propracované osvětlení a oku lahodící dřevěné obložení. Prostoru je zde dostatek i pro větší rodinu, která si může uvařit v normální kuchyni vybavené plnohodnotnou lednicí nebo sporákem s troubou.
Kuchyň je propojena s místností, která může sloužit jako jídelna, obývák nebo soukromá ložnice. Tento prostor se dá navíc rozšířit o výklopnou terasu, která jinak slouží jako boční stěna chránící zašupovací prosklené dveře.
Jedním z největších ústupků v karavanech bývají koupelny, ovšem v tomto případě se omezovat skutečně nemusíte. Draper je vybaven prostornou koupelnou, ve které je normální záchod i klasický sprchový kout. Nechybí zde ani šatník a normální pračka. Od komfortního koupelny už pak stačí jen vylézt po žebříku do ložnice umístěné pod střechou, kde je přichystána velká dvoulůžková postel. Kolem ní jsou instalována nízká okna, takže se opět nemusíte bát nedostatku světla.
Draper přitom stále zůstává plně mobilním způsobem bydlení. Podle informací Motor1 byl v Land Ark navržen tak ,aby přesně odpovídal specifikacím běžných karavanů a obytných přívěsů. Minimálně v zámoří tak k jeho tažení nejsou potřeba žádná další povolení a bez problému by se měl vejít na místa vyhrazená pro karavany.
Jak už je vám ale nejspíš jasné, tahle sranda také něco stojí. Za komfortní život na cestách musí zákazníci zaplatit 149 900 dolarů, tedy cca 3,4 milionu korun. Výroba navíc probíhá na zakázku a trvá v rozmezí 3 - 4 měsíců. Bohužel jsme se ale nedočetli informace o váze, která by nás docela zajímala. Upřímně si totiž neumíme představit, za jakým vozem se dá něco podobného táhnout.
Pokud si však někdo může dovolit utratit 3.4 milionu za luxusní karavan, pevně věříme, že má v kapse i nějaký ten milion na pořádný "truck." Cena tohoto kolosu je sice v porovnání s běžnými karavany o dost vyšší, ale řekněme si upřímně, že podobné standardy příliš mnoho karavanů nenabízí.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?