Když majitel elegantního tmavě modrého Ferrari 458 v odstínu Tour de France předával klíčky od vozu lidem z parkovacích garáží v New Yorku, rozhodně nečekal, jaký šok mu za čtyři hodiny připraví. Vůz totiž dostal výrazně poškozený a místo omluvy ještě přišel komentář, ze kterého by se vařila krev snad i naprostému flegmatikovi.
Mark Rosen, sedmdesátiletý advokát z Manhattanu, měl podle webu The Drive předat klíčky od svého vozu zaměstnancům městského parkoviště v oblasti dolního Manhattanu. Když se však za čtyři hodiny pro svůj vůz vrátil, zjistil, že dveře spolujezdce jsou poškozeny a zpětné zrcátko zcela chybí.
„Nemám nejmenší ponětí, co se tam stalo," uvedl Rosen v rozhovoru pro New York Post. „Na parkovišti se má jezdit rychlostí okolo 5 mil za hodinu (cca 8 km/h), takže je prakticky nemožné spáchat něco takového. Tedy pokud nejste naprosto bezohlední."
Většina z nás by čekala, že si lidé z parkoviště budou sypat popel na hlavu, to se ale nestalo. Zaměstnanci parkoviště totiž odmítli vysvětlit, jak k poškození vozu došlo. Další šok pak přišel od managementu, který původně slíbil uhradit náklady na opravu, ovšem po spatření účtu zase management ze slibu vycouval.
Rosen si měl navíc od některého ze zaměstnanců vyslechnout, že: „Tohle je ten důvod, proč nechceme v naši garáži auta jako je to vaše." Rosen přitom dodává, že se jedná o jednu z nejdražších a nejexkluzivnějších budov ve městě. „Čím tam lidé mají jezdit, Chevrolety?" komentoval pobouřeně a my se mu vůbec nedivíme.
Podle jeho slov byl vůz před nehodou v naprosto perfektním stavu. Během nehody měly být poškozeny dveře spolujezdce a to v celé jejich délce. Navíc během nehody zmizelo i zpětné zrcátko. Pravděpodobně nejbolestivější však byl pokles hodnoty vozu. „Jakmile se podobné vozidlo stane součástí nehody, jeho cena se okamžitě propadá," uvedl Rosen.
Zkušený advokát proto zažaloval garáž o 19 500 dolarů (442 000 Kč) za náklady spojené s opravou vozu a také o 140 000 dolarů (cca 3.2 mil. Kč), což má odpovídat ztrátě hodnoty vozu. Ten měl mít před nehodou hodnotu cca 347 000 dolarů, ovšem během prodeje dealerovi utržil Rosen jen 207 000 (4.7 mil. Kč) dolarů. Ferrari přitom najelo jen cca 7 000 mil (cca 11 265 km).
O výsledku sporu nechceme předjímat, ovšem vzhledem k Rosenově profesní minulosti a celkem jasném viníkovi se obáváme, že provozovatel garáži se pořádně plácne přes kapsu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?