Když majitel elegantního tmavě modrého Ferrari 458 v odstínu Tour de France předával klíčky od vozu lidem z parkovacích garáží v New Yorku, rozhodně nečekal, jaký šok mu za čtyři hodiny připraví. Vůz totiž dostal výrazně poškozený a místo omluvy ještě přišel komentář, ze kterého by se vařila krev snad i naprostému flegmatikovi.
Mark Rosen, sedmdesátiletý advokát z Manhattanu, měl podle webu The Drive předat klíčky od svého vozu zaměstnancům městského parkoviště v oblasti dolního Manhattanu. Když se však za čtyři hodiny pro svůj vůz vrátil, zjistil, že dveře spolujezdce jsou poškozeny a zpětné zrcátko zcela chybí.
„Nemám nejmenší ponětí, co se tam stalo," uvedl Rosen v rozhovoru pro New York Post. „Na parkovišti se má jezdit rychlostí okolo 5 mil za hodinu (cca 8 km/h), takže je prakticky nemožné spáchat něco takového. Tedy pokud nejste naprosto bezohlední."
Většina z nás by čekala, že si lidé z parkoviště budou sypat popel na hlavu, to se ale nestalo. Zaměstnanci parkoviště totiž odmítli vysvětlit, jak k poškození vozu došlo. Další šok pak přišel od managementu, který původně slíbil uhradit náklady na opravu, ovšem po spatření účtu zase management ze slibu vycouval.
Rosen si měl navíc od některého ze zaměstnanců vyslechnout, že: „Tohle je ten důvod, proč nechceme v naši garáži auta jako je to vaše." Rosen přitom dodává, že se jedná o jednu z nejdražších a nejexkluzivnějších budov ve městě. „Čím tam lidé mají jezdit, Chevrolety?" komentoval pobouřeně a my se mu vůbec nedivíme.
Podle jeho slov byl vůz před nehodou v naprosto perfektním stavu. Během nehody měly být poškozeny dveře spolujezdce a to v celé jejich délce. Navíc během nehody zmizelo i zpětné zrcátko. Pravděpodobně nejbolestivější však byl pokles hodnoty vozu. „Jakmile se podobné vozidlo stane součástí nehody, jeho cena se okamžitě propadá," uvedl Rosen.
Zkušený advokát proto zažaloval garáž o 19 500 dolarů (442 000 Kč) za náklady spojené s opravou vozu a také o 140 000 dolarů (cca 3.2 mil. Kč), což má odpovídat ztrátě hodnoty vozu. Ten měl mít před nehodou hodnotu cca 347 000 dolarů, ovšem během prodeje dealerovi utržil Rosen jen 207 000 (4.7 mil. Kč) dolarů. Ferrari přitom najelo jen cca 7 000 mil (cca 11 265 km).
O výsledku sporu nechceme předjímat, ovšem vzhledem k Rosenově profesní minulosti a celkem jasném viníkovi se obáváme, že provozovatel garáži se pořádně plácne přes kapsu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?