Když majitel elegantního tmavě modrého Ferrari 458 v odstínu Tour de France předával klíčky od vozu lidem z parkovacích garáží v New Yorku, rozhodně nečekal, jaký šok mu za čtyři hodiny připraví. Vůz totiž dostal výrazně poškozený a místo omluvy ještě přišel komentář, ze kterého by se vařila krev snad i naprostému flegmatikovi.
Mark Rosen, sedmdesátiletý advokát z Manhattanu, měl podle webu The Drive předat klíčky od svého vozu zaměstnancům městského parkoviště v oblasti dolního Manhattanu. Když se však za čtyři hodiny pro svůj vůz vrátil, zjistil, že dveře spolujezdce jsou poškozeny a zpětné zrcátko zcela chybí.
„Nemám nejmenší ponětí, co se tam stalo," uvedl Rosen v rozhovoru pro New York Post. „Na parkovišti se má jezdit rychlostí okolo 5 mil za hodinu (cca 8 km/h), takže je prakticky nemožné spáchat něco takového. Tedy pokud nejste naprosto bezohlední."
Většina z nás by čekala, že si lidé z parkoviště budou sypat popel na hlavu, to se ale nestalo. Zaměstnanci parkoviště totiž odmítli vysvětlit, jak k poškození vozu došlo. Další šok pak přišel od managementu, který původně slíbil uhradit náklady na opravu, ovšem po spatření účtu zase management ze slibu vycouval.
Rosen si měl navíc od některého ze zaměstnanců vyslechnout, že: „Tohle je ten důvod, proč nechceme v naši garáži auta jako je to vaše." Rosen přitom dodává, že se jedná o jednu z nejdražších a nejexkluzivnějších budov ve městě. „Čím tam lidé mají jezdit, Chevrolety?" komentoval pobouřeně a my se mu vůbec nedivíme.
Podle jeho slov byl vůz před nehodou v naprosto perfektním stavu. Během nehody měly být poškozeny dveře spolujezdce a to v celé jejich délce. Navíc během nehody zmizelo i zpětné zrcátko. Pravděpodobně nejbolestivější však byl pokles hodnoty vozu. „Jakmile se podobné vozidlo stane součástí nehody, jeho cena se okamžitě propadá," uvedl Rosen.
Zkušený advokát proto zažaloval garáž o 19 500 dolarů (442 000 Kč) za náklady spojené s opravou vozu a také o 140 000 dolarů (cca 3.2 mil. Kč), což má odpovídat ztrátě hodnoty vozu. Ten měl mít před nehodou hodnotu cca 347 000 dolarů, ovšem během prodeje dealerovi utržil Rosen jen 207 000 (4.7 mil. Kč) dolarů. Ferrari přitom najelo jen cca 7 000 mil (cca 11 265 km).
O výsledku sporu nechceme předjímat, ovšem vzhledem k Rosenově profesní minulosti a celkem jasném viníkovi se obáváme, že provozovatel garáži se pořádně plácne přes kapsu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).