Když majitel elegantního tmavě modrého Ferrari 458 v odstínu Tour de France předával klíčky od vozu lidem z parkovacích garáží v New Yorku, rozhodně nečekal, jaký šok mu za čtyři hodiny připraví. Vůz totiž dostal výrazně poškozený a místo omluvy ještě přišel komentář, ze kterého by se vařila krev snad i naprostému flegmatikovi.
Mark Rosen, sedmdesátiletý advokát z Manhattanu, měl podle webu The Drive předat klíčky od svého vozu zaměstnancům městského parkoviště v oblasti dolního Manhattanu. Když se však za čtyři hodiny pro svůj vůz vrátil, zjistil, že dveře spolujezdce jsou poškozeny a zpětné zrcátko zcela chybí.
„Nemám nejmenší ponětí, co se tam stalo," uvedl Rosen v rozhovoru pro New York Post. „Na parkovišti se má jezdit rychlostí okolo 5 mil za hodinu (cca 8 km/h), takže je prakticky nemožné spáchat něco takového. Tedy pokud nejste naprosto bezohlední."
Většina z nás by čekala, že si lidé z parkoviště budou sypat popel na hlavu, to se ale nestalo. Zaměstnanci parkoviště totiž odmítli vysvětlit, jak k poškození vozu došlo. Další šok pak přišel od managementu, který původně slíbil uhradit náklady na opravu, ovšem po spatření účtu zase management ze slibu vycouval.
Rosen si měl navíc od některého ze zaměstnanců vyslechnout, že: „Tohle je ten důvod, proč nechceme v naši garáži auta jako je to vaše." Rosen přitom dodává, že se jedná o jednu z nejdražších a nejexkluzivnějších budov ve městě. „Čím tam lidé mají jezdit, Chevrolety?" komentoval pobouřeně a my se mu vůbec nedivíme.
Podle jeho slov byl vůz před nehodou v naprosto perfektním stavu. Během nehody měly být poškozeny dveře spolujezdce a to v celé jejich délce. Navíc během nehody zmizelo i zpětné zrcátko. Pravděpodobně nejbolestivější však byl pokles hodnoty vozu. „Jakmile se podobné vozidlo stane součástí nehody, jeho cena se okamžitě propadá," uvedl Rosen.
Zkušený advokát proto zažaloval garáž o 19 500 dolarů (442 000 Kč) za náklady spojené s opravou vozu a také o 140 000 dolarů (cca 3.2 mil. Kč), což má odpovídat ztrátě hodnoty vozu. Ten měl mít před nehodou hodnotu cca 347 000 dolarů, ovšem během prodeje dealerovi utržil Rosen jen 207 000 (4.7 mil. Kč) dolarů. Ferrari přitom najelo jen cca 7 000 mil (cca 11 265 km).
O výsledku sporu nechceme předjímat, ovšem vzhledem k Rosenově profesní minulosti a celkem jasném viníkovi se obáváme, že provozovatel garáži se pořádně plácne přes kapsu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.