Když majitel elegantního tmavě modrého Ferrari 458 v odstínu Tour de France předával klíčky od vozu lidem z parkovacích garáží v New Yorku, rozhodně nečekal, jaký šok mu za čtyři hodiny připraví. Vůz totiž dostal výrazně poškozený a místo omluvy ještě přišel komentář, ze kterého by se vařila krev snad i naprostému flegmatikovi.
Mark Rosen, sedmdesátiletý advokát z Manhattanu, měl podle webu The Drive předat klíčky od svého vozu zaměstnancům městského parkoviště v oblasti dolního Manhattanu. Když se však za čtyři hodiny pro svůj vůz vrátil, zjistil, že dveře spolujezdce jsou poškozeny a zpětné zrcátko zcela chybí.
„Nemám nejmenší ponětí, co se tam stalo," uvedl Rosen v rozhovoru pro New York Post. „Na parkovišti se má jezdit rychlostí okolo 5 mil za hodinu (cca 8 km/h), takže je prakticky nemožné spáchat něco takového. Tedy pokud nejste naprosto bezohlední."
Většina z nás by čekala, že si lidé z parkoviště budou sypat popel na hlavu, to se ale nestalo. Zaměstnanci parkoviště totiž odmítli vysvětlit, jak k poškození vozu došlo. Další šok pak přišel od managementu, který původně slíbil uhradit náklady na opravu, ovšem po spatření účtu zase management ze slibu vycouval.
Rosen si měl navíc od některého ze zaměstnanců vyslechnout, že: „Tohle je ten důvod, proč nechceme v naši garáži auta jako je to vaše." Rosen přitom dodává, že se jedná o jednu z nejdražších a nejexkluzivnějších budov ve městě. „Čím tam lidé mají jezdit, Chevrolety?" komentoval pobouřeně a my se mu vůbec nedivíme.
Podle jeho slov byl vůz před nehodou v naprosto perfektním stavu. Během nehody měly být poškozeny dveře spolujezdce a to v celé jejich délce. Navíc během nehody zmizelo i zpětné zrcátko. Pravděpodobně nejbolestivější však byl pokles hodnoty vozu. „Jakmile se podobné vozidlo stane součástí nehody, jeho cena se okamžitě propadá," uvedl Rosen.
Zkušený advokát proto zažaloval garáž o 19 500 dolarů (442 000 Kč) za náklady spojené s opravou vozu a také o 140 000 dolarů (cca 3.2 mil. Kč), což má odpovídat ztrátě hodnoty vozu. Ten měl mít před nehodou hodnotu cca 347 000 dolarů, ovšem během prodeje dealerovi utržil Rosen jen 207 000 (4.7 mil. Kč) dolarů. Ferrari přitom najelo jen cca 7 000 mil (cca 11 265 km).
O výsledku sporu nechceme předjímat, ovšem vzhledem k Rosenově profesní minulosti a celkem jasném viníkovi se obáváme, že provozovatel garáži se pořádně plácne přes kapsu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.