Myslíte si, že znáte všechna Ferrari? Úchvatné Rossa zůstává téměř zapomenuto

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 16. listopadu 2018, 15:08 Google+

Automobily značky Ferrari jsou rychlé, elegantní a známé takřka po celém světě. Během historie však vzniklo několik desítek unikátních kousků a konceptů, z nichž některé jsou dnes téměř zapomenuty. Jedním z nich je i Ferrari Rossa, koncept z dílny Pininfarina, který vznikl před 18 lety. Dodnes však působí neuvěřitelně nadčasově.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ferrari Rossa

Ferrari Rossa | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Když bylo na letošním pařížském autosalonu představeno Ferrari Monza SP2, všichni jsme nad ním žasli. Věděli jste ale, že podobný koncept se objevil již na přelomu tisíciletí? Jeho jméno znělo Rossa, vzniklo na z Ferrari 550 Maranello a za jeho designem retro-speedsteru stojí slavné designérské studio Pininfarina.

Nádherný vůz vznikl ku příležitosti oslav 70. výročí od založení slavného designového studia a oficiálně je označován jako koncept, takže legálně nesmí na silnici. Ve skutečnosti se však jedná o technicky plně funkční automobil, kterému chybí jen schválení k provozu a registrační značky.

Na vůz v jednom ze svých videí upozornila populární motoristická YouTuberka Supercar Blondie, která jej objevila v garáži svého známého - vášnivého sběratele vozů z Maranella. Koncept byl až do roku ve vlastnictví Pininfariny, které původně nikdy nemělo v úmyslu ho prodat. Nakonec se ale přesunulo do sbírky, kde mu dělají společnost modely jako F40.

Pojďme se nyní podívat na design. Na to, že byl vůz navržen před 18 lety, působí stále dost moderně a futuristicky. Za zmínku stojí úzké protáhlé světlomety, zvláštní ploutev za předními koly, motor V12 částečně vyčnívající z kapoty nebo nízké čelní sklo s navazujícími bočními okénky.

Výrazné změny se dotkly i interiéru, který dostal sportovní sedačky a kompletně přepracovanou palubní desku. Její jednoduchý design nabízí trojici retro-budíků, tlačítko na startování (klíčky k vozu vůbec neexistují) a falešný panel s tlačítky pro nahrávání, rychlé přetáčení dopředu / dozadu a ukončení nahrávání, jehož význam není nikomu známý.

Za pozornost ale stojí i volant a řadící páka. Zatímco řadící páka si ponechala stylovou kulisu z původního Maranella, volant působí v retro stylu - na jeho vrchní straně se však zobrazují otáčky motoru. Další informace zobrazuje malý panel vpravo pod volantem, který tak nekazí styl vozu.

zdroj: youtube.com

Otázkou však zůstává, zda byl v původní výbavě i displej v palubní desce, který přenáší obraz couvací kamery. Jak totiž Blondie naznačila - když byl vůz nový, kamera na něm nebyla skutečná, byla to jen atrapa. Až současný majitel vyměnil atrapu za funkční kus.

Pokud by vás zajímala cena vozu, nemůžeme bohužel sloužit. Vůz se nikdy neobjevil v žádné aukci a tak si na odhad netroufne zřejmě nikdo. Vezmeme-li ale v úvahu, že se jedná o skutečně jedinečný vůz postavený ve Ferrari, budeme se bavit o astronomických částkách.

Vytisknout

Diskuze: Myslíte si, že znáte všechna Ferrari? Úchvatné Rossa zůstává téměř zapomenuto

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Češi si dopřávají stále dražší ojetiny, neváhají se ani více zadlužovat

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud