Nová Škoda Kodiaq GT bude na autosalonu Auto Guangzhou v Číně (16. – 26. listopadu 2018) poprvé představena široké veřejnosti. První SUV-kupé české značky je díky výrazně dynamickému vzhledu, nejmodernější konektivitě a inovativním asistenčním systémům novým vrcholným modelem značky na čínském trhu. Exkluzivně pro celosvětově největší trh značky Škoda je nyní nabídka SUV v Číně tvořena modely Kodiaq GT, Kodiaq, Karoq a Kamiq. V rámci autosalonu Auto Guangzhou představí Škoda svou paletu modelů pro čínský trh.
Nová Škoda Kodiaq GT bude hvězdou letošního autosalonu Auto Guangzhou v Číně, jednoho z nejdůležitějších mezinárodních automobilových veletrhů na světově největším automobilovém trhu. Nový vrcholný model rodiny SUV značky Škoda v Číně v sobě snoubí robustní exteriér a všestrannost SUV, s elegancí a dynamikou kupé, a otevírá se tak skupině zákazníků orientovaných na dynamický životní styl. Jako první sériový model nese Kodiaq GT nápis Škoda uprostřed zadních dveří.
Příď 4 634 milimetrů dlouhého vozu Škoda Kodiaq GT se vyznačuje černě lemovanou mřížkou chladiče s chromovanými zdvojenými lamelami. Mohutný vzhled silného sportovního vozu zvýrazňují LED světlomety, trojrozměrně tvarovaný nárazník a široké otvory pro sání vzduchu. Linie střechy, která za předními dveřmi pozvolna klesá a přechází v ploché páté dveře, vytváří dynamický profil. Propracované lemy blatníků a prahů s matně černými prvky zvýrazňují robustnost tohoto SUV-kupé. Záď upoutá pozornost ostře konturovanými zadními LED světly s krystalickými tvary v typickém designu značky Škoda. Přes celou šířku vozu se pod nakládací hranou táhne jemný reflexní pás, který je stejně jako černý difuzor dalším výrazným designovým a současně funkčním prvkem.
Sportovní a stylový je také interiér nového modelu Škoda Kodiaq GT. Je tvořen prvky z vysoce kvalitních materiálů a sériově dodávaným, individuálně nastavitelným Virtuálním Kokpitem a pro vozy značky Škoda typickými Simply Clever prvky. Díky Wifi připojení, funkcím MirrorLink™, Apple CarPlay nebo Baidu’s Carlife je Kodiaq GT stále online a poskytuje nejmodernější úroveň konektivity. Paleta pohonných jednotek zahrnuje dva výkonné zážehové motory. Motor 2,0 TSI o výkonu 137 kW (186 k) pohání kola přední nápravy, motor 2,0 TSI s výkonem 162 kW (220 k) je vybaven pohonem všech čtyř kol a sedmistupňovou převodovkou DSG. Maximální bezpečnost zajištují četné asistenční systémy, vč. systému Blind Spot Detect, Front Assist a adaptivního tempomatu (ACC) s funkcí Stop-Go.
Škoda Kamiq - druhý exkluzivní model pro čínský trh
V Číně - na celosvětově jediném trhu značky Škoda - je nyní exkluzivně nabízena nejen paleta čtyř SUV značky Škoda, ale také nový model Škoda Kamiq.
Toto městské SUV s délkou 4 390 milimetrů, šířkou 1 781 milimetrů a výškou 1 593 milimetrů je po modelu Škoda Karoq dalším pokračovatelem řady menších SUV. Model Kamiq pohání nově vyvinutý 1,5litrový benzinový motor s výkonem 81 kW (110 k). Prostorným interiérem a moderním řešením konektivity, jako je hlasové ovládání iFLYTEk na bázi umělé inteligence, oslovuje mladé čínské zákazníky žijící ve městech.
Komplexní nabídka SUV: Škoda Kodiaq a Škoda Karoq
Krom vlajkové lodi Škoda Kodiaq GT a vstupního modelu Škoda Kamiq nabízí Škoda také modely Kodiaq a Karoq, které jsou v nabídce i v Evropě. Kodiaq sází s vnější délkou 4 697 milimetrů, volitelnou třetí řadou sedadel a objemem zavazadlového prostoru až 2 065 litrů ještě více na mnohostranné využití, než je tomu u modelu Kodiaq GT. Na čínském trhu jsou k dispozici výkonné motory – 1,4 TSI se 110 kW (150 k), 2,0 TSI se 137 kW (186 k) a motor 2,0 TSI se 162 kW (220 k). Kromě toho Kodiaq nabízí moderní řešení konektivity a četné asistenční systémy, se kterými vstupuje na čínský trh i Škoda Karoq. Karoq má délku 4 432 milimetrů a rozvor náprav 2 688 milimetrů. Tento model tak překonává v obou parametrech o 50 milimetrů evropský Karoq. K dispozici jsou motory 1,2 TSI a 1,5 TSI, které mají výkon 85 kW (115 k), resp. 110 kW (150 k).
Kromě palety modelů SUV se na autosalonu Auto Guangzhou v Číně na stánku Škoda v hale 6.1. představí i celá paleta osobních vozů značky Škoda pro čínský trh, konkrétně modely Superb, Octavia, Octavia Combi, Rapid a Rapid Spaceback.
Od roku 2010 je Čína největším odbytištěm značky Škoda. V roce 2017 dodala Škoda do Číny 325 000 vozů - to je každý čtvrtý vůz značky Škoda dodaný zákazníkům na celém světě. V prvních deseti měsících tohoto roku zaznamenala česká značka v Číně nárůst v řádu dvouciferných čísel. Ke konci října 2018 bylo zákazníkům v Číně dodáno 276 300 vozů, čímž byl překonán výsledek minulého roku o 12,5 %. V růstových plánech značky Škoda v Číně hrají důležitou roli především modely SUV: Více než 30 % všech vozů prodaných v tomto roce v Číně jsou SUV.
Dle pětiletého plánu memoranda, podepsaného v roce 2016 při příležitosti státní návštěvy čínského prezidenta Si Ťin-pchinga v České republice, má společnost Škoda Auto se svými partnery investovat do rozšiřování palety SUV a vozů s alternativními pohony více než dvě miliardy eur.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.