Nová Škoda Kodiaq GT bude na autosalonu Auto Guangzhou v Číně (16. – 26. listopadu 2018) poprvé představena široké veřejnosti. První SUV-kupé české značky je díky výrazně dynamickému vzhledu, nejmodernější konektivitě a inovativním asistenčním systémům novým vrcholným modelem značky na čínském trhu. Exkluzivně pro celosvětově největší trh značky Škoda je nyní nabídka SUV v Číně tvořena modely Kodiaq GT, Kodiaq, Karoq a Kamiq. V rámci autosalonu Auto Guangzhou představí Škoda svou paletu modelů pro čínský trh.
Nová Škoda Kodiaq GT bude hvězdou letošního autosalonu Auto Guangzhou v Číně, jednoho z nejdůležitějších mezinárodních automobilových veletrhů na světově největším automobilovém trhu. Nový vrcholný model rodiny SUV značky Škoda v Číně v sobě snoubí robustní exteriér a všestrannost SUV, s elegancí a dynamikou kupé, a otevírá se tak skupině zákazníků orientovaných na dynamický životní styl. Jako první sériový model nese Kodiaq GT nápis Škoda uprostřed zadních dveří.
Příď 4 634 milimetrů dlouhého vozu Škoda Kodiaq GT se vyznačuje černě lemovanou mřížkou chladiče s chromovanými zdvojenými lamelami. Mohutný vzhled silného sportovního vozu zvýrazňují LED světlomety, trojrozměrně tvarovaný nárazník a široké otvory pro sání vzduchu. Linie střechy, která za předními dveřmi pozvolna klesá a přechází v ploché páté dveře, vytváří dynamický profil. Propracované lemy blatníků a prahů s matně černými prvky zvýrazňují robustnost tohoto SUV-kupé. Záď upoutá pozornost ostře konturovanými zadními LED světly s krystalickými tvary v typickém designu značky Škoda. Přes celou šířku vozu se pod nakládací hranou táhne jemný reflexní pás, který je stejně jako černý difuzor dalším výrazným designovým a současně funkčním prvkem.
Sportovní a stylový je také interiér nového modelu Škoda Kodiaq GT. Je tvořen prvky z vysoce kvalitních materiálů a sériově dodávaným, individuálně nastavitelným Virtuálním Kokpitem a pro vozy značky Škoda typickými Simply Clever prvky. Díky Wifi připojení, funkcím MirrorLink™, Apple CarPlay nebo Baidu’s Carlife je Kodiaq GT stále online a poskytuje nejmodernější úroveň konektivity. Paleta pohonných jednotek zahrnuje dva výkonné zážehové motory. Motor 2,0 TSI o výkonu 137 kW (186 k) pohání kola přední nápravy, motor 2,0 TSI s výkonem 162 kW (220 k) je vybaven pohonem všech čtyř kol a sedmistupňovou převodovkou DSG. Maximální bezpečnost zajištují četné asistenční systémy, vč. systému Blind Spot Detect, Front Assist a adaptivního tempomatu (ACC) s funkcí Stop-Go.
Škoda Kamiq - druhý exkluzivní model pro čínský trh
V Číně - na celosvětově jediném trhu značky Škoda - je nyní exkluzivně nabízena nejen paleta čtyř SUV značky Škoda, ale také nový model Škoda Kamiq.
Toto městské SUV s délkou 4 390 milimetrů, šířkou 1 781 milimetrů a výškou 1 593 milimetrů je po modelu Škoda Karoq dalším pokračovatelem řady menších SUV. Model Kamiq pohání nově vyvinutý 1,5litrový benzinový motor s výkonem 81 kW (110 k). Prostorným interiérem a moderním řešením konektivity, jako je hlasové ovládání iFLYTEk na bázi umělé inteligence, oslovuje mladé čínské zákazníky žijící ve městech.
Komplexní nabídka SUV: Škoda Kodiaq a Škoda Karoq
Krom vlajkové lodi Škoda Kodiaq GT a vstupního modelu Škoda Kamiq nabízí Škoda také modely Kodiaq a Karoq, které jsou v nabídce i v Evropě. Kodiaq sází s vnější délkou 4 697 milimetrů, volitelnou třetí řadou sedadel a objemem zavazadlového prostoru až 2 065 litrů ještě více na mnohostranné využití, než je tomu u modelu Kodiaq GT. Na čínském trhu jsou k dispozici výkonné motory – 1,4 TSI se 110 kW (150 k), 2,0 TSI se 137 kW (186 k) a motor 2,0 TSI se 162 kW (220 k). Kromě toho Kodiaq nabízí moderní řešení konektivity a četné asistenční systémy, se kterými vstupuje na čínský trh i Škoda Karoq. Karoq má délku 4 432 milimetrů a rozvor náprav 2 688 milimetrů. Tento model tak překonává v obou parametrech o 50 milimetrů evropský Karoq. K dispozici jsou motory 1,2 TSI a 1,5 TSI, které mají výkon 85 kW (115 k), resp. 110 kW (150 k).
Kromě palety modelů SUV se na autosalonu Auto Guangzhou v Číně na stánku Škoda v hale 6.1. představí i celá paleta osobních vozů značky Škoda pro čínský trh, konkrétně modely Superb, Octavia, Octavia Combi, Rapid a Rapid Spaceback.
Od roku 2010 je Čína největším odbytištěm značky Škoda. V roce 2017 dodala Škoda do Číny 325 000 vozů - to je každý čtvrtý vůz značky Škoda dodaný zákazníkům na celém světě. V prvních deseti měsících tohoto roku zaznamenala česká značka v Číně nárůst v řádu dvouciferných čísel. Ke konci října 2018 bylo zákazníkům v Číně dodáno 276 300 vozů, čímž byl překonán výsledek minulého roku o 12,5 %. V růstových plánech značky Škoda v Číně hrají důležitou roli především modely SUV: Více než 30 % všech vozů prodaných v tomto roce v Číně jsou SUV.
Dle pětiletého plánu memoranda, podepsaného v roce 2016 při příležitosti státní návštěvy čínského prezidenta Si Ťin-pchinga v České republice, má společnost Škoda Auto se svými partnery investovat do rozšiřování palety SUV a vozů s alternativními pohony více než dvě miliardy eur.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?