S chladnějším počasím a kratšími dny bohužel přibývá případu srážek se zvěří. V případě menšího zvířete bývají rizika zranění posádky či poškození vozu minimální, ovšem při srážce s jelenem či divokým prasetem může dojít k vážným škodám i ohrožení na životech. O tom se ostatně na vlastní kůži přesvědčila řidička Toyoty RAV4, které přistál jelen na zadních sedadlech. Berte prosím následující řádky jako důvod k zamyšlení, proč při ranních a večerních cestách sundat nohu z plynu, bedlivě se věnovat řízení a pečlivěji pozorovat okolí. Kromě ochrany divoké přírody a úspory za opravu auta si totiž můžete zachránit zdraví nebo i život.
Ten pocit, kdy vám před automobil vyskočí srna nebo divočák, už někdy v životě zažil snad každý řidič. V lepším případě dokáže řidič zastavit a zvíře uteče, v horším případě dochází ke kolizi, která silně poškodí vůz a zvíře zraní či zabije. Ve výjimečných případech však mže dojít i k vážnému poranění samotného řidiče nebo posádky.
O tom se na vlastní kůži přesvědčila Melissa Misthal z amerického Howellu, která jela po meziměstské silnici Route 9 rychlostí zhruba 80 km/h, když ji před auto skočil jelen. Žena se podle policie, která o případu informovala prostřednictvím facebooku, pokusila srážce vyhnout. Přesto ke kolizi došlo.
Ve většině případů dochází k nárazu do stojícího zvířete, který doslova zdemoluje přední část automobilu. V tomto případě však automobil trefil jelena za letu, což mělo podstatně horší následky. Jelen totiž doslova prolétl čelním sklem a přistál až na zadních sedačkách.
K údivu všech ale poměrně velké zvíře, nemluvě o jeho kopytech a ostrém paroží, řidičku vozu během letu kabinou minulo. Řidička si podle policistů naštěstí zachovala klidnou hlavu a bezpečně vůz zastavila. Pokud by zazmatkovala, mohlo dojít ještě k vážné nehodě.
Z vozu vystoupila očividně otřesená a s lehkými oděrkami - ostatně zhroutilo se na ni čelní sklo. Jelen náraz bohužel nepřežil. Pro WPVI News řidička uvedla „Byla jsem na cestě pět minut. A najednou jsem před sebou uviděla jelena. Moje čelní sklo se na mě zhroutilo. Podívejte se na velikost toho zvířete. Nechápu jak je možné, že nejsem vážněji zraněná. Jsem tak vděčná."
A skutečně má být za co. Jak dodává web TheDrive, který na případ upozornil, v podobných případech jde o život. Tento typ nehody, kdy zvíře prolétne až do kabiny, naštěstí nebývá tak častý, přesto se může stát. Během ranních a večerních jízd kolem lesů a polí na to proto prosím myslete, sundejte nohu z plynu a bedlivěji sledujte cestu a krajnice před vámi.
Policejní oddělení Howell Township Police Department zveřejnilo příběh na svém Facebooku i proto, aby varovalo ostatní řidiče. A co by měli dělat čeští řidiči v případě střetu se zvěří? To jsme probírali v článku, který vyšel před pár týdny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.