Když se řekne unboxing, většina z nás si představí záběry na YouTube, na kterých lidé rozbalují krabice s novými telefony, sběratelskými předměty a podobnými věcmi. James May je sice známý hračička, který už také pár unboxingů natočil, ovšem tentokrát se překonal. Z papírové krabice totiž vybalil jeden z pouhých 400 Yarisů GRMN.
James May, bývalý moderátor Top Gearu, se společně s Richardem Hammondem a Jeremy Clarksonem nevěnuje jen natáčení motoristického pořadu The Grand Tour, ale také vlastní sociální sítí zaměřené na motoristickou tématiku: DriveTribe.
Na tomto webu se objevují jak klasické novinky ze světa motoristické žurnalistiky, tak zajímavosti a hlavně příspěvky od hlavního tria zakladatelů. Například James May zde již dříve zveřejnil video ve stylu unboxingu, které však nebylo moc dlouhé.
Svou reputaci se James rozhodl vylepšit novým unboxing-videem, které je údajně delší, než seznam aut zničených Richardem Hammondem. V 16 minut a 57 sekund dlouhém videu se tak pustil do rozbalování nové Toyoty Yaris GRMN zabalené v kartonové krabici.
Jedná se o skutečnou kartonovou bednu, na jejíž čelní straně je náčrt Toyoty Yaris GRMN a nechybí ani technické specifikace, včetně objemu motoru, převodovky, výkonu, akcelerace, maximální rychlosti, spotřeby a váhy. Zkrátka dokonalá iluze modelu. Až na jednu drobnost.
V obrovské krabici totiž skutečně stojí jedna z celkem 400 vyrobených Toyot Yaris GRMN, která se řadí mezi jeden z nejlepších mini ostrých hatchbacků na trhu. O tom jsme se ostatně mohli přesvědčit v nedávném testu, během kterého se nás malá Toyota pokusila připravit o řidičské průkazy.
Iluze modelu pokračuje i v krabici. V přední části jsou dva velké bloky polystyrénu, které mají zabránit poškození. Na čelním skle je nalepena ochranná folie a sedačky, volant a řadící páku chrání návleky vyrobené z opět z kartonu. Po jejich odstranění ale přichází moment prvního nastartování a odjezdu z krabice.
A poté už jen následuje nudné povídání nad uživatelskou příručkou, kterou by si ale každý majitel nového auta samozřejmě měl pročíst.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?