Když se řekne unboxing, většina z nás si představí záběry na YouTube, na kterých lidé rozbalují krabice s novými telefony, sběratelskými předměty a podobnými věcmi. James May je sice známý hračička, který už také pár unboxingů natočil, ovšem tentokrát se překonal. Z papírové krabice totiž vybalil jeden z pouhých 400 Yarisů GRMN.
James May, bývalý moderátor Top Gearu, se společně s Richardem Hammondem a Jeremy Clarksonem nevěnuje jen natáčení motoristického pořadu The Grand Tour, ale také vlastní sociální sítí zaměřené na motoristickou tématiku: DriveTribe.
Na tomto webu se objevují jak klasické novinky ze světa motoristické žurnalistiky, tak zajímavosti a hlavně příspěvky od hlavního tria zakladatelů. Například James May zde již dříve zveřejnil video ve stylu unboxingu, které však nebylo moc dlouhé.
Svou reputaci se James rozhodl vylepšit novým unboxing-videem, které je údajně delší, než seznam aut zničených Richardem Hammondem. V 16 minut a 57 sekund dlouhém videu se tak pustil do rozbalování nové Toyoty Yaris GRMN zabalené v kartonové krabici.
Jedná se o skutečnou kartonovou bednu, na jejíž čelní straně je náčrt Toyoty Yaris GRMN a nechybí ani technické specifikace, včetně objemu motoru, převodovky, výkonu, akcelerace, maximální rychlosti, spotřeby a váhy. Zkrátka dokonalá iluze modelu. Až na jednu drobnost.
V obrovské krabici totiž skutečně stojí jedna z celkem 400 vyrobených Toyot Yaris GRMN, která se řadí mezi jeden z nejlepších mini ostrých hatchbacků na trhu. O tom jsme se ostatně mohli přesvědčit v nedávném testu, během kterého se nás malá Toyota pokusila připravit o řidičské průkazy.
Iluze modelu pokračuje i v krabici. V přední části jsou dva velké bloky polystyrénu, které mají zabránit poškození. Na čelním skle je nalepena ochranná folie a sedačky, volant a řadící páku chrání návleky vyrobené z opět z kartonu. Po jejich odstranění ale přichází moment prvního nastartování a odjezdu z krabice.
A poté už jen následuje nudné povídání nad uživatelskou příručkou, kterou by si ale každý majitel nového auta samozřejmě měl pročíst.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?