Souboj o nejrychlejší SUV? Souboj čtyř titánů měl jednoznačného vítěze

Závod o nejrychlejší SUV měl naprosto jednoznačného vítěze
Závod o nejrychlejší SUV měl naprosto jednoznačného vítěze, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 12. listopadu 2018 09:44
Sdílej:

Automobily kategorie SUV mají na trhu bohaté zastoupení a to už i mezi extrémně výkonnými vozy. Svými jízdními vlastnostmi sice nikdy nedosáhnou kvalit tradičních sporťáků, ovšem v disciplíně brutálního zrychlení mají rozhodně co nabídnout. Napadlo vás ale někdy, které z výkonných SUV je to nejrychlejší? A co ukrývá pod kapotou?

Odpověď na tuto otázku se rozhodl zjistit britský automobilový kanál CarWow, který postavil na startovní čáru čtyři extrémní SUV. Výzvu na souboj ve sprintu přijal Mercedes-AMG G63, Lamborghini Urus, Range Rover Sport SVR a Tesla Model X.

Německý reprezentant, Mercedes-AMG G63, má sice díky svým tradičním tvarům potíže s aerodynamikou, ovšem ty kompenzuje pořádným motorem. Tím je 4.0 litrová bi-turbo V8, která generuje okolo 577 koní a cca 850 Nm točivého momentu. Vše přitom putuje na všechna čtyři kola.

Působivými parametry se může pochlubit i Lamborghini Urus, které je po právu označováno za jedno z vůbec nejvýkonnějších SUV a současně za nejpraktičtější Lamborghini vůbec,  jak dodává web Motor1. Pod jeho kapotou je opět ukryt 4.0 litrový bi-turbo motor V8, ovšem tentokrát o výkonu cca 650 koní a 850 Nm. Akceleraci z 0 na 100 km/h tak pokoří za cca 3.2 sekundy.

Tak trochu černou ovcí závodu byl britský reprezentant, Range Rover Sport SVR, který se snaží kombinovat tradiční luxus, pověstné terénní dovednosti a ještě brutální výkon. Pod kapotu proto dostal 5.0 litrový motor V8 přeplňovaný kompresorem, který pochází z Jaguáru F-Type. Celkový výkon se pohybuje okolo 575 koní a akcelerace z 0 na 97 km/h trvá okolo 4 sekund.

Posledním vozem pak byla Tesla Model X, samozřejmě v té nejextrémnější variantě P100D. O kvalitách a schopnostech Tesly co se výkonu týče už jsme psali mnohokrát, ovšem pro připomenutí dodáme, že výkon tohohle elektrického drobka se pohybuje okolo 772 koní, jeho točivý moment je naprosto dechberoucí a 97 km/h pokoří z klidu za 2.9 sekundy.

Tesla sice na začátku potřebovala hodinku na zahřívání baterií, za což si ji majitel Lamborghini dobíral, ovšem po začátku závodu mu naprosto došla slova. Ačkoliv se Tesle a Lambu podařilo odstartovat stejně rychle, brzy Lambo ztratilo dech a Tesla všem ukázala záda. Situace se pak opakovala i při závodu s volným startem, kde do hry na chvíli promluvilo i AMG. Range Rover však bohužel zůstal vždy až na konci. V této konkurenci ale zkrátka moc šancí neměl.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.