Automobily kategorie SUV mají na trhu bohaté zastoupení a to už i mezi extrémně výkonnými vozy. Svými jízdními vlastnostmi sice nikdy nedosáhnou kvalit tradičních sporťáků, ovšem v disciplíně brutálního zrychlení mají rozhodně co nabídnout. Napadlo vás ale někdy, které z výkonných SUV je to nejrychlejší? A co ukrývá pod kapotou?
Odpověď na tuto otázku se rozhodl zjistit britský automobilový kanál CarWow, který postavil na startovní čáru čtyři extrémní SUV. Výzvu na souboj ve sprintu přijal Mercedes-AMG G63, Lamborghini Urus, Range Rover Sport SVR a Tesla Model X.
Německý reprezentant, Mercedes-AMG G63, má sice díky svým tradičním tvarům potíže s aerodynamikou, ovšem ty kompenzuje pořádným motorem. Tím je 4.0 litrová bi-turbo V8, která generuje okolo 577 koní a cca 850 Nm točivého momentu. Vše přitom putuje na všechna čtyři kola.
Působivými parametry se může pochlubit i Lamborghini Urus, které je po právu označováno za jedno z vůbec nejvýkonnějších SUV a současně za nejpraktičtější Lamborghini vůbec, jak dodává web Motor1. Pod jeho kapotou je opět ukryt 4.0 litrový bi-turbo motor V8, ovšem tentokrát o výkonu cca 650 koní a 850 Nm. Akceleraci z 0 na 100 km/h tak pokoří za cca 3.2 sekundy.
Tak trochu černou ovcí závodu byl britský reprezentant, Range Rover Sport SVR, který se snaží kombinovat tradiční luxus, pověstné terénní dovednosti a ještě brutální výkon. Pod kapotu proto dostal 5.0 litrový motor V8 přeplňovaný kompresorem, který pochází z Jaguáru F-Type. Celkový výkon se pohybuje okolo 575 koní a akcelerace z 0 na 97 km/h trvá okolo 4 sekund.
Posledním vozem pak byla Tesla Model X, samozřejmě v té nejextrémnější variantě P100D. O kvalitách a schopnostech Tesly co se výkonu týče už jsme psali mnohokrát, ovšem pro připomenutí dodáme, že výkon tohohle elektrického drobka se pohybuje okolo 772 koní, jeho točivý moment je naprosto dechberoucí a 97 km/h pokoří z klidu za 2.9 sekundy.
Tesla sice na začátku potřebovala hodinku na zahřívání baterií, za což si ji majitel Lamborghini dobíral, ovšem po začátku závodu mu naprosto došla slova. Ačkoliv se Tesle a Lambu podařilo odstartovat stejně rychle, brzy Lambo ztratilo dech a Tesla všem ukázala záda. Situace se pak opakovala i při závodu s volným startem, kde do hry na chvíli promluvilo i AMG. Range Rover však bohužel zůstal vždy až na konci. V této konkurenci ale zkrátka moc šancí neměl.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.