Automobily kategorie SUV mají na trhu bohaté zastoupení a to už i mezi extrémně výkonnými vozy. Svými jízdními vlastnostmi sice nikdy nedosáhnou kvalit tradičních sporťáků, ovšem v disciplíně brutálního zrychlení mají rozhodně co nabídnout. Napadlo vás ale někdy, které z výkonných SUV je to nejrychlejší? A co ukrývá pod kapotou?
Odpověď na tuto otázku se rozhodl zjistit britský automobilový kanál CarWow, který postavil na startovní čáru čtyři extrémní SUV. Výzvu na souboj ve sprintu přijal Mercedes-AMG G63, Lamborghini Urus, Range Rover Sport SVR a Tesla Model X.
Německý reprezentant, Mercedes-AMG G63, má sice díky svým tradičním tvarům potíže s aerodynamikou, ovšem ty kompenzuje pořádným motorem. Tím je 4.0 litrová bi-turbo V8, která generuje okolo 577 koní a cca 850 Nm točivého momentu. Vše přitom putuje na všechna čtyři kola.
Působivými parametry se může pochlubit i Lamborghini Urus, které je po právu označováno za jedno z vůbec nejvýkonnějších SUV a současně za nejpraktičtější Lamborghini vůbec, jak dodává web Motor1. Pod jeho kapotou je opět ukryt 4.0 litrový bi-turbo motor V8, ovšem tentokrát o výkonu cca 650 koní a 850 Nm. Akceleraci z 0 na 100 km/h tak pokoří za cca 3.2 sekundy.
Tak trochu černou ovcí závodu byl britský reprezentant, Range Rover Sport SVR, který se snaží kombinovat tradiční luxus, pověstné terénní dovednosti a ještě brutální výkon. Pod kapotu proto dostal 5.0 litrový motor V8 přeplňovaný kompresorem, který pochází z Jaguáru F-Type. Celkový výkon se pohybuje okolo 575 koní a akcelerace z 0 na 97 km/h trvá okolo 4 sekund.
Posledním vozem pak byla Tesla Model X, samozřejmě v té nejextrémnější variantě P100D. O kvalitách a schopnostech Tesly co se výkonu týče už jsme psali mnohokrát, ovšem pro připomenutí dodáme, že výkon tohohle elektrického drobka se pohybuje okolo 772 koní, jeho točivý moment je naprosto dechberoucí a 97 km/h pokoří z klidu za 2.9 sekundy.
Tesla sice na začátku potřebovala hodinku na zahřívání baterií, za což si ji majitel Lamborghini dobíral, ovšem po začátku závodu mu naprosto došla slova. Ačkoliv se Tesle a Lambu podařilo odstartovat stejně rychle, brzy Lambo ztratilo dech a Tesla všem ukázala záda. Situace se pak opakovala i při závodu s volným startem, kde do hry na chvíli promluvilo i AMG. Range Rover však bohužel zůstal vždy až na konci. V této konkurenci ale zkrátka moc šancí neměl.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?