Škoda se účastní prvního mezinárodního veletrhu China International Import Exhibition (5.-10. listopadu), kde má světovou premiéru nová vlajková loď značky v Číně – Škoda Kodiaq GT. Společně s tímto modelem Škoda v Číně pokračuje ve své SUV-ofenzívě. Bernhard Maier, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, se v pondělí společně s oficiální českou delegací, připojil k setkání čínského prezidenta Si Ťin-pchinga s českým prezidentem Milošem Zemanem.
„Čína zůstává jedním ze základních kamenů růstové strategie společnosti Škoda Auto. Společně s našimi partnery budeme v Číně pokračovat v realizaci našeho pětiletého investičního plánu ve výši přes 15 miliard RMB a budeme tak dále posilovat naší pozici v tomto regionu,“ řekl Bernhard Maier, předseda představenstva Škoda Auto, na česko-čínském obchodním fóru konaném v průběhu China International Import Exhibition (CIIE). „CIIE dává společnosti Škoda AUTO vynikající příležitost potvrdit dlouhodobý závazek vůči nejdůležitějšímu jednotnému trhu značky. Zároveň jsme rádi, že můžeme na českém národním stánku představit naši novou vlajkovou loď Kodiaq GT,“ dodává Maier.
Škoda je jednou z nejúspěšnějších českých značek v Číně. S modelem Kodiaq GT nabídne Škoda poprvé v segmentu SUV vůz, v němž se snoubí robustnost a univerzálnost SUV se sportovní elegancí a dynamikou kupé. Značka tak osloví nové skupiny zákazníků, orientované na dynamický životní styl. Svou oficiální premiéru v Číně bude mít nový Kodiaq GT na autosalonu Guangzhou Motor Show, který se bude konat od 16. do 25. listopadu 2018.
Dr. Ralf Hanschen, prezident společnosti Škoda China, říká: „Škoda Kodiaq GT je dalším milníkem v naší SUV-ofenzívě v Číně. S uvedením modelu Kodiaq GT také zároveň zvyšujeme povědomí o značce Škoda. I nadále budeme zákazníkům nabízet chytrá řešení, která jim usnadníkaždodenní život.“
Během státní návštěvy prezidenta Si Ťin-pchinga v České republice před dvěma lety podepsaly společnosti Volkswagen, SAIC a Škoda Memorandum o porozumění, které zahrnuje pětiletý investiční plán v hodnotě přes 15 miliard RMB. Jedná se o největší investiční program v historii společnosti Škoda v Číně.
Důležitým pilířem této iniciativy je SUV-ofenzíva na čínském trhu. SUV-ofenzíva odstartovala uvedením vozu Škoda Kodiaq v roce 2017. Škoda Karoq a také model Kamiq byly uvedeny na čínský trh v první polovině roku 2018. V letošním roce představují vozy SUV více než 30 procent celkových dodávek vozů Škoda v Číně. Škoda Kodiaq GT bude novým vrcholným modelem české značky v Číně. První SUV-kupé značky Škoda je dalším milníkem SUV-ofenzívy automobilky Škoda .
Spojení automobilky Škoda s Čínou sahá až do roku 1935, kdy byl do Číny dovezen vůz Škoda Popular. O rok později provozovala česká značka v Říši středu pět obchodních zastoupení. V roce 2007 se česká automobilka na čínský trh vrátila. Škoda v rámci partnerství se společností SAIC Volkswagen nejprve zahájila lokální výrobu modelu Octavia. Od roku 2010 je Čína nejvýznamnějším trhem značky. V roce 2013 byl na čínský trh dodán miliontý vůz. V roce 2017 dodala automobilka na čínský trh 325 000 vozů, což představuje každý čtvrtý celosvětově dodaný vůz, a zaznamenala tak nový rekord. V únoru 2017, pouhých deset let od návratu na čínský trh, dodala Škoda svůj dvoumiliontý vůz čínskému zákazníkovi.
Během prvních devíti měsíců roku 2018 zaznamenala Škoda v Číně dvouciferný růst. Do konce září dodala Škoda čínským zákazníkům 250 200 vozů, což převyšuje výsledek předchozího roku o 17,7 %.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?