Škoda se účastní prvního mezinárodního veletrhu China International Import Exhibition (5.-10. listopadu), kde má světovou premiéru nová vlajková loď značky v Číně – Škoda Kodiaq GT. Společně s tímto modelem Škoda v Číně pokračuje ve své SUV-ofenzívě. Bernhard Maier, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, se v pondělí společně s oficiální českou delegací, připojil k setkání čínského prezidenta Si Ťin-pchinga s českým prezidentem Milošem Zemanem.
„Čína zůstává jedním ze základních kamenů růstové strategie společnosti Škoda Auto. Společně s našimi partnery budeme v Číně pokračovat v realizaci našeho pětiletého investičního plánu ve výši přes 15 miliard RMB a budeme tak dále posilovat naší pozici v tomto regionu,“ řekl Bernhard Maier, předseda představenstva Škoda Auto, na česko-čínském obchodním fóru konaném v průběhu China International Import Exhibition (CIIE). „CIIE dává společnosti Škoda AUTO vynikající příležitost potvrdit dlouhodobý závazek vůči nejdůležitějšímu jednotnému trhu značky. Zároveň jsme rádi, že můžeme na českém národním stánku představit naši novou vlajkovou loď Kodiaq GT,“ dodává Maier.
Škoda je jednou z nejúspěšnějších českých značek v Číně. S modelem Kodiaq GT nabídne Škoda poprvé v segmentu SUV vůz, v němž se snoubí robustnost a univerzálnost SUV se sportovní elegancí a dynamikou kupé. Značka tak osloví nové skupiny zákazníků, orientované na dynamický životní styl. Svou oficiální premiéru v Číně bude mít nový Kodiaq GT na autosalonu Guangzhou Motor Show, který se bude konat od 16. do 25. listopadu 2018.
Dr. Ralf Hanschen, prezident společnosti Škoda China, říká: „Škoda Kodiaq GT je dalším milníkem v naší SUV-ofenzívě v Číně. S uvedením modelu Kodiaq GT také zároveň zvyšujeme povědomí o značce Škoda. I nadále budeme zákazníkům nabízet chytrá řešení, která jim usnadníkaždodenní život.“
Během státní návštěvy prezidenta Si Ťin-pchinga v České republice před dvěma lety podepsaly společnosti Volkswagen, SAIC a Škoda Memorandum o porozumění, které zahrnuje pětiletý investiční plán v hodnotě přes 15 miliard RMB. Jedná se o největší investiční program v historii společnosti Škoda v Číně.
Důležitým pilířem této iniciativy je SUV-ofenzíva na čínském trhu. SUV-ofenzíva odstartovala uvedením vozu Škoda Kodiaq v roce 2017. Škoda Karoq a také model Kamiq byly uvedeny na čínský trh v první polovině roku 2018. V letošním roce představují vozy SUV více než 30 procent celkových dodávek vozů Škoda v Číně. Škoda Kodiaq GT bude novým vrcholným modelem české značky v Číně. První SUV-kupé značky Škoda je dalším milníkem SUV-ofenzívy automobilky Škoda .
Spojení automobilky Škoda s Čínou sahá až do roku 1935, kdy byl do Číny dovezen vůz Škoda Popular. O rok později provozovala česká značka v Říši středu pět obchodních zastoupení. V roce 2007 se česká automobilka na čínský trh vrátila. Škoda v rámci partnerství se společností SAIC Volkswagen nejprve zahájila lokální výrobu modelu Octavia. Od roku 2010 je Čína nejvýznamnějším trhem značky. V roce 2013 byl na čínský trh dodán miliontý vůz. V roce 2017 dodala automobilka na čínský trh 325 000 vozů, což představuje každý čtvrtý celosvětově dodaný vůz, a zaznamenala tak nový rekord. V únoru 2017, pouhých deset let od návratu na čínský trh, dodala Škoda svůj dvoumiliontý vůz čínskému zákazníkovi.
Během prvních devíti měsíců roku 2018 zaznamenala Škoda v Číně dvouciferný růst. Do konce září dodala Škoda čínským zákazníkům 250 200 vozů, což převyšuje výsledek předchozího roku o 17,7 %.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?