Designová skica poodhaluje interiér nového modelu Škoda Scala. Nový kompaktní model jako první vůz značky Škoda disponuje nejnovější generací infotainmentu s volně stojícím displejem, umístěným vysoko na palubní desce, v zorném poli řidiče. Na přání dodávaný Virtuální Kokpit nabízí největší displej ve třídě. Vedle nových dekorů a ušlechtilých materiálů se Škoda Scala vyznačuje velkorysou prostorností a s objemem 467 litrů také největším zavazadlovým prostorem ve svém segmentu.
Nový koncept interiéru sleduje směr, který naznačila studie Škoda Vision RS. Nová Scala, jako první sériový vůz značky, přebírá její emocionální design. Zcela nově řešená palubní deska plynule navazuje na atraktivní tvarosloví exteriéru. Charakteristická linka kolem vysoko umístěného displeje cituje linie kapoty.
Pod displejem navíc utváří ergonomickou opěrku pro ruku, ovládající dotykovou obrazovku. Měkčený povrch přístrojové desky s velkoplošnými dekory, podobně jako výplně dveří, mají novou, specifickou úpravu povrchu, která napodobuje krystalickou strukturu. Jde o prvek interiéru, který bude od nynějška pro vozy značky Škoda typický.
Příjemný dojem prostornosti modelu Škoda Scala dodává barevné kontrastní obšití potahů sedadel, resp. ambientní osvětlení, u něhož lze volit mezi bílým a červeným světlem, případně několika teplými odstíny. Čalounění sedadel je na přání z ušlechtilého mikrovlákna Suedia. Pro vozy značky Škoda velkorysá nabídka místa v interiéru je i ve voze Scala důvodem ke spokojenosti posádky.
Umožňuje to 2 649 milimetrů dlouhý rozvor náprav. Cestující na zadních sedadlech mají před koleny celých 73 milimetrů volného místa – což je stejná hodnota jako v modelu Škoda Octavia. Prostor nad zadními sedadly je s 982 milimetry nejlepší hodnotou mezi srovnatelnými vozy. Zavazadlový prostor modelu Škoda Scala je s objemem 467 litrů také největší ve své třídě. Po sklopení zadních sedadel objem vzroste na 1 410 litrů.
Nejlepších hodnot ve třídě kompaktních vozů dosahuje Škoda Scala také v disciplíně velikost displejů. Konfigurovatelný, na přání dodávaný Virtuální Kokpit má úhlopříčku 10,25 palce a nabízí řidiči pět různých zobrazení. Systémy infotainmentu, které vycházejí z nejnovější generace modulární stavebnice MIB, mají dotykovou obrazovku s úhlopříčkou až 9,2 palce, která je umístěná vysoko na palubní desce, tedy optimálně v zorném poli řidiče.
Díky nové generaci mobilních online-služeb Škoda Connect mohou cestující vůz zamykat a odemykat pomocí mobilního telefonu a aktualizovat software infotainmentu nebo navigační mapu „vzduchem“. Jako první model značky Škoda budou všechny vozy Škoda Scala vždy online.
Řada asistenčních systémů posunuje, v souhře se systémy pasivní bezpečnosti, vůz Škoda Scala na velmi vysokou úroveň bezpečnosti.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?