Designová skica poodhaluje interiér nového modelu Škoda Scala. Nový kompaktní model jako první vůz značky Škoda disponuje nejnovější generací infotainmentu s volně stojícím displejem, umístěným vysoko na palubní desce, v zorném poli řidiče. Na přání dodávaný Virtuální Kokpit nabízí největší displej ve třídě. Vedle nových dekorů a ušlechtilých materiálů se Škoda Scala vyznačuje velkorysou prostorností a s objemem 467 litrů také největším zavazadlovým prostorem ve svém segmentu.
Nový koncept interiéru sleduje směr, který naznačila studie Škoda Vision RS. Nová Scala, jako první sériový vůz značky, přebírá její emocionální design. Zcela nově řešená palubní deska plynule navazuje na atraktivní tvarosloví exteriéru. Charakteristická linka kolem vysoko umístěného displeje cituje linie kapoty.
Pod displejem navíc utváří ergonomickou opěrku pro ruku, ovládající dotykovou obrazovku. Měkčený povrch přístrojové desky s velkoplošnými dekory, podobně jako výplně dveří, mají novou, specifickou úpravu povrchu, která napodobuje krystalickou strukturu. Jde o prvek interiéru, který bude od nynějška pro vozy značky Škoda typický.
Příjemný dojem prostornosti modelu Škoda Scala dodává barevné kontrastní obšití potahů sedadel, resp. ambientní osvětlení, u něhož lze volit mezi bílým a červeným světlem, případně několika teplými odstíny. Čalounění sedadel je na přání z ušlechtilého mikrovlákna Suedia. Pro vozy značky Škoda velkorysá nabídka místa v interiéru je i ve voze Scala důvodem ke spokojenosti posádky.
Umožňuje to 2 649 milimetrů dlouhý rozvor náprav. Cestující na zadních sedadlech mají před koleny celých 73 milimetrů volného místa – což je stejná hodnota jako v modelu Škoda Octavia. Prostor nad zadními sedadly je s 982 milimetry nejlepší hodnotou mezi srovnatelnými vozy. Zavazadlový prostor modelu Škoda Scala je s objemem 467 litrů také největší ve své třídě. Po sklopení zadních sedadel objem vzroste na 1 410 litrů.
Nejlepších hodnot ve třídě kompaktních vozů dosahuje Škoda Scala také v disciplíně velikost displejů. Konfigurovatelný, na přání dodávaný Virtuální Kokpit má úhlopříčku 10,25 palce a nabízí řidiči pět různých zobrazení. Systémy infotainmentu, které vycházejí z nejnovější generace modulární stavebnice MIB, mají dotykovou obrazovku s úhlopříčkou až 9,2 palce, která je umístěná vysoko na palubní desce, tedy optimálně v zorném poli řidiče.
Díky nové generaci mobilních online-služeb Škoda Connect mohou cestující vůz zamykat a odemykat pomocí mobilního telefonu a aktualizovat software infotainmentu nebo navigační mapu „vzduchem“. Jako první model značky Škoda budou všechny vozy Škoda Scala vždy online.
Řada asistenčních systémů posunuje, v souhře se systémy pasivní bezpečnosti, vůz Škoda Scala na velmi vysokou úroveň bezpečnosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.