Škoda Scala odhaluje nový koncept interiéru, inspiraci čerpala z Vision RS

Ve voze Škoda Scala bude mít premiéru nový koncept interiéru, pro který je charakteristická nová přístrojová deska a vysoko umístěný centrální displej
Ve voze Škoda Scala bude mít premiéru nový koncept interiéru, pro který je charakteristická nová přístrojová deska a vysoko umístěný centrální displej, foto: Škoda Auto
Antonín Marek , AutoRoad.cz 7. listopadu 2018 08:23
Sdílej:

Designová skica poodhaluje interiér nového modelu Škoda Scala. Nový kompaktní model jako první vůz značky Škoda disponuje nejnovější generací infotainmentu s volně stojícím displejem, umístěným vysoko na palubní desce, v zorném poli řidiče. Na přání dodávaný Virtuální Kokpit nabízí největší displej ve třídě. Vedle nových dekorů a ušlechtilých materiálů se Škoda Scala vyznačuje velkorysou prostorností a s objemem 467 litrů také největším zavazadlovým prostorem ve svém segmentu.

Nový koncept interiéru sleduje směr, který naznačila studie Škoda Vision RS. Nová Scala, jako první sériový vůz značky, přebírá její emocionální design. Zcela nově řešená palubní deska plynule navazuje na atraktivní tvarosloví exteriéru. Charakteristická linka kolem vysoko umístěného displeje cituje linie kapoty.

Pod displejem navíc utváří ergonomickou opěrku pro ruku, ovládající dotykovou obrazovku. Měkčený povrch přístrojové desky s velkoplošnými dekory, podobně jako výplně dveří, mají novou, specifickou úpravu povrchu, která napodobuje krystalickou strukturu. Jde o prvek interiéru, který bude od nynějška pro vozy značky Škoda typický.

Příjemný dojem prostornosti modelu Škoda Scala dodává barevné kontrastní obšití potahů sedadel, resp. ambientní osvětlení, u něhož lze volit mezi bílým a červeným světlem, případně několika teplými odstíny. Čalounění sedadel je na přání z ušlechtilého mikrovlákna Suedia. Pro vozy značky Škoda velkorysá nabídka místa v interiéru je i ve voze Scala důvodem ke spokojenosti posádky.

Umožňuje to 2 649 milimetrů dlouhý rozvor náprav. Cestující na zadních sedadlech mají před koleny celých 73 milimetrů volného místa – což je stejná hodnota jako v modelu Škoda Octavia. Prostor nad zadními sedadly je s 982 milimetry nejlepší hodnotou mezi srovnatelnými vozy. Zavazadlový prostor modelu Škoda Scala je s objemem 467 litrů také největší ve své třídě. Po sklopení zadních sedadel objem vzroste na 1 410 litrů.

Nejlepších hodnot ve třídě kompaktních vozů dosahuje Škoda Scala také v disciplíně velikost displejů. Konfigurovatelný, na přání dodávaný Virtuální Kokpit má úhlopříčku 10,25 palce a nabízí řidiči pět různých zobrazení. Systémy infotainmentu, které vycházejí z nejnovější generace modulární stavebnice MIB, mají dotykovou obrazovku s úhlopříčkou až 9,2 palce, která je umístěná vysoko na palubní desce, tedy optimálně v zorném poli řidiče.

Díky nové generaci mobilních online-služeb Škoda Connect mohou cestující vůz zamykat a odemykat pomocí mobilního telefonu a aktualizovat software infotainmentu nebo navigační mapu „vzduchem“. Jako první model značky Škoda budou všechny vozy Škoda Scala vždy online.

Řada asistenčních systémů posunuje, v souhře se systémy pasivní bezpečnosti, vůz Škoda Scala na velmi vysokou úroveň bezpečnosti.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.