Designová skica poodhaluje interiér nového modelu Škoda Scala. Nový kompaktní model jako první vůz značky Škoda disponuje nejnovější generací infotainmentu s volně stojícím displejem, umístěným vysoko na palubní desce, v zorném poli řidiče. Na přání dodávaný Virtuální Kokpit nabízí největší displej ve třídě. Vedle nových dekorů a ušlechtilých materiálů se Škoda Scala vyznačuje velkorysou prostorností a s objemem 467 litrů také největším zavazadlovým prostorem ve svém segmentu.
Nový koncept interiéru sleduje směr, který naznačila studie Škoda Vision RS. Nová Scala, jako první sériový vůz značky, přebírá její emocionální design. Zcela nově řešená palubní deska plynule navazuje na atraktivní tvarosloví exteriéru. Charakteristická linka kolem vysoko umístěného displeje cituje linie kapoty.
Pod displejem navíc utváří ergonomickou opěrku pro ruku, ovládající dotykovou obrazovku. Měkčený povrch přístrojové desky s velkoplošnými dekory, podobně jako výplně dveří, mají novou, specifickou úpravu povrchu, která napodobuje krystalickou strukturu. Jde o prvek interiéru, který bude od nynějška pro vozy značky Škoda typický.
Příjemný dojem prostornosti modelu Škoda Scala dodává barevné kontrastní obšití potahů sedadel, resp. ambientní osvětlení, u něhož lze volit mezi bílým a červeným světlem, případně několika teplými odstíny. Čalounění sedadel je na přání z ušlechtilého mikrovlákna Suedia. Pro vozy značky Škoda velkorysá nabídka místa v interiéru je i ve voze Scala důvodem ke spokojenosti posádky.
Umožňuje to 2 649 milimetrů dlouhý rozvor náprav. Cestující na zadních sedadlech mají před koleny celých 73 milimetrů volného místa – což je stejná hodnota jako v modelu Škoda Octavia. Prostor nad zadními sedadly je s 982 milimetry nejlepší hodnotou mezi srovnatelnými vozy. Zavazadlový prostor modelu Škoda Scala je s objemem 467 litrů také největší ve své třídě. Po sklopení zadních sedadel objem vzroste na 1 410 litrů.
Nejlepších hodnot ve třídě kompaktních vozů dosahuje Škoda Scala také v disciplíně velikost displejů. Konfigurovatelný, na přání dodávaný Virtuální Kokpit má úhlopříčku 10,25 palce a nabízí řidiči pět různých zobrazení. Systémy infotainmentu, které vycházejí z nejnovější generace modulární stavebnice MIB, mají dotykovou obrazovku s úhlopříčkou až 9,2 palce, která je umístěná vysoko na palubní desce, tedy optimálně v zorném poli řidiče.
Díky nové generaci mobilních online-služeb Škoda Connect mohou cestující vůz zamykat a odemykat pomocí mobilního telefonu a aktualizovat software infotainmentu nebo navigační mapu „vzduchem“. Jako první model značky Škoda budou všechny vozy Škoda Scala vždy online.
Řada asistenčních systémů posunuje, v souhře se systémy pasivní bezpečnosti, vůz Škoda Scala na velmi vysokou úroveň bezpečnosti.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.