Reklama na Volkswagen Amarok si utahovala ze zákazů v televizi, nakonec ji ale také zakázali

Reklama na Volkswagen Amarok V6 si utahovala ze zákazů v reklamách, nakonec ji ale také zakázali
Reklama na Volkswagen Amarok V6 si utahovala ze zákazů v reklamách, nakonec ji ale také zakázali, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 5. listopadu 2018 09:35
Sdílej:

Svět televizních reklam je zajímavý, ale poměrně dost sešněrovaný. Pokud chce (nejen) automobilka dostat svůj produkt na televizní obrazovky, musí splňovat řadu podmínek, které se v každém státě poněkud liší. Australské zastoupení Volkswagenu se proto rozhodlo si z těchto omezení vystřelit, reakce na sebe však nenechala dlouho čekat.

Věděli jste například, že na australských televizních obrazovkách by se neměly objevovat záběry, ve kterých automobil skáče přes rozbitý terén? Nebo záběry, ve kterých jede do kopce proti padajícímu kamení? Jakkoliv vtipně totiž mohou vypadat na obrazovkách, diváků by se to mohlo dotknout. A co hůř, diváci by se mohli pokusit je napodobovat.

Australské zastoupení se proto rozhodlo, že ve své poslední reklamě na pick-up Amarok s motorem V6 si ze všech těchto zákazů a omezení vystřelí. Její reklama, která nesla název „Too powerful for TV" (v překladu „Příliš silný pro TV"), se snažila všechny zákazy obejít a vystřelit si z nich, ovšem nakonec ji televizní rada pro reklamy stejně zakázala. Ironické, ne?

Problémem přitom nebyly výše zmíněné kaskadérské kousky, které se automobilka rozhodla obejít pomocí malých modelů či animací. Australská rada pro  televizní reklamy se rozhodla reklamu zakázat kvůli tomu, že ukazuje „řízení, které je nebezpečné a porušuje silniční pravidla."

Scéna, o které se mluví, ukazuje Amarok během snahy předjet dvojici tzv. road-trainů. Další problém pak rada pro reklamu spatřovala v tom, že Amarok během předjíždění vyjel ze silnice a oba nákladní vozy předjel mimo silnici. Takové praktiky za volantem, ačkoliv byly vytvořeny pomocí animace, jsou ale v rozporu s australskými silničními pravidly.

„Ačkoliv reklama obsahuje řadu fantastických elementů, scéna, ve které se vůz snaží předjet silniční vlaky, představuje realistický scénář, který by mohl být označen jako nebezpečné či bezohledné řízení" uvedla rada. Další problém představuje scéna, kdy se vůz rozhodne předjet oba náklaďáky mimo silnici, což opět představuje bezohlednou jízdu a mohlo by to být vyhodnoceno i jako porušování silničních pravidel.

Volkswagen tak musel 60-sekundovou reklamu stáhnout a rozhodl se ji upravit tak, aby vyhovovala australským standardům pro reklamu. Její nová verze by měla být představena 5. prosince a my jsme docela zvědaví, jaké ústupky Volkswagen předvede.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.