Svět televizních reklam je zajímavý, ale poměrně dost sešněrovaný. Pokud chce (nejen) automobilka dostat svůj produkt na televizní obrazovky, musí splňovat řadu podmínek, které se v každém státě poněkud liší. Australské zastoupení Volkswagenu se proto rozhodlo si z těchto omezení vystřelit, reakce na sebe však nenechala dlouho čekat.
Věděli jste například, že na australských televizních obrazovkách by se neměly objevovat záběry, ve kterých automobil skáče přes rozbitý terén? Nebo záběry, ve kterých jede do kopce proti padajícímu kamení? Jakkoliv vtipně totiž mohou vypadat na obrazovkách, diváků by se to mohlo dotknout. A co hůř, diváci by se mohli pokusit je napodobovat.
Australské zastoupení se proto rozhodlo, že ve své poslední reklamě na pick-up Amarok s motorem V6 si ze všech těchto zákazů a omezení vystřelí. Její reklama, která nesla název „Too powerful for TV" (v překladu „Příliš silný pro TV"), se snažila všechny zákazy obejít a vystřelit si z nich, ovšem nakonec ji televizní rada pro reklamy stejně zakázala. Ironické, ne?
Problémem přitom nebyly výše zmíněné kaskadérské kousky, které se automobilka rozhodla obejít pomocí malých modelů či animací. Australská rada pro televizní reklamy se rozhodla reklamu zakázat kvůli tomu, že ukazuje „řízení, které je nebezpečné a porušuje silniční pravidla."
Scéna, o které se mluví, ukazuje Amarok během snahy předjet dvojici tzv. road-trainů. Další problém pak rada pro reklamu spatřovala v tom, že Amarok během předjíždění vyjel ze silnice a oba nákladní vozy předjel mimo silnici. Takové praktiky za volantem, ačkoliv byly vytvořeny pomocí animace, jsou ale v rozporu s australskými silničními pravidly.
„Ačkoliv reklama obsahuje řadu fantastických elementů, scéna, ve které se vůz snaží předjet silniční vlaky, představuje realistický scénář, který by mohl být označen jako nebezpečné či bezohledné řízení" uvedla rada. Další problém představuje scéna, kdy se vůz rozhodne předjet oba náklaďáky mimo silnici, což opět představuje bezohlednou jízdu a mohlo by to být vyhodnoceno i jako porušování silničních pravidel.
Volkswagen tak musel 60-sekundovou reklamu stáhnout a rozhodl se ji upravit tak, aby vyhovovala australským standardům pro reklamu. Její nová verze by měla být představena 5. prosince a my jsme docela zvědaví, jaké ústupky Volkswagen předvede.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?