Svět televizních reklam je zajímavý, ale poměrně dost sešněrovaný. Pokud chce (nejen) automobilka dostat svůj produkt na televizní obrazovky, musí splňovat řadu podmínek, které se v každém státě poněkud liší. Australské zastoupení Volkswagenu se proto rozhodlo si z těchto omezení vystřelit, reakce na sebe však nenechala dlouho čekat.
Věděli jste například, že na australských televizních obrazovkách by se neměly objevovat záběry, ve kterých automobil skáče přes rozbitý terén? Nebo záběry, ve kterých jede do kopce proti padajícímu kamení? Jakkoliv vtipně totiž mohou vypadat na obrazovkách, diváků by se to mohlo dotknout. A co hůř, diváci by se mohli pokusit je napodobovat.
Australské zastoupení se proto rozhodlo, že ve své poslední reklamě na pick-up Amarok s motorem V6 si ze všech těchto zákazů a omezení vystřelí. Její reklama, která nesla název „Too powerful for TV" (v překladu „Příliš silný pro TV"), se snažila všechny zákazy obejít a vystřelit si z nich, ovšem nakonec ji televizní rada pro reklamy stejně zakázala. Ironické, ne?
Problémem přitom nebyly výše zmíněné kaskadérské kousky, které se automobilka rozhodla obejít pomocí malých modelů či animací. Australská rada pro televizní reklamy se rozhodla reklamu zakázat kvůli tomu, že ukazuje „řízení, které je nebezpečné a porušuje silniční pravidla."
Scéna, o které se mluví, ukazuje Amarok během snahy předjet dvojici tzv. road-trainů. Další problém pak rada pro reklamu spatřovala v tom, že Amarok během předjíždění vyjel ze silnice a oba nákladní vozy předjel mimo silnici. Takové praktiky za volantem, ačkoliv byly vytvořeny pomocí animace, jsou ale v rozporu s australskými silničními pravidly.
„Ačkoliv reklama obsahuje řadu fantastických elementů, scéna, ve které se vůz snaží předjet silniční vlaky, představuje realistický scénář, který by mohl být označen jako nebezpečné či bezohledné řízení" uvedla rada. Další problém představuje scéna, kdy se vůz rozhodne předjet oba náklaďáky mimo silnici, což opět představuje bezohlednou jízdu a mohlo by to být vyhodnoceno i jako porušování silničních pravidel.
Volkswagen tak musel 60-sekundovou reklamu stáhnout a rozhodl se ji upravit tak, aby vyhovovala australským standardům pro reklamu. Její nová verze by měla být představena 5. prosince a my jsme docela zvědaví, jaké ústupky Volkswagen předvede.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.