Svět televizních reklam je zajímavý, ale poměrně dost sešněrovaný. Pokud chce (nejen) automobilka dostat svůj produkt na televizní obrazovky, musí splňovat řadu podmínek, které se v každém státě poněkud liší. Australské zastoupení Volkswagenu se proto rozhodlo si z těchto omezení vystřelit, reakce na sebe však nenechala dlouho čekat.
Věděli jste například, že na australských televizních obrazovkách by se neměly objevovat záběry, ve kterých automobil skáče přes rozbitý terén? Nebo záběry, ve kterých jede do kopce proti padajícímu kamení? Jakkoliv vtipně totiž mohou vypadat na obrazovkách, diváků by se to mohlo dotknout. A co hůř, diváci by se mohli pokusit je napodobovat.
Australské zastoupení se proto rozhodlo, že ve své poslední reklamě na pick-up Amarok s motorem V6 si ze všech těchto zákazů a omezení vystřelí. Její reklama, která nesla název „Too powerful for TV" (v překladu „Příliš silný pro TV"), se snažila všechny zákazy obejít a vystřelit si z nich, ovšem nakonec ji televizní rada pro reklamy stejně zakázala. Ironické, ne?
Problémem přitom nebyly výše zmíněné kaskadérské kousky, které se automobilka rozhodla obejít pomocí malých modelů či animací. Australská rada pro televizní reklamy se rozhodla reklamu zakázat kvůli tomu, že ukazuje „řízení, které je nebezpečné a porušuje silniční pravidla."
Scéna, o které se mluví, ukazuje Amarok během snahy předjet dvojici tzv. road-trainů. Další problém pak rada pro reklamu spatřovala v tom, že Amarok během předjíždění vyjel ze silnice a oba nákladní vozy předjel mimo silnici. Takové praktiky za volantem, ačkoliv byly vytvořeny pomocí animace, jsou ale v rozporu s australskými silničními pravidly.
„Ačkoliv reklama obsahuje řadu fantastických elementů, scéna, ve které se vůz snaží předjet silniční vlaky, představuje realistický scénář, který by mohl být označen jako nebezpečné či bezohledné řízení" uvedla rada. Další problém představuje scéna, kdy se vůz rozhodne předjet oba náklaďáky mimo silnici, což opět představuje bezohlednou jízdu a mohlo by to být vyhodnoceno i jako porušování silničních pravidel.
Volkswagen tak musel 60-sekundovou reklamu stáhnout a rozhodl se ji upravit tak, aby vyhovovala australským standardům pro reklamu. Její nová verze by měla být představena 5. prosince a my jsme docela zvědaví, jaké ústupky Volkswagen předvede.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?