Svět televizních reklam je zajímavý, ale poměrně dost sešněrovaný. Pokud chce (nejen) automobilka dostat svůj produkt na televizní obrazovky, musí splňovat řadu podmínek, které se v každém státě poněkud liší. Australské zastoupení Volkswagenu se proto rozhodlo si z těchto omezení vystřelit, reakce na sebe však nenechala dlouho čekat.
Věděli jste například, že na australských televizních obrazovkách by se neměly objevovat záběry, ve kterých automobil skáče přes rozbitý terén? Nebo záběry, ve kterých jede do kopce proti padajícímu kamení? Jakkoliv vtipně totiž mohou vypadat na obrazovkách, diváků by se to mohlo dotknout. A co hůř, diváci by se mohli pokusit je napodobovat.
Australské zastoupení se proto rozhodlo, že ve své poslední reklamě na pick-up Amarok s motorem V6 si ze všech těchto zákazů a omezení vystřelí. Její reklama, která nesla název „Too powerful for TV" (v překladu „Příliš silný pro TV"), se snažila všechny zákazy obejít a vystřelit si z nich, ovšem nakonec ji televizní rada pro reklamy stejně zakázala. Ironické, ne?
Problémem přitom nebyly výše zmíněné kaskadérské kousky, které se automobilka rozhodla obejít pomocí malých modelů či animací. Australská rada pro televizní reklamy se rozhodla reklamu zakázat kvůli tomu, že ukazuje „řízení, které je nebezpečné a porušuje silniční pravidla."
Scéna, o které se mluví, ukazuje Amarok během snahy předjet dvojici tzv. road-trainů. Další problém pak rada pro reklamu spatřovala v tom, že Amarok během předjíždění vyjel ze silnice a oba nákladní vozy předjel mimo silnici. Takové praktiky za volantem, ačkoliv byly vytvořeny pomocí animace, jsou ale v rozporu s australskými silničními pravidly.
„Ačkoliv reklama obsahuje řadu fantastických elementů, scéna, ve které se vůz snaží předjet silniční vlaky, představuje realistický scénář, který by mohl být označen jako nebezpečné či bezohledné řízení" uvedla rada. Další problém představuje scéna, kdy se vůz rozhodne předjet oba náklaďáky mimo silnici, což opět představuje bezohlednou jízdu a mohlo by to být vyhodnoceno i jako porušování silničních pravidel.
Volkswagen tak musel 60-sekundovou reklamu stáhnout a rozhodl se ji upravit tak, aby vyhovovala australským standardům pro reklamu. Její nová verze by měla být představena 5. prosince a my jsme docela zvědaví, jaké ústupky Volkswagen předvede.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?