Automobilka Ford se připravuje na velké změny, v rámci kterých by měla na americkém trhu nabízet především vozy z kategorie SUV, crossovery a pick-upy. Jedním z mála modelů, který by měl velké změny na druhé straně oceánu přežít, je Mustang. Ten se sice v SUV nepromění, jeho karoserie by ale i tak měla doznat jistých změn.
Automobily typu SUV, crossover či pick-up jsou v posledních letech módním trendem a tak vlastně ani Fordu nelze vyčítat, že se chystá vyřadit z amerického trhu všechny ostatní (menší) modely. Ford Mustang, který se naštěstí v SUV nepromění, však také čekají změny. Kromě kabrioletu a dvoudveřového kupé bychom se totiž mohli dočkat i čtyřdveřového kupé.
Zajímavou novinku měla podle webu Mustang 6G naznačit sama automobilka a to již začátkem tohoto měsíce, kdy se konalo velké setkání s dealery. Tato událost na sebe strhla obrovskou pozornost zejména díky úniku prvních fotek nového Shelby Mustangu GT500, kromě toho však měl Ford naznačit i řadu dalších novinek.
A jednou z těch nejpodstatnějších měla být právě informace, podle které by se měl Ford Mustang objevit i v podobně čtyřdveřového kupé, pod jehož kapotou bude ukryt turbem přeplňovaný motor V8. Tento typ Mustangu by pak měl konkurovat vozům jako jsou Porsche Panamera, Audi A7 a dalším.
Více informací prozatím nemáme, ovšem web Mustang 6G ještě zdůrazňuje, že by se mělo jednat o zcela jiný typ vozu, než jakým má být nové čistě elektrické SUV, které bylo ohlášeno začátkem roku. To by se mělo svým designem inspirovat právě u Mustangu a jeho původní název měl být Mach 1 - po vlně kritiky ho však automobilka změnila.
Podle dalších neověřených zpráv by pak nový Mustang měl dostat turbem přeplňované motory V8, které mají využívat podobnou technologii, jakou známe od menších motorů EcoBoost.
Jak naznačuje web Motor1, pokud by se měl stát čtyřdveřový Mustang s motory Twin-turbo skutečností, pak si na něj zřejmě budeme muset počkat až do představení nové generace Mustangů. Samotné turbem-přeplňované motory pod kapotou i dvoudveřových Mustangů by pak zřejmě byly jen otázkou času.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?