Automobilka Ford se připravuje na velké změny, v rámci kterých by měla na americkém trhu nabízet především vozy z kategorie SUV, crossovery a pick-upy. Jedním z mála modelů, který by měl velké změny na druhé straně oceánu přežít, je Mustang. Ten se sice v SUV nepromění, jeho karoserie by ale i tak měla doznat jistých změn.
Automobily typu SUV, crossover či pick-up jsou v posledních letech módním trendem a tak vlastně ani Fordu nelze vyčítat, že se chystá vyřadit z amerického trhu všechny ostatní (menší) modely. Ford Mustang, který se naštěstí v SUV nepromění, však také čekají změny. Kromě kabrioletu a dvoudveřového kupé bychom se totiž mohli dočkat i čtyřdveřového kupé.
Zajímavou novinku měla podle webu Mustang 6G naznačit sama automobilka a to již začátkem tohoto měsíce, kdy se konalo velké setkání s dealery. Tato událost na sebe strhla obrovskou pozornost zejména díky úniku prvních fotek nového Shelby Mustangu GT500, kromě toho však měl Ford naznačit i řadu dalších novinek.
A jednou z těch nejpodstatnějších měla být právě informace, podle které by se měl Ford Mustang objevit i v podobně čtyřdveřového kupé, pod jehož kapotou bude ukryt turbem přeplňovaný motor V8. Tento typ Mustangu by pak měl konkurovat vozům jako jsou Porsche Panamera, Audi A7 a dalším.
Více informací prozatím nemáme, ovšem web Mustang 6G ještě zdůrazňuje, že by se mělo jednat o zcela jiný typ vozu, než jakým má být nové čistě elektrické SUV, které bylo ohlášeno začátkem roku. To by se mělo svým designem inspirovat právě u Mustangu a jeho původní název měl být Mach 1 - po vlně kritiky ho však automobilka změnila.
Podle dalších neověřených zpráv by pak nový Mustang měl dostat turbem přeplňované motory V8, které mají využívat podobnou technologii, jakou známe od menších motorů EcoBoost.
Jak naznačuje web Motor1, pokud by se měl stát čtyřdveřový Mustang s motory Twin-turbo skutečností, pak si na něj zřejmě budeme muset počkat až do představení nové generace Mustangů. Samotné turbem-přeplňované motory pod kapotou i dvoudveřových Mustangů by pak zřejmě byly jen otázkou času.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.