Automobilka Ford se připravuje na velké změny, v rámci kterých by měla na americkém trhu nabízet především vozy z kategorie SUV, crossovery a pick-upy. Jedním z mála modelů, který by měl velké změny na druhé straně oceánu přežít, je Mustang. Ten se sice v SUV nepromění, jeho karoserie by ale i tak měla doznat jistých změn.
Automobily typu SUV, crossover či pick-up jsou v posledních letech módním trendem a tak vlastně ani Fordu nelze vyčítat, že se chystá vyřadit z amerického trhu všechny ostatní (menší) modely. Ford Mustang, který se naštěstí v SUV nepromění, však také čekají změny. Kromě kabrioletu a dvoudveřového kupé bychom se totiž mohli dočkat i čtyřdveřového kupé.
Zajímavou novinku měla podle webu Mustang 6G naznačit sama automobilka a to již začátkem tohoto měsíce, kdy se konalo velké setkání s dealery. Tato událost na sebe strhla obrovskou pozornost zejména díky úniku prvních fotek nového Shelby Mustangu GT500, kromě toho však měl Ford naznačit i řadu dalších novinek.
A jednou z těch nejpodstatnějších měla být právě informace, podle které by se měl Ford Mustang objevit i v podobně čtyřdveřového kupé, pod jehož kapotou bude ukryt turbem přeplňovaný motor V8. Tento typ Mustangu by pak měl konkurovat vozům jako jsou Porsche Panamera, Audi A7 a dalším.
Více informací prozatím nemáme, ovšem web Mustang 6G ještě zdůrazňuje, že by se mělo jednat o zcela jiný typ vozu, než jakým má být nové čistě elektrické SUV, které bylo ohlášeno začátkem roku. To by se mělo svým designem inspirovat právě u Mustangu a jeho původní název měl být Mach 1 - po vlně kritiky ho však automobilka změnila.
Podle dalších neověřených zpráv by pak nový Mustang měl dostat turbem přeplňované motory V8, které mají využívat podobnou technologii, jakou známe od menších motorů EcoBoost.
Jak naznačuje web Motor1, pokud by se měl stát čtyřdveřový Mustang s motory Twin-turbo skutečností, pak si na něj zřejmě budeme muset počkat až do představení nové generace Mustangů. Samotné turbem-přeplňované motory pod kapotou i dvoudveřových Mustangů by pak zřejmě byly jen otázkou času.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.