Automobily BMW M3 jsou léty osvědčeným sportovním náčiním, se kterým si můžete užít spoustu legrace na silnicích i na okruhu. Automobilka však dlouho preferovala styl před praktičností a tak byl tento model roky dostupný pouze jako sedan či kupé, brzy by se ale nabídka mohla rozrůst ještě o kombík, po kterém část zákazníků dlouho marně volala.
Web Autocar totiž ve svém článku naznačuje, že automobilka potřebuje model, který by se mohl postavit konkurenci v podobně Audi RS4 nebo Mercedes-AMG C63 Estate. Neoficiální zdroje přímo z automobilky pak uvádí, že by se této role mohl chopit model M3 - tedy v provedení kombi.
Mnoho lidí věří, že právě nyní by mohl být vhodný čas pro uvedení modelu M3 v provedení kombi. Ostatně konkurenční výkonné modely s touto karoserií slaví ve světě celkem slušný úspěch. Mnichovská automobilka už navíc o této možnost uvažovala na přelomu tisíciletí, kdy mělo dokonce dojít ke stavbě konceptu. K výrobě sériového modelu ale nakonec nedošlo. Samotná stavba vozu však jistě nemohla být tak náročnou.
Rozhodujícím faktorem pro tento projekt se však samozřejmě nakonec stanou čísla a ekonomické výsledky. Hlavní otázka tedy zní: Dokázalo by BMW M3 kombi přitáhnout dostatek zájemců, aby se obhájily náklady na vývoj a produkci?
My si odpověď hádat netroufáme, ovšem podle webu TheDrive by vývoj nového modelu M3 kombi nemusel být zas tak náročný. Základní techniku by zřejmě stačilo jen přenést z karoserie sedan do karoserie kombi a drobné ladění odlišností už by nemuselo být příliš náročné časově ani finančně. Tedy minimálně na první pohled.
Teoreticky by tedy výroba modelu M3 kombi dávala smysl, ovšem na výsledek rozhodnutí automobilky si nejspíš budeme muset ještě chvíli počkat. Přesto to podle nás rozhodně není špatný nápad a fandíme mu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.