Parkovat v garáži výkonný sporťák, jakým je například Porsche Carrera GT, je snem mnoha lidí, na jeho realizaci však dosáhne jen hrstka vybraných. My ostatní se buď musíme smířit s nedostupností podobně exkluzivních vozů, nebo se můžeme pustit do stavby repliky. Jak už jsme ale v minulosti mnohokrát viděli, ne každá replika skončí tak, jak její autor původně zamýšlel.
A to je bohužel případ i této repliky Porsche Carrera GT, která vznikla na základu Pontiacu Fiero. Její autor se sice snažil držet základních designových charakteristik, ovšem řekněme si na rovinu, že rozdíly od originálu by se daly přehlédnout snad jen na velkou vzdálenost.
Kdo byl původním autorem této repliky nevíme, ovšem současný prodejce v inzerátu na eBay uvádí, že jeho otec už takto upravený vůz koupil. Technické specifikace byste hledali marně, jediné hodnotné informace se vztahují k funkčním brzdám, absenci MOT (britská obdoba STK), originálním kolům Porsche a ceně. Tahle replika je totiž na prodej za 12 995 liber, tedy cca 378 000 Kč.
Co se ukrývá pod kapotou bohužel netušíme, ovšem podle několika samolepek na voze by to měl být motor V12. Téměř každému je ale jasné, že jen motor by vyšel dráž, než jaká je hodnota vozu. Milovníci vozů Porsche by navíc jistě dodali, že takový motor nemá pod kapotou Carrery GT co dělat.
Originální Carrera GT totiž byla poháněna motorem V10 o objemu 5.7 litru, který generoval 603 koní a 590 Nm točivého momentu. Je tedy tristní, že si autor repliky alespoň neověřil základní informace.
Ještě tristnější je však pohled do kabiny, kde se autor opět vyřádil. Zatímco interiér Carrery GT disponoval prémiovými materiály a bohatou výbavou, v původním Fieru nastalo jen několik drobných změn, které celé vzezření ještě zhoršily.
Ačkoliv mnozí vidí ve stavbě repliky zajímavý způsob, jak parkovat v garáži něco zajímavého, měli by si uvědomit, že ani stavba podobného stroje není zrovna levnou záležitostí. A pokud začne člověk šetřit kde se dá, dopadá to podobně. Přitom finance, které musely na tuto repliku Porsche padnout, by jistě zaplatily nějaký starší ojetý sporťák, který by nabídl podstatně větší požitek z jízdy.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.