Replika Porsche Carrera GT baví internet, tohle se skutečně nepovedlo

Nepříliš zdařilá replika Porsche Carrera GT, postavená na základech Pontiacu Fierro, baví internet
Nepříliš zdařilá replika Porsche Carrera GT, postavená na základech Pontiacu Fierro, baví internet, foto: eBay
Antonín Marek , AutoRoad.cz 30. října 2018 11:59
Sdílej:

Parkovat v garáži výkonný sporťák, jakým je například Porsche Carrera GT, je snem mnoha lidí, na jeho realizaci však dosáhne jen hrstka vybraných. My ostatní se buď musíme smířit s nedostupností podobně exkluzivních vozů, nebo se můžeme pustit do stavby repliky. Jak už jsme ale v minulosti mnohokrát viděli, ne každá replika skončí tak, jak její autor původně zamýšlel.

A to je bohužel případ i této repliky Porsche Carrera GT, která vznikla na základu Pontiacu Fiero. Její autor se sice snažil držet základních designových charakteristik, ovšem řekněme si na rovinu, že rozdíly od originálu by se daly přehlédnout snad jen na velkou vzdálenost.

Kdo byl původním autorem této repliky nevíme, ovšem současný prodejce v inzerátu na eBay uvádí, že jeho otec už takto upravený vůz koupil. Technické specifikace byste hledali marně, jediné hodnotné informace se vztahují k funkčním brzdám, absenci MOT (britská obdoba STK), originálním kolům Porsche a ceně. Tahle replika je totiž na prodej za 12 995 liber, tedy cca 378 000 Kč.

Co se ukrývá pod kapotou bohužel netušíme, ovšem podle několika samolepek na voze by to měl být motor V12. Téměř každému je ale jasné, že jen motor by vyšel dráž, než jaká je hodnota vozu. Milovníci vozů Porsche by navíc jistě dodali, že takový motor nemá pod kapotou Carrery GT co dělat.

Originální Carrera GT totiž byla poháněna motorem V10 o objemu 5.7 litru, který generoval 603 koní a 590 Nm točivého momentu. Je tedy tristní, že si autor repliky alespoň neověřil základní informace.

Ještě tristnější je však pohled do kabiny, kde se autor opět vyřádil. Zatímco interiér Carrery GT disponoval prémiovými materiály a bohatou výbavou, v původním Fieru nastalo jen několik drobných změn, které celé vzezření ještě zhoršily.

Ačkoliv mnozí vidí ve stavbě repliky zajímavý způsob, jak parkovat v garáži něco zajímavého, měli by si uvědomit, že ani stavba podobného stroje není zrovna levnou záležitostí. A pokud začne člověk šetřit kde se dá, dopadá to podobně. Přitom finance, které musely na tuto repliku Porsche padnout, by jistě zaplatily nějaký starší ojetý sporťák, který by nabídl podstatně větší požitek z jízdy.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.