Replika Porsche Carrera GT baví internet, tohle se skutečně nepovedlo

Nepříliš zdařilá replika Porsche Carrera GT, postavená na základech Pontiacu Fierro, baví internet
Nepříliš zdařilá replika Porsche Carrera GT, postavená na základech Pontiacu Fierro, baví internet, foto: eBay
Antonín Marek , AutoRoad.cz 30. října 2018 11:59
Sdílej:

Parkovat v garáži výkonný sporťák, jakým je například Porsche Carrera GT, je snem mnoha lidí, na jeho realizaci však dosáhne jen hrstka vybraných. My ostatní se buď musíme smířit s nedostupností podobně exkluzivních vozů, nebo se můžeme pustit do stavby repliky. Jak už jsme ale v minulosti mnohokrát viděli, ne každá replika skončí tak, jak její autor původně zamýšlel.

A to je bohužel případ i této repliky Porsche Carrera GT, která vznikla na základu Pontiacu Fiero. Její autor se sice snažil držet základních designových charakteristik, ovšem řekněme si na rovinu, že rozdíly od originálu by se daly přehlédnout snad jen na velkou vzdálenost.

Kdo byl původním autorem této repliky nevíme, ovšem současný prodejce v inzerátu na eBay uvádí, že jeho otec už takto upravený vůz koupil. Technické specifikace byste hledali marně, jediné hodnotné informace se vztahují k funkčním brzdám, absenci MOT (britská obdoba STK), originálním kolům Porsche a ceně. Tahle replika je totiž na prodej za 12 995 liber, tedy cca 378 000 Kč.

Co se ukrývá pod kapotou bohužel netušíme, ovšem podle několika samolepek na voze by to měl být motor V12. Téměř každému je ale jasné, že jen motor by vyšel dráž, než jaká je hodnota vozu. Milovníci vozů Porsche by navíc jistě dodali, že takový motor nemá pod kapotou Carrery GT co dělat.

Originální Carrera GT totiž byla poháněna motorem V10 o objemu 5.7 litru, který generoval 603 koní a 590 Nm točivého momentu. Je tedy tristní, že si autor repliky alespoň neověřil základní informace.

Ještě tristnější je však pohled do kabiny, kde se autor opět vyřádil. Zatímco interiér Carrery GT disponoval prémiovými materiály a bohatou výbavou, v původním Fieru nastalo jen několik drobných změn, které celé vzezření ještě zhoršily.

Ačkoliv mnozí vidí ve stavbě repliky zajímavý způsob, jak parkovat v garáži něco zajímavého, měli by si uvědomit, že ani stavba podobného stroje není zrovna levnou záležitostí. A pokud začne člověk šetřit kde se dá, dopadá to podobně. Přitom finance, které musely na tuto repliku Porsche padnout, by jistě zaplatily nějaký starší ojetý sporťák, který by nabídl podstatně větší požitek z jízdy.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.