Parkovat v garáži výkonný sporťák, jakým je například Porsche Carrera GT, je snem mnoha lidí, na jeho realizaci však dosáhne jen hrstka vybraných. My ostatní se buď musíme smířit s nedostupností podobně exkluzivních vozů, nebo se můžeme pustit do stavby repliky. Jak už jsme ale v minulosti mnohokrát viděli, ne každá replika skončí tak, jak její autor původně zamýšlel.
A to je bohužel případ i této repliky Porsche Carrera GT, která vznikla na základu Pontiacu Fiero. Její autor se sice snažil držet základních designových charakteristik, ovšem řekněme si na rovinu, že rozdíly od originálu by se daly přehlédnout snad jen na velkou vzdálenost.
Kdo byl původním autorem této repliky nevíme, ovšem současný prodejce v inzerátu na eBay uvádí, že jeho otec už takto upravený vůz koupil. Technické specifikace byste hledali marně, jediné hodnotné informace se vztahují k funkčním brzdám, absenci MOT (britská obdoba STK), originálním kolům Porsche a ceně. Tahle replika je totiž na prodej za 12 995 liber, tedy cca 378 000 Kč.
Co se ukrývá pod kapotou bohužel netušíme, ovšem podle několika samolepek na voze by to měl být motor V12. Téměř každému je ale jasné, že jen motor by vyšel dráž, než jaká je hodnota vozu. Milovníci vozů Porsche by navíc jistě dodali, že takový motor nemá pod kapotou Carrery GT co dělat.
Originální Carrera GT totiž byla poháněna motorem V10 o objemu 5.7 litru, který generoval 603 koní a 590 Nm točivého momentu. Je tedy tristní, že si autor repliky alespoň neověřil základní informace.
Ještě tristnější je však pohled do kabiny, kde se autor opět vyřádil. Zatímco interiér Carrery GT disponoval prémiovými materiály a bohatou výbavou, v původním Fieru nastalo jen několik drobných změn, které celé vzezření ještě zhoršily.
Ačkoliv mnozí vidí ve stavbě repliky zajímavý způsob, jak parkovat v garáži něco zajímavého, měli by si uvědomit, že ani stavba podobného stroje není zrovna levnou záležitostí. A pokud začne člověk šetřit kde se dá, dopadá to podobně. Přitom finance, které musely na tuto repliku Porsche padnout, by jistě zaplatily nějaký starší ojetý sporťák, který by nabídl podstatně větší požitek z jízdy.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.