Parkovat v garáži výkonný sporťák, jakým je například Porsche Carrera GT, je snem mnoha lidí, na jeho realizaci však dosáhne jen hrstka vybraných. My ostatní se buď musíme smířit s nedostupností podobně exkluzivních vozů, nebo se můžeme pustit do stavby repliky. Jak už jsme ale v minulosti mnohokrát viděli, ne každá replika skončí tak, jak její autor původně zamýšlel.
A to je bohužel případ i této repliky Porsche Carrera GT, která vznikla na základu Pontiacu Fiero. Její autor se sice snažil držet základních designových charakteristik, ovšem řekněme si na rovinu, že rozdíly od originálu by se daly přehlédnout snad jen na velkou vzdálenost.
Kdo byl původním autorem této repliky nevíme, ovšem současný prodejce v inzerátu na eBay uvádí, že jeho otec už takto upravený vůz koupil. Technické specifikace byste hledali marně, jediné hodnotné informace se vztahují k funkčním brzdám, absenci MOT (britská obdoba STK), originálním kolům Porsche a ceně. Tahle replika je totiž na prodej za 12 995 liber, tedy cca 378 000 Kč.
Co se ukrývá pod kapotou bohužel netušíme, ovšem podle několika samolepek na voze by to měl být motor V12. Téměř každému je ale jasné, že jen motor by vyšel dráž, než jaká je hodnota vozu. Milovníci vozů Porsche by navíc jistě dodali, že takový motor nemá pod kapotou Carrery GT co dělat.
Originální Carrera GT totiž byla poháněna motorem V10 o objemu 5.7 litru, který generoval 603 koní a 590 Nm točivého momentu. Je tedy tristní, že si autor repliky alespoň neověřil základní informace.
Ještě tristnější je však pohled do kabiny, kde se autor opět vyřádil. Zatímco interiér Carrery GT disponoval prémiovými materiály a bohatou výbavou, v původním Fieru nastalo jen několik drobných změn, které celé vzezření ještě zhoršily.
Ačkoliv mnozí vidí ve stavbě repliky zajímavý způsob, jak parkovat v garáži něco zajímavého, měli by si uvědomit, že ani stavba podobného stroje není zrovna levnou záležitostí. A pokud začne člověk šetřit kde se dá, dopadá to podobně. Přitom finance, které musely na tuto repliku Porsche padnout, by jistě zaplatily nějaký starší ojetý sporťák, který by nabídl podstatně větší požitek z jízdy.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.