Intenzivní zaměření na sezónu DTM 2019: BMW M4 DTM, upravené podle specifikací třídy „Class 1“ a poháněné nově vyvinutým dvoulitrovým čtyřválcem BMW, se poprvé objevilo v pohybu za branami továrny BMW v Dingolfingu. První kilometry za volantem vozu poháněného BMW Turbo Power absolvoval tovární pilot Bruno Spengler (CAN).
Přeplňovaný motor je hlavní odlišností nových technických pravidel (Class 1) pro sezónu 2019 DTM. Původní osmiválce nahradí hospodárnější a výrazně výkonnější přeplňované čtyřválce s objemem dva litry. Všechny modifikace související se zabudováním nového motoru již byly na BMW M4 DTM provedeny.
Patří mezi ně především úprava nasávacích a výstupních otvorů, stejně jako úpravy související se systémy sání a výfuku. Další fáze vývoje nového závodního vozu tak, aby vyhovoval předpisům Class 1, budou provedeny před homologací vozu.
„BMW Turbo Power zažívá úspěchy ve světě automobilových závodů již téměř 50 let. Již v roce 1969, kdy BMW poprvé nasadilo v závodech cestovních vozů přeplňovaný motor, vybojoval Dieter Quester s BMW 2002 TI titul mistra Evropy.
V roce 1973 bylo BMW prvním německým výrobcem, který měl v podobě vozu BMW 2002 turbo ve své sériové produkci přeplňovaný motor. Nyní začínáme další kapitolu tohoto příběhu v DTM,“ řekl šéf BMW Motorsport Jens Marquardt.
„Po prvních kilometrech s novým DTM motorem se už nemohu dočkat na novou sezónu,“ řekl Spengler. „Už si dokážu představit, kolik radosti zažiju za volantem tak mocné BMW Turbo Power. Více výkonu je jednoznačně cítit. Nebude možné mít tak často plný plyn jako dříve, ale nejvyšší rychlosti přitom budou vyšší. Za volantem budeme muset pracovat ještě intenzivněji.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.