Intenzivní zaměření na sezónu DTM 2019: BMW M4 DTM, upravené podle specifikací třídy „Class 1“ a poháněné nově vyvinutým dvoulitrovým čtyřválcem BMW, se poprvé objevilo v pohybu za branami továrny BMW v Dingolfingu. První kilometry za volantem vozu poháněného BMW Turbo Power absolvoval tovární pilot Bruno Spengler (CAN).
Přeplňovaný motor je hlavní odlišností nových technických pravidel (Class 1) pro sezónu 2019 DTM. Původní osmiválce nahradí hospodárnější a výrazně výkonnější přeplňované čtyřválce s objemem dva litry. Všechny modifikace související se zabudováním nového motoru již byly na BMW M4 DTM provedeny.
Patří mezi ně především úprava nasávacích a výstupních otvorů, stejně jako úpravy související se systémy sání a výfuku. Další fáze vývoje nového závodního vozu tak, aby vyhovoval předpisům Class 1, budou provedeny před homologací vozu.
„BMW Turbo Power zažívá úspěchy ve světě automobilových závodů již téměř 50 let. Již v roce 1969, kdy BMW poprvé nasadilo v závodech cestovních vozů přeplňovaný motor, vybojoval Dieter Quester s BMW 2002 TI titul mistra Evropy.
V roce 1973 bylo BMW prvním německým výrobcem, který měl v podobě vozu BMW 2002 turbo ve své sériové produkci přeplňovaný motor. Nyní začínáme další kapitolu tohoto příběhu v DTM,“ řekl šéf BMW Motorsport Jens Marquardt.
„Po prvních kilometrech s novým DTM motorem se už nemohu dočkat na novou sezónu,“ řekl Spengler. „Už si dokážu představit, kolik radosti zažiju za volantem tak mocné BMW Turbo Power. Více výkonu je jednoznačně cítit. Nebude možné mít tak často plný plyn jako dříve, ale nejvyšší rychlosti přitom budou vyšší. Za volantem budeme muset pracovat ještě intenzivněji.“
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.