Navzdory všem předpovědím a problémům s logistikou se americké automobilce Tesla podařilo vykázat rekordní zisky 312 milionů dolarů. Největší podíl na tom měl dříve problémový Model 3, na jehož prodejích dokáže automobilka vydělat údajně až 20 %. K naprosto úspěšnému čtvrtletí tak chyběla jen o něco vyšší průměrná týdenní produkce.
Ve středu odpoledne zveřejnila automobilka Tesla své ekonomické výsledky za třetí čtvrtletí roku 2018, které poprvé ukázaly černá čísla. Navzdory problémům s logistikou i americkými úřady se automobilce podařilo vydělat 312 milionů dolarů. Zveřejnění výsledků za uplynulé čtvrtletí přitom provázela napjatá atmosféra. Navzdory běžné praxi, kde Tesly zveřejňuje výsledky ve středu ráno, bylo na poslední chvíli zveřejnění odsunuto na odpolední hodiny.
Výsledky také mimo jiné ukázaly, že Tesla byla schopna produkovat v průmětu 4 300 elektromobilů Model 3 týdně. To je přitom jen pouhých 700 kusů za jejím cílem 5 000 kusů týdně - podle zpráv webu The Drive se ji ale toto číslo dařilo koncem čtvrtletí běžně překonávat.
Pozitivní ekonomické výsledky měly samozřejmě obrovský dopad na cenu akcií. Ty vystřelily vzhůru o 15 % z původních 228.5 dolaru za akcii na konečných 331 dolarů za akcii. Od pondělí přitom akcie celkově vyskočily o 30.1 %.
Mnozí z vás si jistě také vzpomenou na nedávné články vztahující se k rozebrání Modelu 3, které prováděl Sandy Munro se svými kolegy. Ten následně vydal zprávu, podle které by Tesla mohla udělat ještě několik opatření, aby maximalizovala výdělečnost Modelu 3. A k tomu také od doby kdy Munro vůz rozebral došlo. V současnosti by měl Model 3 přinášet zisk přes 20 %. Tesla by se však podle svých prohlášení ráda dostala na výdělečnost až 25 %.
Tesle se navíc podařilo navýšit své finanční rezervy a problém by nemělo přestavovat ani splacení dluhu ve výši 230 milionu dolarů do konce tohoto roku. Za zmínku také stojí nedávná dohoda s čínskou vládou, která umožní vznik nové Gigafactory v Šanghaji. Hodnota tohoto projektu by se však měla vyšplhat na 2 miliardy dolarů. Ty chce Tesla získat na asijských trzích.
Navzdory tomuto ekonomickému úspěchu se však řada lidí ptá, jak moc je udržitelný. Model 3 se však dlouhodobě těší vysoké poptávce, na americkém trhu se řadí k nejprodávanějším vozidlům a mezi luxusními sedany nemá konkurenci. Automobilka však stále ještě bojuje s kvalitou výroby a zejména logistickými problémy.
Pravdou ale zůstává, že když Elon Musk krátce po výsledcích z minulého čtvrtletí sliboval, že příští již bude ziskové, věřil mu jen málokdo. Tesla to však skutečně dokázala.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?