Navzdory všem předpovědím a problémům s logistikou se americké automobilce Tesla podařilo vykázat rekordní zisky 312 milionů dolarů. Největší podíl na tom měl dříve problémový Model 3, na jehož prodejích dokáže automobilka vydělat údajně až 20 %. K naprosto úspěšnému čtvrtletí tak chyběla jen o něco vyšší průměrná týdenní produkce.
Ve středu odpoledne zveřejnila automobilka Tesla své ekonomické výsledky za třetí čtvrtletí roku 2018, které poprvé ukázaly černá čísla. Navzdory problémům s logistikou i americkými úřady se automobilce podařilo vydělat 312 milionů dolarů. Zveřejnění výsledků za uplynulé čtvrtletí přitom provázela napjatá atmosféra. Navzdory běžné praxi, kde Tesly zveřejňuje výsledky ve středu ráno, bylo na poslední chvíli zveřejnění odsunuto na odpolední hodiny.
Výsledky také mimo jiné ukázaly, že Tesla byla schopna produkovat v průmětu 4 300 elektromobilů Model 3 týdně. To je přitom jen pouhých 700 kusů za jejím cílem 5 000 kusů týdně - podle zpráv webu The Drive se ji ale toto číslo dařilo koncem čtvrtletí běžně překonávat.
Pozitivní ekonomické výsledky měly samozřejmě obrovský dopad na cenu akcií. Ty vystřelily vzhůru o 15 % z původních 228.5 dolaru za akcii na konečných 331 dolarů za akcii. Od pondělí přitom akcie celkově vyskočily o 30.1 %.
Mnozí z vás si jistě také vzpomenou na nedávné články vztahující se k rozebrání Modelu 3, které prováděl Sandy Munro se svými kolegy. Ten následně vydal zprávu, podle které by Tesla mohla udělat ještě několik opatření, aby maximalizovala výdělečnost Modelu 3. A k tomu také od doby kdy Munro vůz rozebral došlo. V současnosti by měl Model 3 přinášet zisk přes 20 %. Tesla by se však podle svých prohlášení ráda dostala na výdělečnost až 25 %.
Tesle se navíc podařilo navýšit své finanční rezervy a problém by nemělo přestavovat ani splacení dluhu ve výši 230 milionu dolarů do konce tohoto roku. Za zmínku také stojí nedávná dohoda s čínskou vládou, která umožní vznik nové Gigafactory v Šanghaji. Hodnota tohoto projektu by se však měla vyšplhat na 2 miliardy dolarů. Ty chce Tesla získat na asijských trzích.
Navzdory tomuto ekonomickému úspěchu se však řada lidí ptá, jak moc je udržitelný. Model 3 se však dlouhodobě těší vysoké poptávce, na americkém trhu se řadí k nejprodávanějším vozidlům a mezi luxusními sedany nemá konkurenci. Automobilka však stále ještě bojuje s kvalitou výroby a zejména logistickými problémy.
Pravdou ale zůstává, že když Elon Musk krátce po výsledcích z minulého čtvrtletí sliboval, že příští již bude ziskové, věřil mu jen málokdo. Tesla to však skutečně dokázala.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?