Když jde o ekologií, musí i staletí trvající řevnivost mezi Francií a Velkou Británií stranou. To potvrzuje i zpráva britské společnosti LEVC, jejíž elektrické taxíky, často označované jako nejsofistikovanější na světě, splnily podmínky pro používání v ulicích Paříže. Ta se tak brzy připojí k dalším evropským metropolím, které již propadly kouzlu tohoto tradičního "Black Cabu" v moderním provedení.
Elektrické taxíky TX eCity, které v britském Coventry vyrábí společnost London Electric Vehicle Company (LEVC), bývají často označovány jako celosvětově nejsofistikovanější elektrické taxíky. Kromě jejich účelného designu a vnitřního uspořádání tomu také nahrává jejich pohonný systém, který dokáže prodloužit dojezd prázdných baterií pomocí malého motoru.
Podle společnosti LEVC dovoluje toto uspořádání urazit až 607 kilometrů na jedno nabití či doplnění paliva, což rozhodně nejsou špatné hodnoty. Zvláště přihlédneme-li ke skutečnosti, že průměrný britský taxík urazí za den v průměru okolo 193 kilometrů. LEVC navíc dodává, že náklady na provoz TX eCity jsou podstatně nižší, než u jeho předchůdce TX4, který pracoval s konvenčním palivem.
Výsledkem je neustále vzrůstající popularita, která společnosti dovoluje dobývat stále další trhy. V současnosti se pohybuje zhruba 600 kusů jen po Londýně, ovšem v budoucnu bychom se měli dočkat těchto elektrických taxíků i v Amsterdamu, Berlíně, Hamburgu nebo Oslu.
Navzdory získání potřebných povolení se však elektrické taxíky do ulic Paříže ještě nějakou chvíli nepodívají. V současnosti totiž probíhají jednání s importérem, kvůli kterém by se dodávky mohly protáhnout až na druhou polovinu příštího roku. Podle prohlášení LEVC však nové taxíky přicházejí ve správnou dobu a budou mít zásadní vliv na 20 000 taxíků v Paříži.
Společnost tak možná naráží na francouzský boj nejen v hlavním městě, ale i v dalších významných regionech. Kvůli němu ale příští rok vstoupí platnost nařízení, kterým budou zakázány dieselové motory vyrobené před rokem 2005.
Chris Gubey, CEO společnosti, uvedl: „Vzhledem k problémům se znečištěním vzduchu ve francouzských městech se těšíme, že budeme moci poskytnout řidičům i pasažérům v Paříži nové možnosti, které se již setkaly s úspěšným přijetím. Tohle opět posiluje naši pozici v Evropě a my se těšíme, až budeme moci poskytnout naše služby městům nejen ve Francii, ale také v Norsku, Nizozemsku nebo Německu.
Nadšení vyjádřil i britský ministr energeticky a čistého rozvoje, podle kterého vede Velká Británie svět k omezování emisí a současně posiluje svou ekonomiku. Její rozvoj je ale ekologický a současně přináší další inovace a tisíce kvalitních pracovních míst, jak uvádí Motor1.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.