Když jde o ekologií, musí i staletí trvající řevnivost mezi Francií a Velkou Británií stranou. To potvrzuje i zpráva britské společnosti LEVC, jejíž elektrické taxíky, často označované jako nejsofistikovanější na světě, splnily podmínky pro používání v ulicích Paříže. Ta se tak brzy připojí k dalším evropským metropolím, které již propadly kouzlu tohoto tradičního "Black Cabu" v moderním provedení.
Elektrické taxíky TX eCity, které v britském Coventry vyrábí společnost London Electric Vehicle Company (LEVC), bývají často označovány jako celosvětově nejsofistikovanější elektrické taxíky. Kromě jejich účelného designu a vnitřního uspořádání tomu také nahrává jejich pohonný systém, který dokáže prodloužit dojezd prázdných baterií pomocí malého motoru.
Podle společnosti LEVC dovoluje toto uspořádání urazit až 607 kilometrů na jedno nabití či doplnění paliva, což rozhodně nejsou špatné hodnoty. Zvláště přihlédneme-li ke skutečnosti, že průměrný britský taxík urazí za den v průměru okolo 193 kilometrů. LEVC navíc dodává, že náklady na provoz TX eCity jsou podstatně nižší, než u jeho předchůdce TX4, který pracoval s konvenčním palivem.
Výsledkem je neustále vzrůstající popularita, která společnosti dovoluje dobývat stále další trhy. V současnosti se pohybuje zhruba 600 kusů jen po Londýně, ovšem v budoucnu bychom se měli dočkat těchto elektrických taxíků i v Amsterdamu, Berlíně, Hamburgu nebo Oslu.
Navzdory získání potřebných povolení se však elektrické taxíky do ulic Paříže ještě nějakou chvíli nepodívají. V současnosti totiž probíhají jednání s importérem, kvůli kterém by se dodávky mohly protáhnout až na druhou polovinu příštího roku. Podle prohlášení LEVC však nové taxíky přicházejí ve správnou dobu a budou mít zásadní vliv na 20 000 taxíků v Paříži.
Společnost tak možná naráží na francouzský boj nejen v hlavním městě, ale i v dalších významných regionech. Kvůli němu ale příští rok vstoupí platnost nařízení, kterým budou zakázány dieselové motory vyrobené před rokem 2005.
Chris Gubey, CEO společnosti, uvedl: „Vzhledem k problémům se znečištěním vzduchu ve francouzských městech se těšíme, že budeme moci poskytnout řidičům i pasažérům v Paříži nové možnosti, které se již setkaly s úspěšným přijetím. Tohle opět posiluje naši pozici v Evropě a my se těšíme, až budeme moci poskytnout naše služby městům nejen ve Francii, ale také v Norsku, Nizozemsku nebo Německu.
Nadšení vyjádřil i britský ministr energeticky a čistého rozvoje, podle kterého vede Velká Británie svět k omezování emisí a současně posiluje svou ekonomiku. Její rozvoj je ale ekologický a současně přináší další inovace a tisíce kvalitních pracovních míst, jak uvádí Motor1.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.