Když jde o ekologií, musí i staletí trvající řevnivost mezi Francií a Velkou Británií stranou. To potvrzuje i zpráva britské společnosti LEVC, jejíž elektrické taxíky, často označované jako nejsofistikovanější na světě, splnily podmínky pro používání v ulicích Paříže. Ta se tak brzy připojí k dalším evropským metropolím, které již propadly kouzlu tohoto tradičního "Black Cabu" v moderním provedení.
Elektrické taxíky TX eCity, které v britském Coventry vyrábí společnost London Electric Vehicle Company (LEVC), bývají často označovány jako celosvětově nejsofistikovanější elektrické taxíky. Kromě jejich účelného designu a vnitřního uspořádání tomu také nahrává jejich pohonný systém, který dokáže prodloužit dojezd prázdných baterií pomocí malého motoru.
Podle společnosti LEVC dovoluje toto uspořádání urazit až 607 kilometrů na jedno nabití či doplnění paliva, což rozhodně nejsou špatné hodnoty. Zvláště přihlédneme-li ke skutečnosti, že průměrný britský taxík urazí za den v průměru okolo 193 kilometrů. LEVC navíc dodává, že náklady na provoz TX eCity jsou podstatně nižší, než u jeho předchůdce TX4, který pracoval s konvenčním palivem.
Výsledkem je neustále vzrůstající popularita, která společnosti dovoluje dobývat stále další trhy. V současnosti se pohybuje zhruba 600 kusů jen po Londýně, ovšem v budoucnu bychom se měli dočkat těchto elektrických taxíků i v Amsterdamu, Berlíně, Hamburgu nebo Oslu.
Navzdory získání potřebných povolení se však elektrické taxíky do ulic Paříže ještě nějakou chvíli nepodívají. V současnosti totiž probíhají jednání s importérem, kvůli kterém by se dodávky mohly protáhnout až na druhou polovinu příštího roku. Podle prohlášení LEVC však nové taxíky přicházejí ve správnou dobu a budou mít zásadní vliv na 20 000 taxíků v Paříži.
Společnost tak možná naráží na francouzský boj nejen v hlavním městě, ale i v dalších významných regionech. Kvůli němu ale příští rok vstoupí platnost nařízení, kterým budou zakázány dieselové motory vyrobené před rokem 2005.
Chris Gubey, CEO společnosti, uvedl: „Vzhledem k problémům se znečištěním vzduchu ve francouzských městech se těšíme, že budeme moci poskytnout řidičům i pasažérům v Paříži nové možnosti, které se již setkaly s úspěšným přijetím. Tohle opět posiluje naši pozici v Evropě a my se těšíme, až budeme moci poskytnout naše služby městům nejen ve Francii, ale také v Norsku, Nizozemsku nebo Německu.
Nadšení vyjádřil i britský ministr energeticky a čistého rozvoje, podle kterého vede Velká Británie svět k omezování emisí a současně posiluje svou ekonomiku. Její rozvoj je ale ekologický a současně přináší další inovace a tisíce kvalitních pracovních míst, jak uvádí Motor1.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.