Médii celého světa proběhla zpráva, že Kanada ve středu oficiálně legalizovala rekreační užívání marihuany. Zanedlouho však přišla další zpráva, která už tak veselá není. Již hodinu po legalizaci totiž policisté zastavili prvního řidiče, který kouřil marihuanu během jízdy po dálnici.
Počínaje středou 17. října tohoto roku začala v Kanadě oficiálně platit legalizace marihuany. Již o necelou hodinu později ale policisté zastavili prvního řidiče, který si vychutnával požitek z kouření nově legalizované drogy během jízdy po dálnici. Pro alkohol i marihuanu, navzdory její legalizaci, však stále platí naprostý zákaz užívání během řízení.
Policisté nebyli schopni na místě zjistit, zda byla marihuana pořízena legálně, nebo se k ní řidič dostal ještě před legalizací - na to by ovšem mělo odpovědět vyšetřování. Ačkoliv je totiž konzumace legální, musí látky pocházet z legálního a licencovaného prodeje.
Na území celé Kanady však dostalo licenci k pěstování a zpracování pouze 120 společností, od kterých mohou zákazníci marihuanu legálně kupovat. V tomto případě se ale policisté podle The Drive spíše přiklání k možnosti, že marihuanu pořídil ilegálně.
Kromě zákazu kouření za volantem, což je plně pochopitelné, se však k nově legalizované marihuaně vztahuje v autě ještě jedno omezení: nesmí být umístěna v dosahu řidiče, pokud je vůz v pohybu na veřejné silnici. Ideálním místem k jejímu převážení je tak kufr.
Zpravodajský web CBC, který na případ také upozornil, navíc zveřejnil výši pokut, které řidičům hrozí. Za užívání marihuany ve vozidle na veřejné silnici i mimo silnici zaplatí řidiči pokutu 672 kanadských dolarů, tedy cca 11 500 Kč. Pokud policisté během silniční kontroly najdou marihuanu v autě, s výjimkou kufru, hrozí řidičům pokuta 237 kanadských dolarů, tedy cca 4 000 korun.
So … this happened early this morning: A Consume Cannabis in a Motor Vehicle ticket was issued. Just like alcohol, consuming cannabis is legal - and like alcohol, consuming it in your vehicle is **not**. #KnowYourRole pic.twitter.com/RR9AUBv4RN
— Winnipeg Police (@wpgpolice) 17. října 2018
Public safety is our commitment!! It is NOT ok for a driver to have marijuana beside them while operating a motor vehicle. Arrive alive, drive sober!! #HvilOPP ^JG pic.twitter.com/vJdFsxHvsJ
— OPP Central (@OPP_CR) 17. října 2018
Pokud by řidič usedl za volant s více jak 5 nano-gramy THC v krvi, vystavuje se stejnému postihu, jaký hrozí za řízení pod vlivem alkoholu. Během prvního prohřešku hrozí pokuta minimálně 1000 kanadských dolarů (cca 17 200 Kč), při dalších pak minimálně 30 dnů vězení.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?