Elektromobily Tesla patří dlouhodobě k nejprodávanějším na americkém trhu, ovšem díky masové výrobě Modelu 3 už mnohdy překonávají i prodeje tradičních sedanů se spalovacími motory od konkurenčních značek. Řada evropských automobilek proto připravuje odpověď, jakou může být i připravované elektrické BMW i4.
Během ženevského autosalonu, který se konal v březnu tohoto roku, potvrdila automobilka BMW dřívější spekulace, že její koncept iVision Dynamics skutečně dostane produkční variantu. Velice zjednodušeně by se mělo jednat o vzdáleného příbuzného modelu řady 4 Gran Coupe.
Od té doby jsme o připravovaném elektromobilu příliš neslyšeli, až doteď. Podle Autoexpress by měl produkční model, označovaný jako i4, dorazit na trh zhruba v roce 2021 a jeho cílem bude zaplnit mezeru mezi modely i3 a i8. Během nedávného autosalonu v Paříži navíc redaktoři magazínu mluvili s šéfem BMW Haraldem Krugerem, který potvrdil, že i4 dorazí po modelech iX3 a crossoveru iNEXT.
„V současnosti už máme na silnicích přes 300 000 elektromobilů a plug-in hybridů a další jsou na cestě," pronesl Kruger. „V roce 2019 máme v plánu představit elektrické Mini. V roce 2020 ožije model iX3 a v roce 2021 odhalíme BMW iNext. Takže tou dobou už budeme mít v nabídce okolo 5 modelů. Což podtrhuje naše odhodlání k mobilitě budoucnosti."
Díky modulární platformě CLAR, na které může automobilka postavit model poháněný benzínovým, naftovým, elektrickým i hybridním pohonem, může být model i4 prakticky součástí palety modelů řady 4 Gran Coupe. Pouze jeho design bude ve srovnání s modely i3 a i4 patrně usedlejší.
„Ano, i tak se to dá brát. Ta vozidla budou bližší automobilů, které jsou na trhu nyní. Podívejte se na iX3: je to skutečný model i, ale současně také X3. Podívejte se na model i4 a opět uvidíte, že je to klasické i, ale současně je dost podobné jiným vozidlům, které začínají čtyřkou," pronesl ředitel designového oddělení Adrian van Hoodonk.
Hlavním konkurentem modelu i4 mají být sedany Tesla Model S a Tesla Model 3. Těm by měl mnichovský elektromobil konkurovat i dojezdem, který by se podle předběžných odhadů mohl pohybovat okolo 600 kilometrů. Tedy více, než v současnosti nabízí Tesla.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.