Elektromobily Tesla patří dlouhodobě k nejprodávanějším na americkém trhu, ovšem díky masové výrobě Modelu 3 už mnohdy překonávají i prodeje tradičních sedanů se spalovacími motory od konkurenčních značek. Řada evropských automobilek proto připravuje odpověď, jakou může být i připravované elektrické BMW i4.
Během ženevského autosalonu, který se konal v březnu tohoto roku, potvrdila automobilka BMW dřívější spekulace, že její koncept iVision Dynamics skutečně dostane produkční variantu. Velice zjednodušeně by se mělo jednat o vzdáleného příbuzného modelu řady 4 Gran Coupe.
Od té doby jsme o připravovaném elektromobilu příliš neslyšeli, až doteď. Podle Autoexpress by měl produkční model, označovaný jako i4, dorazit na trh zhruba v roce 2021 a jeho cílem bude zaplnit mezeru mezi modely i3 a i8. Během nedávného autosalonu v Paříži navíc redaktoři magazínu mluvili s šéfem BMW Haraldem Krugerem, který potvrdil, že i4 dorazí po modelech iX3 a crossoveru iNEXT.
„V současnosti už máme na silnicích přes 300 000 elektromobilů a plug-in hybridů a další jsou na cestě," pronesl Kruger. „V roce 2019 máme v plánu představit elektrické Mini. V roce 2020 ožije model iX3 a v roce 2021 odhalíme BMW iNext. Takže tou dobou už budeme mít v nabídce okolo 5 modelů. Což podtrhuje naše odhodlání k mobilitě budoucnosti."
Díky modulární platformě CLAR, na které může automobilka postavit model poháněný benzínovým, naftovým, elektrickým i hybridním pohonem, může být model i4 prakticky součástí palety modelů řady 4 Gran Coupe. Pouze jeho design bude ve srovnání s modely i3 a i4 patrně usedlejší.
„Ano, i tak se to dá brát. Ta vozidla budou bližší automobilů, které jsou na trhu nyní. Podívejte se na iX3: je to skutečný model i, ale současně také X3. Podívejte se na model i4 a opět uvidíte, že je to klasické i, ale současně je dost podobné jiným vozidlům, které začínají čtyřkou," pronesl ředitel designového oddělení Adrian van Hoodonk.
Hlavním konkurentem modelu i4 mají být sedany Tesla Model S a Tesla Model 3. Těm by měl mnichovský elektromobil konkurovat i dojezdem, který by se podle předběžných odhadů mohl pohybovat okolo 600 kilometrů. Tedy více, než v současnosti nabízí Tesla.
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.