Elektromobily Tesla patří dlouhodobě k nejprodávanějším na americkém trhu, ovšem díky masové výrobě Modelu 3 už mnohdy překonávají i prodeje tradičních sedanů se spalovacími motory od konkurenčních značek. Řada evropských automobilek proto připravuje odpověď, jakou může být i připravované elektrické BMW i4.
Během ženevského autosalonu, který se konal v březnu tohoto roku, potvrdila automobilka BMW dřívější spekulace, že její koncept iVision Dynamics skutečně dostane produkční variantu. Velice zjednodušeně by se mělo jednat o vzdáleného příbuzného modelu řady 4 Gran Coupe.
Od té doby jsme o připravovaném elektromobilu příliš neslyšeli, až doteď. Podle Autoexpress by měl produkční model, označovaný jako i4, dorazit na trh zhruba v roce 2021 a jeho cílem bude zaplnit mezeru mezi modely i3 a i8. Během nedávného autosalonu v Paříži navíc redaktoři magazínu mluvili s šéfem BMW Haraldem Krugerem, který potvrdil, že i4 dorazí po modelech iX3 a crossoveru iNEXT.
„V současnosti už máme na silnicích přes 300 000 elektromobilů a plug-in hybridů a další jsou na cestě," pronesl Kruger. „V roce 2019 máme v plánu představit elektrické Mini. V roce 2020 ožije model iX3 a v roce 2021 odhalíme BMW iNext. Takže tou dobou už budeme mít v nabídce okolo 5 modelů. Což podtrhuje naše odhodlání k mobilitě budoucnosti."
Díky modulární platformě CLAR, na které může automobilka postavit model poháněný benzínovým, naftovým, elektrickým i hybridním pohonem, může být model i4 prakticky součástí palety modelů řady 4 Gran Coupe. Pouze jeho design bude ve srovnání s modely i3 a i4 patrně usedlejší.
„Ano, i tak se to dá brát. Ta vozidla budou bližší automobilů, které jsou na trhu nyní. Podívejte se na iX3: je to skutečný model i, ale současně také X3. Podívejte se na model i4 a opět uvidíte, že je to klasické i, ale současně je dost podobné jiným vozidlům, které začínají čtyřkou," pronesl ředitel designového oddělení Adrian van Hoodonk.
Hlavním konkurentem modelu i4 mají být sedany Tesla Model S a Tesla Model 3. Těm by měl mnichovský elektromobil konkurovat i dojezdem, který by se podle předběžných odhadů mohl pohybovat okolo 600 kilometrů. Tedy více, než v současnosti nabízí Tesla.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.