Uniqway, celoevropsky jedinečná carsharingová platforma pro studenty, vstupuje po úspěšné testovací fázi do každodenního provozu. Odteď je platforma k dispozici studentům a pedagogům Českého vysokého učení technického, Vysoké školy ekonomické a České zemědělské univerzity. Podmínky pro to, aby služba mohla vzniknout, vytvořily Škoda Auto ČR a Škoda Auto DigiLab.
Základní sazba pronájmů vozů se skládá z kombinace využitého času a najetých kilometrů: 29 Kč za hodinu a 4,90 za kilometr. Uniqway však zvýhodní delší zápůjčky například pro účely dlouhých jízd či výletů. Služba funguje na mezinárodní kartu ISIC, kterou disponuje každý student. Po bezplatné registraci se auta dají v aplikaci vyhledávat a rezervovat.
V současnosti je platforma k dispozici studentům a pedagogům Českého vysokého učení technického, Vysoké školy ekonomické a České zemědělské univerzity. Jak již ovšem automobilka uvedla ve své dřívější tiskové zprávě, brzy by se seznam mohl rozrůst o další vysoké školy.
Škoda Auto DigiLab provozuje i službu HoppyGo, která patří mezi největší poskytovatele peerto-peer carsharingu v České republice
O službě Uniqway
Škoda Auto systematicky podporuje mladé talenty a otevírá jim v celé řadě oblastí profesní perspektivy. Z tohoto důvodu společnost úzce spolupracuje s řadou vysokých škol v České republice. Díky projektu Uniqway se nyní spolupráce mezi tradiční automobilkou z Mladé Boleslavi a třemi pražskými univerzitami dostala na novou úroveň: poprvé automobilový výrobce umožní realizovat mobilní službu vyvinutou studenty.
Hlavní myšlenkou bylo nabídnout mobilitu i přes omezený rozpočet a chybějící auto. Škoda Auto a Škoda Auto DigiLab projekt financují, navíc poskytují studentům také mentory. Studenti se postarali o vývoj aplikace, grafický design, organizovali marketingové aktivity a vybrali auta.
Pro službu Uniqway vyvinuli studenti ve spolupráci se Škoda Auto ČR a Škoda Auto DigiLab webovou stránku a aplikaci. Po bezplatné registraci studentskou kartou ISIC mohou být vozidla přes aplikaci vyhledána a pronajata. Speciální tlačítko Uniqway v každém z 15 zcela nových modelů Škoda Fabia Style informuje pomocí barevného kódu, zda se vozidlo nachází v povolené parkovací zóně nebo na správném místě pro vrácení vozidla.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.