Automobilka Mitsubishi i nadále pokračuje v kampani, která nás má připravit na příchod nové generace oblíbeného pick-upu L200, na některých trzích také známého pod označením L200. Kromě nové fotografie, která odhaluje část kabiny, také konečně padlo datum, kdy bude vůz představen v celé kráse.
Již z prvního snímku bylo jasné, že maska vozu přesedlala na nejnovější designový jazyk automobilky, který nese označení Dynamic Shield. Kvůli rozměrům vozu však bylo potřeba masku poněkud upravit a roztáhnout, jak naznačují některé špionážní fotky.
Nový design masky sebou přináší hned několik výrazných změn, jako jsou podstatně hranatější hlavní světlomety, nebo horizontálně umístěné lampy denního svícení - podobný design přitom známe již od poslední generace modelu Outlander. Navíc bychom se mohli dočka i podstatně většího přívodu vzduchu v masce a upravených zadních svítilen.
Samotná konstrukce již šesté generace pick-upu by měla být navržena tak, aby byla ještě odolnější než doposud. Novinka by měla nabízet „vylepšení výkon, funkčnost, životnost, bezpečnost i celkovou úroveň zpracování," jak uvádí automobilka.
Odolnost nové L200 měla být „ověřena náročným testováním v reálných podmínkách a při vývoji byla zohledněna také zpětná vazba získaná od majitelů všech předcházejících generací po celém světě." Nová generace by tak měla dokonale vyhovovat požadavkům a poptávce.
Výše zmíněné „vylepšení výkonu" je však stále záhadou. V současnosti je L200 nabízena na evropském trhu s dvojicí 2.4 litrových turbodieselových motorů o výkonu 113 kW (154k) nebo 133 kW (181 k). Ty mohou být spojeny buď s šestistupňovým manuálem, nebo pětistupňovým automatem.
Zda dojde na úpravu motorů současných, nebo osazení zcela nových, prozatím nevíme. Nový model se však bude muset vypořádat s přísnějšími emisními limity. V nabídce by se navíc mohla objevit i modernější automatická převodovka.
Obecně je ale chystaná „nová" generace L200 považována spíše jen za facelift. Zcela nový model by měl totiž dorazit až v roce 2020 a jeho podvozek by měl být shodný s plánovanou novou generací Nissanu Navara, jak upozorňuje web Motor1.
Po skvělých zážitcích se současnou L200 se ale na novou generaci, která bude představena 9. listopadu, velice těším.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.