Už se vám to někdy určitě stalo. Ráno sednete do svého vozu a díky tuhé zimě venku se vám během mžiku zamlží čelní okno. Jenže právě to je potřeba k dobrému výhledu vpřed a málokdo si ví rady s tím, jak jej vlastně co nejrychleji a spolehlivě odmlžit.
Některé koncernové značky nabízí pro svá auta vyhřívané čelní sklo, které ve velké míře pomůže nejen s odmlžením, ale také s jeho odmrazením. Ale co mají dělat majitelé starších aut? Většinou okamžité zamlžení čelního okna ústí v to, že řidič vytáhne papírové ubrousky nebo hadřík a začne okno utírat. Jenže tohle je špatně.
Aby se uskutečnilo odmlžení co nejdříve, vzduch foukající na čelní okno z klimatizace musí mít co největší teplotu. Teplý vzduch logicky nasaje více vlhkosti a proto jsme si připravili několik základních kroků k tomu, jak rychle a spolehlivě odstranit "mlhu" a čelním skle.
Předně je potřeba dát ofuk ventilační soustavy výhradně na čelní sklo, společně s tím nastavit nejvyšší rychlost a teplotu. Výhodu mají ti, co mají ve svém autě klimatizaci, protože po jejím aktivování se celý proces zrychlí. Pozor ale na to, abyste neměli aktivovaný vnitřní okruh ventilace, touhle chybou by se vše jen zpomalilo. Předposledním krokem jsou lehce pootevřená okna, aby vzduch nasátý vlhkostí mohl cirkulovat z vozu ven.
Posledním krokem k pořádnému výhledu ven z auta je odstranění námrazy z oken. K tomu snad každý z nás používá škrabku na led, popřípadě speciální sprej na odmrazování. Naopak byste se měli vyvarovat politím okna horkou vodou, to se pak nebudete stačit divit, jak rychle vám okna popraskají.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?