Poslední generace Fordu GT je naprosto fascinující stroj, kterým nás automobilka dokonale zaskočila. Supersport vycházející ze soutěžního speciálu je unikátní v mnoha ohledech, včetně přísných smluvních podmínek týkajících se jeho vlastnictví. Jeden ze známých šťastlivců, který mohl tento vůz vlastnit, je však ignoroval a od té doby střídá modré GT majitele jak na běžícím pásu.
Nová generace Fordu GT je skutečně exkluzivní zboží, neboť se bude vyrábět jen v omezené sérii. Zájemce, kteří jsou hodni vůz vlastnit, proto vybírala zvláštní komise přímo v automobilce, která kromě jiného donutila majitele podepsat smlouvu, podle které nesmějí následující dva roky prodat vůz nikomu jinému než automobilce. To se v poslední době stává stále častější praxí, neboť vozy z limitovaných sérií jsou často skupovány překupníky, kteří se následně snaží cenu vyšroubovat. (a automobilka tak tratí)
Jedním z mála šťastlivců, který si mohl nové GT pořídit, byl i známý wrestler a herec John Cena, který vůz kupoval za cca 460 000 dolarů přímo od Fordu. Navzdory podepsané smlouvě však svoje modré GT rychle prodal a roztočil tím koloběh soudních i tahanic s právníky automobilky.
Za kolik peněz Cena vůz prodal nevíme, ovšem kupcem měla být společnost, který následně GT přeprodal autobazaru New Autos Inc. a to s nájezdem pouhých 30 mil. Cena i New Autos Inc. byli nakonec automobilkou zažalováni, ovšem celý spor skončil dohodou, jejíž detaily neznáme. Bernie Knaus, prezident New Autos Inc., však pro Jalopnik uvedl, že Cenovo GT je nyní vůbec prvním a zřejmě i jediným, které již oficiálně není kryto omezením týkajícím se jeho prodeje.
Příběh Cenova modrého GT tím ale rozhodně nekončí. Od společnosti New Autos Inc. koupil vůz nadšenec, který s zvýšil jeho nájezd na 600 mil. A zřejmě by s ním jezdil dodnes, kdyby mu to neznemožnily zdravotní problémy se zády. Protože však patřil k lidem, podle kterých mají auta jezdit a ne jen věčně stát v garáži, poslal svůj vůz do aukce.
Tu organizovala společnost Russo and Steel a vůz se prodalo za 1.43 milionu dolarů. Tedy téměř o milion dráž, než za kolik ho Cena kupoval. Zhruba měsíc poté se však to samé GT, které mělo na tachometru 626 mil, objevilo na další aukci. Tu pořádala společnost Mecum a GT se zde prodalo za 1.32 milionu dolarů.
Jak dlouho vydrží modrý Ford GT v rukou již svého pátého majitele není jasné, ovšem pokud by pokračovalo v zavedeném trendu, pravděpodobně ho uvidíme znovu na prodej do konce měsíce.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.