Poslední generace Fordu GT je naprosto fascinující stroj, kterým nás automobilka dokonale zaskočila. Supersport vycházející ze soutěžního speciálu je unikátní v mnoha ohledech, včetně přísných smluvních podmínek týkajících se jeho vlastnictví. Jeden ze známých šťastlivců, který mohl tento vůz vlastnit, je však ignoroval a od té doby střídá modré GT majitele jak na běžícím pásu.
Nová generace Fordu GT je skutečně exkluzivní zboží, neboť se bude vyrábět jen v omezené sérii. Zájemce, kteří jsou hodni vůz vlastnit, proto vybírala zvláštní komise přímo v automobilce, která kromě jiného donutila majitele podepsat smlouvu, podle které nesmějí následující dva roky prodat vůz nikomu jinému než automobilce. To se v poslední době stává stále častější praxí, neboť vozy z limitovaných sérií jsou často skupovány překupníky, kteří se následně snaží cenu vyšroubovat. (a automobilka tak tratí)
Jedním z mála šťastlivců, který si mohl nové GT pořídit, byl i známý wrestler a herec John Cena, který vůz kupoval za cca 460 000 dolarů přímo od Fordu. Navzdory podepsané smlouvě však svoje modré GT rychle prodal a roztočil tím koloběh soudních i tahanic s právníky automobilky.
Za kolik peněz Cena vůz prodal nevíme, ovšem kupcem měla být společnost, který následně GT přeprodal autobazaru New Autos Inc. a to s nájezdem pouhých 30 mil. Cena i New Autos Inc. byli nakonec automobilkou zažalováni, ovšem celý spor skončil dohodou, jejíž detaily neznáme. Bernie Knaus, prezident New Autos Inc., však pro Jalopnik uvedl, že Cenovo GT je nyní vůbec prvním a zřejmě i jediným, které již oficiálně není kryto omezením týkajícím se jeho prodeje.
Příběh Cenova modrého GT tím ale rozhodně nekončí. Od společnosti New Autos Inc. koupil vůz nadšenec, který s zvýšil jeho nájezd na 600 mil. A zřejmě by s ním jezdil dodnes, kdyby mu to neznemožnily zdravotní problémy se zády. Protože však patřil k lidem, podle kterých mají auta jezdit a ne jen věčně stát v garáži, poslal svůj vůz do aukce.
Tu organizovala společnost Russo and Steel a vůz se prodalo za 1.43 milionu dolarů. Tedy téměř o milion dráž, než za kolik ho Cena kupoval. Zhruba měsíc poté se však to samé GT, které mělo na tachometru 626 mil, objevilo na další aukci. Tu pořádala společnost Mecum a GT se zde prodalo za 1.32 milionu dolarů.
Jak dlouho vydrží modrý Ford GT v rukou již svého pátého majitele není jasné, ovšem pokud by pokračovalo v zavedeném trendu, pravděpodobně ho uvidíme znovu na prodej do konce měsíce.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.