Poslední generace Fordu GT je naprosto fascinující stroj, kterým nás automobilka dokonale zaskočila. Supersport vycházející ze soutěžního speciálu je unikátní v mnoha ohledech, včetně přísných smluvních podmínek týkajících se jeho vlastnictví. Jeden ze známých šťastlivců, který mohl tento vůz vlastnit, je však ignoroval a od té doby střídá modré GT majitele jak na běžícím pásu.
Nová generace Fordu GT je skutečně exkluzivní zboží, neboť se bude vyrábět jen v omezené sérii. Zájemce, kteří jsou hodni vůz vlastnit, proto vybírala zvláštní komise přímo v automobilce, která kromě jiného donutila majitele podepsat smlouvu, podle které nesmějí následující dva roky prodat vůz nikomu jinému než automobilce. To se v poslední době stává stále častější praxí, neboť vozy z limitovaných sérií jsou často skupovány překupníky, kteří se následně snaží cenu vyšroubovat. (a automobilka tak tratí)
Jedním z mála šťastlivců, který si mohl nové GT pořídit, byl i známý wrestler a herec John Cena, který vůz kupoval za cca 460 000 dolarů přímo od Fordu. Navzdory podepsané smlouvě však svoje modré GT rychle prodal a roztočil tím koloběh soudních i tahanic s právníky automobilky.
Za kolik peněz Cena vůz prodal nevíme, ovšem kupcem měla být společnost, který následně GT přeprodal autobazaru New Autos Inc. a to s nájezdem pouhých 30 mil. Cena i New Autos Inc. byli nakonec automobilkou zažalováni, ovšem celý spor skončil dohodou, jejíž detaily neznáme. Bernie Knaus, prezident New Autos Inc., však pro Jalopnik uvedl, že Cenovo GT je nyní vůbec prvním a zřejmě i jediným, které již oficiálně není kryto omezením týkajícím se jeho prodeje.
Příběh Cenova modrého GT tím ale rozhodně nekončí. Od společnosti New Autos Inc. koupil vůz nadšenec, který s zvýšil jeho nájezd na 600 mil. A zřejmě by s ním jezdil dodnes, kdyby mu to neznemožnily zdravotní problémy se zády. Protože však patřil k lidem, podle kterých mají auta jezdit a ne jen věčně stát v garáži, poslal svůj vůz do aukce.
Tu organizovala společnost Russo and Steel a vůz se prodalo za 1.43 milionu dolarů. Tedy téměř o milion dráž, než za kolik ho Cena kupoval. Zhruba měsíc poté se však to samé GT, které mělo na tachometru 626 mil, objevilo na další aukci. Tu pořádala společnost Mecum a GT se zde prodalo za 1.32 milionu dolarů.
Jak dlouho vydrží modrý Ford GT v rukou již svého pátého majitele není jasné, ovšem pokud by pokračovalo v zavedeném trendu, pravděpodobně ho uvidíme znovu na prodej do konce měsíce.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.