Tohle auto nesměl 2 roky nikdo prodat, přesto má pátého majitele. Jak je to možné?

John Cena a jeho Ford GT
John Cena a jeho Ford GT, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 11. října 2018 8:59
Sdílej:

Poslední generace Fordu GT je naprosto fascinující stroj, kterým nás automobilka dokonale zaskočila. Supersport vycházející ze soutěžního speciálu je unikátní v mnoha ohledech, včetně přísných smluvních podmínek týkajících se jeho vlastnictví. Jeden ze známých šťastlivců, který mohl tento vůz vlastnit, je však ignoroval a od té doby střídá modré GT majitele jak na běžícím pásu.

Nová generace Fordu GT je skutečně exkluzivní zboží, neboť se bude vyrábět jen v omezené sérii. Zájemce, kteří jsou hodni vůz vlastnit, proto vybírala zvláštní komise přímo v automobilce, která kromě jiného donutila majitele podepsat smlouvu, podle které nesmějí následující dva roky prodat vůz nikomu jinému než automobilce. To se v poslední době stává stále častější praxí, neboť vozy z limitovaných sérií jsou často skupovány překupníky, kteří se následně snaží cenu vyšroubovat. (a automobilka tak tratí)

Jedním z mála šťastlivců, který si mohl nové GT pořídit, byl i známý wrestler a herec John Cena, který vůz kupoval za cca 460 000 dolarů přímo od Fordu. Navzdory podepsané smlouvě však svoje modré GT rychle prodal a roztočil tím koloběh soudních i tahanic s právníky automobilky.

Za kolik peněz Cena vůz prodal nevíme, ovšem kupcem měla být společnost, který následně GT přeprodal autobazaru New Autos Inc. a to s nájezdem pouhých 30 mil. Cena i New Autos Inc. byli nakonec automobilkou zažalováni, ovšem celý spor skončil dohodou, jejíž detaily neznáme. Bernie Knaus, prezident New Autos Inc., však pro Jalopnik uvedl, že Cenovo GT je nyní vůbec prvním a zřejmě i jediným, které již oficiálně není kryto omezením týkajícím se jeho prodeje.

Příběh Cenova modrého GT tím ale rozhodně nekončí. Od společnosti New Autos Inc. koupil vůz nadšenec, který s zvýšil jeho nájezd na 600 mil. A zřejmě by s ním jezdil dodnes, kdyby mu to neznemožnily zdravotní problémy se zády. Protože však patřil k lidem, podle kterých mají auta jezdit a ne jen věčně stát v garáži, poslal svůj vůz do aukce.

Tu organizovala společnost Russo and Steel a vůz se prodalo za 1.43 milionu dolarů. Tedy téměř o milion dráž, než za kolik ho Cena kupoval. Zhruba měsíc poté se však to samé GT, které mělo na tachometru 626 mil, objevilo na další aukci. Tu pořádala společnost Mecum a GT se zde prodalo za 1.32 milionu dolarů.

Jak dlouho vydrží modrý Ford GT v rukou již svého pátého majitele není jasné, ovšem pokud by pokračovalo v zavedeném trendu, pravděpodobně ho uvidíme znovu na prodej do konce měsíce.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.