Před pár dny jsme vám ukázali jedinečný koncept elektrické Audi RS3, která dokázala s lehkostí pokořit i světoznámé supersporty jako Lamborghini Huracán Performante či Porsche 911 GT 2 RS. Tvůrci tohoto unikátního vozu se však s těmito výsledky nehodlali smířit a rozhodli se ponížit spalovací motory velkolepým způsobem. V dalším sprintu s Porsche 911 GT 2 RS totiž Audi couvala, vyhrála a poté ještě stanovila světový rekord.
Koncept elektrické Audi RS3, označovaný jako Schaeffler 4ePerformance, předvedl ve videu ze začátku týdne naprosto fenomenální výkony a s lehkostí pokořil všechny tři zástupce výkonných sportovních vozů. Někomu však tohle ponížení spalovacích motorů zřejmě nepřišlo dostatečné a tak autoři přišli ještě s jedním závodem, ve kterém se Audi opět postavila proti Porsche s výkonem 710 koní.
Na startovní čáře se tak opět postavily automobily vedle sebe, ovšem zatímco Porsche stálo správně, elektrická Audi stála obráceně. Tenhle závod totiž měla absolvovat pozadu a jasně tak ukázat nadvládu sportovních automobilů s elektrickým pohonem.
Elektrická pohonná jednotka pod kapotou Audi je totiž ve srovnání s tradičními motory vcelku jednoduchá a na zpátečku dokáže vyvinout stejnou rychlost, jako při jízdě dopředu. Mnohem větší výzva to tak byla pro řidiče, který se musel popasovat s obrovským přívalem výkonu, špatným výhledem, obráceným ovládáním a hlavně řízením zadních kol.
Video je však zajímavé ještě jednou věcí. Oficiální rekord pro nejrychlejší jízdu na zpátečku má totiž hodnotu 162.7 km/h, během závodů ve zrychlení však oba vozy dosáhnou takové rychlosti během několika málo sekund. Všem tedy bylo jasné, že pokud chce Audi porazit Porsche na zpátečku, bude muset vytvořit nový rychlostní rekord.
A k tomu také skutečně došlo. Na obou jezdcích i jejich týmu byla vidět kombinace strachu a nadšení, závod se ale povedl a Audi v něm Porsche opět porazilo o pěkný kus. Během průjezdu cílovou čárou navíc Audi uháněla rychlostí 178 km/h, což by na zápis nového rekordu bohatě stačilo.
Týmu kolem elektrické Audi to však evidentně bylo málo a tak následovalo několik dalších jízd, během kterých se pilot elektrické Audi RS3 pokusil dosáhnout na zpátečku rychlosti přes 200 km/h. Řada z těchto pokusů nakonec skončila ve smyku, ze kterých jsme často byli vyděšeni jen jako diváci - co teprve chlapík za volantem. Řidič se ale nevzdal a nakonec se mu skutečně podařilo magickou dvoustovku překonat. Nový rychlostní rekord v jízdě na zpátečku, jehož držitelem je Schaeffler 4ePerformance, má hodnotu 207 km/h.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.